Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 107 EersteEerste ... 343515253545563103 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 1063
    Senior Member

Standaard

euh als je je schroeven niet strak draait dan trillen ze mee bij mij... Lijkt me logisch dat dat niet goed is voor je sound zeg maar.

Anyway, ik heb sinds vanmiddag ook weer een Celesion H30 met beamblocker in een open back 1x12 combo zitten, het blijft een goeie combi, beter dan die 65 van Celestion die er eerst in zat.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Te strak = heel erg fout. Je zou zomaar de vorm van de metalen rand kunnen veranderen waardoor de speaker aan kan lopen. Frontloaded kan er minder fout gaan, maar toch even deze waarschuwing!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ik vind precies hetzelfde van K&E: heb die naast Bogner en het 4x12" cab van Guitarking uitgebreid getest. K&E is kil, saai, minder warm als Bogner en geeft minder duw in het laag. Ik was ook niet zo onder de indruk van de bouwkwaliteit van K&E (en dat is een understatement). Bogner cabinetten hebben een karakter wat mij erg aanstaat, waar K&E meer 'algemeen' klinkt. De cabs van Guitarking hebben dat ook een beetje, maar die zijn dan weer vele malen beter gebouwd als K&E.
    Heb je die K&E wel eens van binnen gezien?
    Van buiten kun je de hoeken alleen voelen toch?
    Ik heb er 1 gezien van binnen....

Tja, voor iets wat custom handbuild is, slordig.
    Gaten van de handvaten op willekeur gezaagd, verder wel leuk hout, maar zelf doe ik geen concessies.
    Tolex is leuk gedaan maar laat snel los op middennaat onderin.

wel gaaf cloth voor grill..
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Te strak = heel erg fout. Je zou zomaar de vorm van de metalen rand kunnen veranderen waardoor de speaker aan kan lopen. Frontloaded kan er minder fout gaan, maar toch even deze waarschuwing!
    Dank voor de tip, maar zo strak heb ik ze niet.ze kunnen nog zeker wel een slag of wat, maar met moeite.

@lex Tuurlijk spreekt t vanzelf, maar blijkbaar heb ik er eerder niet goed op gelet ofzo...

Senior Member

Standaard

Ik heb een goede elektrische schroevendraaier. Die gebruik ik bij het monteren van speakers. Slaat ie af dan geef ik ook niet meer manueel bij. Zo ben ik zeker dat ze op alle punten even vast zitten. Zonder ongelijke spanning.

Ik heb ooit twee keer een K&E getest, beide V30's. Bij Guitar King in Boekel was de eerste keer. Ik wilde een tweede Bogner Uberschall bijkopen en die stond daar testklaar op zo'n kast.
    De tweede keer was op een repetitie. Twee Uberschalls, hij op een K&E, ik op mijn Orange kast.
    Beide keren viel het me op dat, met een heavy sound, het die kasten ontbrak aan definitie. Pompend genoeg, maar het was gewoon niet mooi, eerder een brei. Met de gain wat minder begon het al beter te klinken.

Ik heb ooit ook een tijdje gespeeld met een cab met V30's/G12T75's in kruispatroon geplaatst. de V30's hebben veel meer rendement dus die andere speakers hoor je toch al niet. Klonk gewoon vreemd. Ik ben dan ook van mening dat een goeie kast met één type speakers al top moet klinken. Anders maak je je geluid hopeloos ingewikkeld, zeker in combinatie met een andere gitarist. De transparantie is helemaal weg. Gaan er live dan 4 mics op zo'n kast gestoken worden? Welke versterk je dan uit? Veel te ingewikkeld voor mij...

MS

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Ik ben ook van mening dat een goeie kast met één type speakers al top moet klinken.
    Je vergeet nog dat verschillende speakers een ander rendement kunnen hebben waardoor de een de ander helemaal overstemd.

Senior Member

Standaard

Ik was de aanpassing reeds aan het doen, terwijl jij typte waarschijnlijk

MS

Senior Member

Standaard

Tsja, smaak verschil, Ik heb in mijn 2x12 2 verschillende speakers zitten die elkaar mooi aanvullen, niks mis mee!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Als je alleen speelt snap ik dat. Maar met een andere gitarist erbij in een band... Die moet dan 't verschil maken met zijn andere kast.

MS

Standaard

Heb bij de K&E die ik getest heb, xl 4x12 het gevoel dat het geluid in de kast bleef hangen, hij straalde niet in 1 richting, daardoor overal wel te horen maar een heel tam geluid.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten