Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
Volgens mij sla je een beetje door naar de andere kant, de meeste overdrives doen min of meer hetzelfde en het verschil wordt gemaakt wat er voor en achter gebeurt.

Bij het kiezen van een overdrive redeneer je jezelf naar een bepaald pedaal toe.
Wil ik een standalone of moet ie ook boosten. Transparant of TS based, Marshall grit of Fender blues, low of high drive... dat soort dingen.

Je houd dan een handvol kandidaten over en daar ga je lekker een tijdje research voor doen.
Ik weet niet of ik al je vragen kan beantwoorden maar ik ga mijn best doen.

Het mag een standalone zijn ik speel voornamelijk alleen slag dus hoef ik niet te boosten om mijn solo te op te krikken.
Mijn voorkeur gaat naar Transparant een pedaal die een lekker drive ( clean met een rauw randje ) maar zodra je de gain knop open draait dat de wereld begint te schudden ( kortom er moet wel wat gebeuren )
Als ik dan moet kiezen wat voor gerne dan denk ik dat ik het wel in de marshall sector ga zoeken

Kortom het moet een pedaal zijn waar je SRV werk mee kunt spelen, maar als er een nummer van brain may op de proppen komt dat je niet met je handen in het haar zit omdat je power te kort komt.

Gerne: Rock/Classic rock