Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 109
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De meest voorkomende fout met digitaal dat ik zie is teveel overdrive, de typische huissetting live herhalen. Teveel hoog, teveel fuzz en brei.
    +1. En natuurlijk moet het thuis allemaal op slaapkamervolume dus veel laag en hoog om het vet te laten klinken, ook wel het loudness-effect. Live is het dan nauwelijks nog bruikbaar. Mijn overstuurde geluid (ook GT- gebruik ik zelfs zonder extra EQ en dat klinkt thuis misschien wat minder dik maar live heerlijk vol.

Senior Member

Standaard

Zorg er in ieder geval voor dat je een goed basisgeluid hebt. Dus je gitaar rechtstreeks in je Vox moet al goed (naar jouw smaak) klinken. Dan pas kun je een voor een pedalen gaan toevoegen om je geluid te kleuren.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Zorg er in ieder geval voor dat je een goed basisgeluid hebt. Dus je gitaar rechtstreeks in je Vox moet al goed (naar jouw smaak) klinken. Dan pas kun je een voor een pedalen gaan toevoegen om je geluid te kleuren.
    Met de basis geluid zet het wel goed, ik vind mijn vox een geweldige clean hebben en ben erg attent met het geluid.
    Ik ben het er mee eens dat een huiskamer sound niet te vergelijken is met het podium gebruik maar ik heb deze multi effect nu 4 maanden in huis en na alles te hebben geprobeerd kom ik er maar niet uit.
    dus het zal wel onkunde zijn maar ik wil spelen en geen ICT opleiding willen volgen om te begrijpen waar ik mee bezig ben.

Nu word je op het internet plat gegooid met overdrive en distortion pedalen.
    om hier een voorbeeld van te geven:
    Ik zat net op een website van een lokale gitaarshop deze had maar liefst 11 pagina`s vol met alleen overdrive en distortion pedalen en merken er bij die ik mijn mond niet eens uit krijg.

Kortom ik ben verdwaald en om blind een gitaarshop in te stappen voordat ik geen huiswerk heb gedaan dat lijkt mij ook niets.
    Je kunt wel ergens beginnen te testen maar dan zit ik er rond de kerst nog

Zoals bij gitaren, er zijn gigantisch veel gitaar merken op de markt maar de meest voorkomende zijn toch fenders en gibson`s een beginnende gitarist is daar ook nog niet van op de hoogte tot het hun verteld word en dan hebben ze een zoekfunctie.
    Bij mij geld het zelfde ik wil nu analoog overstappen maar zou niet weten waar ik moet beginnen.
    Maar zoals ik al zij: Fenders en Gibson zijn de meest verkochte en gebruikte gitaren omdat ze simpel weg goed en allround zijn.
    Dit zal toch ook wel het zelfde zijn met overdrive en distortion pedalen zijn dat er een specifieke pedaal is die bijna elke gitarist gebruikt omdat hij zo goed is......

Al wist ik maar wat de meest gebruikte pedalen betreft een overdrive en distortion pedaal zou zijn dan heb ik een richtpunt.

mijn dank is zeer groot
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Standaard

Ga naar de marshall in a box pedaal meeting. Genoeg drives te vinden, kan je je prima oriënteren.

Senior Member

Standaard

Volgens mij sla je een beetje door naar de andere kant, de meeste overdrives doen min of meer hetzelfde en het verschil wordt gemaakt wat er voor en achter gebeurt.

Bij het kiezen van een overdrive redeneer je jezelf naar een bepaald pedaal toe.
    Wil ik een standalone of moet ie ook boosten. Transparant of TS based, Marshall grit of Fender blues, low of high drive... dat soort dingen.

Je houd dan een handvol kandidaten over en daar ga je lekker een tijdje research voor doen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Volgens mij sla je een beetje door naar de andere kant, de meeste overdrives doen min of meer hetzelfde en het verschil wordt gemaakt wat er voor en achter gebeurt.

Bij het kiezen van een overdrive redeneer je jezelf naar een bepaald pedaal toe.
    Wil ik een standalone of moet ie ook boosten. Transparant of TS based, Marshall grit of Fender blues, low of high drive... dat soort dingen.

Je houd dan een handvol kandidaten over en daar ga je lekker een tijdje research voor doen.
    Ik weet niet of ik al je vragen kan beantwoorden maar ik ga mijn best doen.

Het mag een standalone zijn ik speel voornamelijk alleen slag dus hoef ik niet te boosten om mijn solo te op te krikken.
    Mijn voorkeur gaat naar Transparant een pedaal die een lekker drive ( clean met een rauw randje ) maar zodra je de gain knop open draait dat de wereld begint te schudden ( kortom er moet wel wat gebeuren )
    Als ik dan moet kiezen wat voor gerne dan denk ik dat ik het wel in de marshall sector ga zoeken

Kortom het moet een pedaal zijn waar je SRV werk mee kunt spelen, maar als er een nummer van brain may op de proppen komt dat je niet met je handen in het haar zit omdat je power te kort komt.

Gerne: Rock/Classic rock
    Flightcase voor ENGL thunder 50 reverb gezocht ( in de omgeving van friesland )

Senior Member

Standaard

De ac 30 heeft van zichzelf toch ook een heerlijke drive,als je op de achterkant de switch op warm zet?.(op hot blijft hij langer clean op hoger volume)

Senior Member

Standaard

Zo komen we ergens.

Het is een beetje een uitdaging wegens de Marshall (midhump) en SRV (transparant). SRV gebruikte een midhump TS maar in combinatie met een middip amp wat je Vox zeker niet is.
    Bovendien moet ie zonder amp zijn ding kunnen doen dus een lowdrive valt ook al af. Een transparante highdrive dus die in clean en lead overeind blijft staan.

Volgens mij is het tijd om wat te roepen. Mijn kandidaat is een Okko Diablo maar er zijn nog best een aantal contenders who'll fit the bill.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SRV2000 Bekijk bericht
    Kortom het moet een pedaal zijn waar je SRV werk mee kunt spelen, maar als er een nummer van brain may op de proppen komt dat je niet met je handen in het haar zit omdat je power te kort komt.
    Volgens mij heb je alleen een booster pedaal nodig. En leer hoe je goed met je gitaar volume moet omgaan
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Senior Member

Standaard

Maar hij wil een standalone, niet afhankelijk van het volume van je amp.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten