Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 17 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 166

Standaard

Yep Roel, ook ik moet mijn horizon verbreden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Hey, Lorenzo, jij ook hier?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kidrock Bekijk bericht
    Over de Engl gigmaster.... om je ff uit je droom te helpen... Ik heb een paar weken geleden nog de gigmaster (top+bijbehorende cabje) uitgeprobeerd. Hij is klein en zo klinkt ie ook. Erg klein "boxy" geluid. Een grotere cab zal vast wel beter klinken, maar goed, dat betekent dus meer sjouw werk. Iets waar je juist vanaf wil. Als ik het dan moet gaan vergelijken met jou HT20, dan denk ik... niets meer, maar wel minder.
    Dan weet ik genoeg
    Mijn beviel ie wel, hoewel.. Dat was op een 2x12 van Engl, kan ook verschil uitmaken.

Senior Member

Standaard

Een 2x12 klinkt breder en voller dan een 1x12 over het algemeen, ook wel een beetje logisch natuurlijk....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    ..... Ik zou willen aanraden om tijdens repetitie eens 'door te bijten' zonder galm, het went wel
    Probeer 't maar 's, ook met een optreden.
    Vooral i.c.m. je drive sound heb je dikke kans dat de reverb de grote boosdoener was/is.

Senior Member

Standaard

Beste Roel,

Misschien heb je hier wat aan. Ik speel op 'n 20 watt H&K Edition Tube. Simpele 2 kanaals amp, nog simpeler dan je Blackstar. Ik gebruikte eerst de drive van de versterker (dus ik switchte tussen de kanalen) en booste m'n solo volume met 'n EQ- pedaal via de loop. Echter, net als jou had ik 't gevoel dat ik er maar niet lekker doorheen kwam. Echter, nu heb ik 'n cleanboost en overdrive vóór m'n versterker, met het cleane kanaal net op 't randje. Met de overdrive maak ik m'n overdrive geluid (die krijgt ook 'n beetje kleuring van het cleane kanaal, waar net dat randje opzit) en voor solo's gebruik ik de clean boost. Een echte cleane boost is het dan niet meer, want het resulteert in méér volume, maar ook méér drive, maar bij 'n solo hoeft dat voor mij toch niet. Ik prik nu altijd makkelijker door de mix, dan toen ik de drive van de versterker nog gebruikte. Wellicht is dat voor jou ook 'ns het overwegen waard. Succes.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Een 2x12 klinkt breder en voller dan een 1x12 over het algemeen, ook wel een beetje logisch natuurlijk....

Probeer 't maar 's, ook met een optreden.
    Vooral i.c.m. je drive sound heb je dikke kans dat de reverb de grote boosdoener was/is.
    Een Gigmaster is een 1x10, levensgroot verschil met 2x12. Hij moet hem dan gewoon op z'n eigen Orange 1x12 testen.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

Moderator

Music

'kan ook verschil maken' is een understatement. Geeft wel aan dat je gewoon in zijn geheel nog te weinig ervaring hebt met verschillende gear. En da's niet om je af te zeiken, sterker nog: des te meer reden om je aan te moedigen verschillende amps in verschillende cabs te pluggen en te experimenteren.
    Een cheap ass 1x10 of een gemiddelde 2x12 geeft een wereld van verschil. Kan ook een kleine amp makkelijk werken hoor, binnen bandverband. Oké, beetje minder druk, minder laag en minder dynamiek dan 30/40+ watt, maar het is prima werkbaar.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Nou heb ik niet alles doorgelezen, maar tot op de helft van he topic was ik het nog niet tegen gekomen, dus dan vraag ik het toch maar even:

Je vind je 1x12 kastje en je topje vrij zwaar en te veel sjouwen en je wilt terug naar een combo.. Het scheelt je natuurlijk een keer lopen, maar volgens mij is het gemiddelde combo'tje echt nog zwaarder dan een 1x12 kastje, en zeker als alleen een topje, en al helemaal als je dan ook nog ene buizenbakkie wil.

Mocht dit wel al gezegd zijn, my bad.
    Band: View for a Day (alternatieve poprock, eigen werk)
    KLIK: Site, facebook, twitter, youtube

Standaard

Ook ik vind een los 1x12 cabinet en een los topje makkelijk dragen dan een 1x12 combo. Een combo is al snel erg zwaar in 1 hand en je lichaam is helemaal in onbalans tijdens het sjouwen naar mijn ervaring. Als speaker en versterker gescheiden zijn is het beter in 1 keer te dragen want het totale gewicht is over beide armen verspreid en daardoor ben je ook beter in balans tijdens het lopen ermee.
    - Speaker kastje (1x12'') in de ene hand
    - Topje in de andere hand
    - Gitaar in gigbag op de rug, met een pedaaltje (Eq/Booster/OD) en snoeren in de tas
    Klaar!

Maar goed, als je dat al had zou ik niet echt weten hoe dat verder kan minimaliseren afgezien van een amp-modeller over de P.A. te gebruiken i.p.v. een gitaarversterker met speaker.

Standaard

Jongens, super bedankt voor jullie tips!
    Dat met de reverb was helaas niet de boosdoener (heb op aandringen vandaag de versterker bij de repetitie mogen proberen), gain hielp ook niet, de mids, dat ging een klein beetje, maar stond vol open en kwam te kort..
    Conclusie voor mij, hard sparen en over een paar maanden de versterker in de verkoop gooien, zodat ik iets heb met én meer mogelijkheden, én dat voor mij goed klinkt in de band en met name hoorbaar is.
    Tegen die tijd (heus niet binnen nu en 2 maanden) komt er een HNAD-tje, en dan ben ik ondertussen ook Nederland en Duitsland doorgeweest om het een en ander te testen
    Nogmaals, bedankt voor de tips, ik heb er wat aan gehad

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Jongens, super bedankt voor jullie tips!
    Dat met de reverb was helaas niet de boosdoener (heb op aandringen vandaag de versterker bij de repetitie mogen proberen), gain hielp ook niet, de mids, dat ging een klein beetje, maar stond vol open en kwam te kort..
    Conclusie voor mij, hard sparen en over een paar maanden de versterker in de verkoop gooien, zodat ik iets heb met én meer mogelijkheden, én dat voor mij goed klinkt in de band en met name hoorbaar is.
    Tegen die tijd (heus niet binnen nu en 2 maanden) komt er een HNAD-tje, en dan ben ik ondertussen ook Nederland en Duitsland doorgeweest om het een en ander te testen
    Nogmaals, bedankt voor de tips, ik heb er wat aan gehad
    Je hebt er blijkbaar niets aan gehad want het is nu nog niet goed....
    Maar kun je de versterker terwijl je doorspaart niet nog een paar keer tijdens de repetities testen? Dan kun je nog een beetje met de EQ spelen. Meer mids, maar dan ook minder bass/treble ofzo. En heb je het volume al wat meer omhoog gedraaid?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten