Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 109
    Moderator

Music

Dat soort multi-bakken moeten eigenlijk gewoon over een full range monitor gegooid worden, maar dat doet maar een enkeling.
    Zo'n AC30CC1 heeft een veel toffer karakter dan een HT60. Als je daar tussen getwijfeld hebt begrijp ik je smaak niet erg, maar dat hoeft ook niet. Doe jezelf een lol, google even hoe je die bright cap er uit haalt of laat het iemand doen (klein klusje) en ga daarna los met drive pedalen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dat soort multi-bakken moeten eigenlijk gewoon over een full range monitor gegooid worden, maar dat doet maar een enkeling.
    Zo'n AC30CC1 heeft een veel toffer karakter dan een HT60. Als je daar tussen getwijfeld hebt begrijp ik je smaak niet erg, maar dat hoeft ook niet. Doe jezelf een lol, google even hoe je die bright cap er uit haalt of laat het iemand doen (klein klusje) en ga daarna los met drive pedalen.
    mijn smaak is rocken met een vette overdrive. En ik denk dat met mijn versterker heel erg gebonden ben. En als ik de reviews van de blackstar lees dan lust deze alle effecten wel.
    Ik heb deze versterker nu een half jaar en waar ik hem heb gekocht heeft ook een blackstar staan. Ik heb gebeld en hij wou gelijk om. Ik heb nog nooit op het punt gestaan dat ik niet wist wat ik zou willen maar dit maakt het wel moeilijk

ik heb vandaag van een gitarist gehoord dat een vox nooit een rock versterker zou worden.

Maar wat gebeurd er als ik de brightcap er uit haal, en wat is een brightcap

en is blackstar met een marshall versterker te vergelijken?
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Senior Member

Standaard

Ik vind dit wel een interessante discussie. Speel ook in een coverband en ook voornamelijk slaggitaar. Plus ik heb prima (vox!) versterkers en dito gitaren.
    Zie daar de overeenkomst met TS. Alleen wist ik van het begin af aan dat ik zou gaan voor losse pedalen. Het was voor mij toch best een ontdekkingstocht welke pedalen ik nou allemaal nodig had. En ook welke pedalen lekker met elkaar werken. Die barber werkt bijv heel lekker met de DLS en met de LPB booster was het een verrassing om te ontdekken dat die ieder pedaal nog wat vetter maakt (wordt dus niet als volume boost).

Mijn versterker zet ik op z.g.a. clean.
    Dus met mijn pedalen moet ik gain zien te krijgen.

Uiteindelijk kwam ik uit op 3 od pedalen: voor beetje drive, beetje meer drive (DLS+ Barber) en flink wat overdrive.

Ik gebruik de booster alleen om mijn overdrive vetter te laten zijn, dus die staat op een kwart open. Delay heb ik altijd aanstaan (klein beetje).

Ik heb: tuner > booster Electric-Harmonix >> barber LTS sr >> Catalinbread DLS > Catatlinbread Formula no 5 >> H20 Chorus+ Delay (dus in 1 pedaal).

Ik had ook een volume pedaal, maar die gebruikte ik nooit dus die heb ik weer de deur uitgedaan.

Nog iets t.a.v. "ik heb vandaag van een gitarist gehoord dat een vox nooit een rock versterker zou worden." en "wat is een brightcap":

>> natuurlijk wil een vox wel rocken!

ik heb een Vox heritage actv15 en daar is de bright cap van verwijderd + ik heb nu een gain knop. Die versterker klinkt zonder pedalen ook super, maar clean en dan pedalen - super geluid nu. Heb ik laten doen door CMW.

Heb ook een vox night train en die treble die klinkt echt lelijk schel - ik draai treble bijna compleet dicht. Zit erover na te denken om daar die bright cap ook te halen.....

ach ja, zo blijf je bezig

misschien heb je hier iets aan.

Senior Member

Standaard

Onkunde (dat vrees ik )
    Of een Vox klinkt niet in combinatie met een GT-8 ( vox staan er inderdaad bekend onder dat ze nog al moeilijk in omgang zijn met effecten )
    Na het topic even te hebben doorgespit is er één ding wat nog niet duidelijk is. Hoe heb je je GT-8 aangesloten naar je VOX? Mijn ervaring is dat multi-fx vele malen beter presteren wanneer ze in de loop van de versterker worden gebruikt. Nagenoeg ieder multi-FX apparaat werkt op line level, net als de FX- loop van 'n versterker (daar zijn ze voor) en niet op instrument level, zoals de meeste reguliere effectpedalen. Jij hebt de AC-30 als ik me niet vergis? Die heeft 'n effects loop. Let op, die GT-8 gaat véél voller klinken..

Mocht je dan nog behoefte hebben aan meer drive mogelijkheden, dan zou ik 'n simpel overdrive pedaaltje vóór de versterker zetten als aanvulling op de GT-8. Oh ja, en als het even kan, probeer de amp- simulatie uit te zetten en alleen de effecten te gebruiken.

Mocht je dat allemaal al geprobeerd hebben, dan neem ik bovenstaande uiteraard terug, maar zoals je zelf al zegt wanneer eigenlijk je eigen onkunde er voor zorgt dat je niet tevreden bent, zou ik wat aan die onkunde gaan doen, i.p.v. andere pedalen aanschaffen.

Succes!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik heb vandaag van een gitarist gehoord dat een vox nooit een rock versterker zou worden.
    Nou ja....dit was de amp van iedere Britse pubrocker!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht

Maar wat gebeurd er als ik de brightcap er uit haal, en wat is een brightcap

en is blackstar met een marshall versterker te vergelijken?
    1. Dikke bullshit in de categorie: alleen overdrive uit de versterker zelf is goed dús moet een Mesa, Marshall, Peavey blablabla zijn
    Lees dit topic eens door: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=135587

2. Bright cap is een condensator die met name op lagere volumestanden wat laag eraf haalt om helder genoeg te klinken. Die is echter veel te ruim, waardoor een overdrivepedaaltje ervóór al gauw als een natte krant klinkt. Verwijder je die ben je alsnog helder genoeg en werken alle pedalen een stuk beter.
    Hier ook wat info daarover (stukje doorlezen, begin gaat over mastervolume): http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=139792
    Het is een ingreep van niks, kost je de kop niet als je het liever niet zelf doet.

3. Omdat ex-personeel van Marshall Blackstar heeft opgericht krijg je al gauw die vergelijking. Ik vind dat er een erg groot verschil zit tussen beide versterkermerken. Maar boeien, een Vox kan veel lekkerder knallen
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heibel Bekijk bericht
    Hoe heb je je GT-8 aangesloten naar je VOX?

Mocht je dan nog behoefte hebben aan meer drive mogelijkheden, dan zou ik 'n simpel overdrive pedaaltje vóór de versterker zetten als aanvulling op de GT-8. Oh ja, en als het even kan, probeer de amp- simulatie uit te zetten en alleen de effecten te gebruiken.

Succes!
    +1

Ik lees (correct me if wrong): clean goed geluid, amp overdrive schel? Dat bevestigt verhaal van Mitch en hetgeen ik al gepost heb. Bright cap = design fout van Vox. Als die Vox zonder GT8 slecht klinkt dan klinkt ie met GT8 ook slecht. Daar moet je beginnen. Als het je sound niet is, inruilen die handel en een Blackstar kopen.

Als je versterker (Vox of Blackstar) eenmaal goed is dan je GT8 met de 4CM aansluiten - maar wel goed! Zoek dat nog eens na hoe precies aan te sluiten.

Geen amp sim gebruiken, effecten uit, GT8 loop aan! Wel of niet GT8 in de amp loop moet niets uitmaken qua sound. Let op ik praat over de GT8 loop en de amp loop - dat is wat anders. Begrijp je dat niet doe dan zsm je GT8 weg en koop pedaaltjes...

Pas daarna ga je de effecten van je GT8 instellen, reverb, chorus, evt booster enz. Clean via amp sim - hoef je ook niet te schakelen op je amp, crunch etc NIET. Geen amp sim gebruiken voor overdrive enz is mijn ervaring, maar er schijnen mensen te zijn die er iets redelijks uit krijgen. Voor mij is COSM = CRAP. Moet je zelf maar eens mee prutsen.

Als dat zo niet lukt ben ik een boon... :-) Stap voor stap zurgvuldig werken, goed lezen en luisteren.
    Me Crapton, you ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eroosch Bekijk bericht
    +1

Ik lees (correct me if wrong): clean goed geluid, amp overdrive schel? Dat bevestigt verhaal van Mitch en hetgeen ik al gepost heb. Bright cap = design fout van Vox. Als die Vox zonder GT8 slecht klinkt dan klinkt ie met GT8 ook slecht. Daar moet je beginnen. Als het je sound niet is, inruilen die handel en een Blackstar kopen.

Als je versterker (Vox of Blackstar) eenmaal goed is dan je GT8 met de 4CM aansluiten - maar wel goed! Zoek dat nog eens na hoe precies aan te sluiten.

Geen amp sim gebruiken, effecten uit, GT8 loop aan! Wel of niet GT8 in de amp loop moet niets uitmaken qua sound. Let op ik praat over de GT8 loop en de amp loop - dat is wat anders. Begrijp je dat niet doe dan zsm je GT8 weg en koop pedaaltjes...

Pas daarna ga je de effecten van je GT8 instellen, reverb, chorus, evt booster enz. Clean via amp sim - hoef je ook niet te schakelen op je amp, crunch etc NIET. Geen amp sim gebruiken voor overdrive enz is mijn ervaring, maar er schijnen mensen te zijn die er iets redelijks uit krijgen. Voor mij is COSM = CRAP. Moet je zelf maar eens mee prutsen.

Als dat zo niet lukt ben ik een boon... :-) Stap voor stap zurgvuldig werken, goed lezen en luisteren.
    @srv 2000

het is begrijpelijk dat de boss ingewikkeld is, je bent niet de enige die hem verkoopt door onkunde.

maar nu snap ik 1 ding niet.
    je hebt een keer een topic gepost betreft de 4cm kabel methode.
    je kwam er niet uit en toen heeft onze enige echte johnlord (hier op het forum) jou aangeboden om langs te komen met je boss zodat hij jou daarmee kon helpen.

nu ben ik niet nieuwsgierig aangelegd maar ik mag graag alles weten.

john komt uit katlijk, jij uit hoornsterzwaag.

effe routenet berekening.....

om precies te zijn woon jullie 12 km van elkaar af! !!!

wat is het probleem dan?

je wil heel graag een goed geluid dat merk aan je posten, zo graag dat je al zit te overwegen om je vox zeg te doen.

man neem contact met johnlord op maak een afspraak en maak er samen een leerzame en muzikale avond van.

waarschijnlijk speelt hij zelf over een boss dus als hij een uurtje met jou bezig is wil jij die vox niet meer kwijt

kortom hij heeft het je aangeboden. als je daar niets mee doet dan moet je voor losse pedalen gaan.

het is omdat ik in limburg woon maar ik had je graag geholpen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The rifles Bekijk bericht
    @srv 2000

het is begrijpelijk dat de boss ingewikkeld is, je bent niet de enige die hem verkoopt door onkunde.

maar nu snap ik 1 ding niet.
    je hebt een keer een topic gepost betreft de 4cm kabel methode.
    je kwam er niet uit en toen heeft onze enige echte johnlord (hier op het forum) jou aangeboden om langs te komen met je boss zodat hij jou daarmee kon helpen.

nu ben ik niet nieuwsgierig aangelegd maar ik mag graag alles weten.

john komt uit katlijk, jij uit hoornsterzwaag.

effe routenet berekening.....

om precies te zijn woon jullie 12 km van elkaar af! !!!

wat is het probleem dan?

je wil heel graag een goed geluid dat merk aan je posten, zo graag dat je al zit te overwegen om je vox zeg te doen.

man neem contact met johnlord op maak een afspraak en maak er samen een leerzame en muzikale avond van.

waarschijnlijk speelt hij zelf over een boss dus als hij een uurtje met jou bezig is wil jij die vox niet meer kwijt

kortom hij heeft het je aangeboden. als je daar niets mee doet dan moet je voor losse pedalen gaan.

het is omdat ik in limburg woon maar ik had je graag geholpen
    Daar heb ik ook meteen op gereageerd want dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn.
    Ik heb hem toen meteen een PM gestuurd en na een aantal dagen kreeg ik netjes een reactie van hem terug

Hij melde dat hij het momenteel erg druk met zijn werk, misschien een andere keer maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen.

jammer maar helaas
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht
    Daar heb ik ook meteen op gereageerd want dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn.
    Ik heb hem toen meteen een PM gestuurd en na een aantal dagen kreeg ik netjes een reactie van hem terug

Hij melde dat hij het momenteel erg druk met zijn werk, misschien een andere keer maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen.

jammer maar helaas
    ma dat is nog geen 2 weken geleden
    Ik kan natuurlijk niet in Johnlord zijn agenda kijken maar ik ben zelf een ondernemer en daar komt veel bij kijken.
    Maar hij zal ongetwijfeld wel een uurtje in de week/weekend tijd hebben
    naja SRV2000 Succes.

stuur me anders een PM met je tel. nummer ( als je dat wilt )
    Mocht ik een keer tijd hebben dan zal ik eens kijken of ik na friesland kan komen.

wel moet ik je melden dat dat wel een aantal weken kan duren maar ik ga zeker mijn best voor je doen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten