Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 90
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Ik ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk nou is geworden. Hoe zit het met de EQ, dynamiek, clean/crunch, en de verschillende buizen die je nog hebt uitgeprobeerd? Is het ergens mee vergelijkbaar?
    Nou, als pusher op de high input is hij wel ok, maar als je 'm op de low input beluisterd klinkt hij vrij low-fi en fuzzy. Ook is de gain pot niet handig in gebruik omdat daar maar 1 heel duidelijke sweet spot op zit.

Ik blijf ook maar aan de R14 en R15 pots draaien maar kan ook niet echt "de beste" stand vinden.

In eerste instantie was ik heel enthousiast, maar nu dus wat minder.

Standaard

Fuzzy komt denk ik van de hoge gain. Als effect lijkt me het best een tof ding.

Senior Member

Standaard

Maar ehm, weet er nou iemand hoeveel stroom er ongeveer op de negative lijn loopt?

Standaard

Kan me ernstig vergissen, maar dat buisje trekt niet veel stroom.
    Ik gok op 5mA.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Maar ehm, weet er nou iemand hoeveel stroom er ongeveer op de negative lijn loopt?
    Ihkv leer ook nog eens wat.... pak een meter zou ik zeggen......
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ihkv leer ook nog eens wat.... pak een meter zou ik zeggen......
    Dan zou ik m eerst moeten maken met een ac adapter (die ik niet heb), opmeten en dan weer ombouwen naar dc.

Misschien toch maar eens naar spice kijken om de voeding te simuleren, maar dan heb ik nog steeds geen stroomverbruik van de -12v lijn.

Senior Member

Standaard

Of een keer dat artikel lezen wat ik wel eens gemaakt heb over het rekenen aan een triode buis.
    Je hebt een spannings verschil van 25V (+12 naar -13). De load weerstand aan de anode is 10K. Als de buis volledig in geleiding is loopt er maximaal een stroom van I = U / R = 25 / 47000 = 0.000532A = 0.5 mA.
    Dus voor die 2 buishelften.... toch wel een hele mA (1 mA). Het is niet duidelijk of die opamp aan de -V hangt maar stel, dan komt daar nog een paar mA bij voor die opamp... dus als je de 5mA haalt ben je spekkoper.
    Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Of een keer dat artikel lezen wat ik wel eens gemaakt heb over het rekenen aan een triode buis.
    Je hebt een spannings verschil van 25V (+12 naar -13). De load weerstand aan de anode is 10K. Als de buis volledig in geleiding is loopt er maximaal een stroom van I = U / R = 25 / 47000 = 0.000532A = 0.5 mA.
    Dus voor die 2 buishelften.... toch wel een hele mA (1 mA). Het is niet duidelijk of die opamp aan de -V hangt maar stel, dan komt daar nog een paar mA bij voor die opamp... dus als je de 5mA haalt ben je spekkoper.

En uit een ander topic:

V+ Raw= About 13V(Depending on the current limiting resistor for the heater supply).

V+= About 14.75V

V++=About 12V.

V-=About 15V.

V--=About 11.90V.
    Ik moet dus even kijken hoe ik e.e.a. aan ga sluiten, maar dit gaat goed komen!

Standaard

Zou je de spanning eventueel niet kunnen verdubbelen voor het buisje? Misschien schakelbaar maken, 25V lijkt me zo weinig.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Zou je de spanning eventueel niet kunnen verdubbelen voor het buisje? Misschien schakelbaar maken, 25V lijkt me zo weinig.
    Dat is juist onderdeel van het ontwerp: starving plate overdrive.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Verder gaat verhoging van de anodespanning (met chargepumps o.i.d.) de filterende werking van de buis teniet doen waarmee je meer en meer naar de clipping van je opamp gaat zitten luisteren.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten