zet maar eens iets met Eddie van Halen op ebay wat niet geauthoriseerd is en je wilt niet weten hoe snel je een briefje in je mailbox krijgt en je ad verwijderd is , dus het kan wel maar inderdaad de rechthebbende moet er wel zelf achter aan gaan
zet maar eens iets met Eddie van Halen op ebay wat niet geauthoriseerd is en je wilt niet weten hoe snel je een briefje in je mailbox krijgt en je ad verwijderd is , dus het kan wel maar inderdaad de rechthebbende moet er wel zelf achter aan gaan
life sucks and then you die
Ik heb de regels van marktplaats er even bijgezocht en die zijn als volgt:
Voorbeelden van overtredingen van de Gebruiksvoorwaarden en/of de Beleidsregels zijn:
•advertenties waarin verboden of verdachte objecten en diensten worden aangeboden,
•advertenties die inbreuk maken op (intellectuele eigendoms)rechten van derden,
Marktplaats kan hierop als volgt handelen:
•verwijdering van advertentie(s) zonder restitutie van het advertentietarief,
•verwijdering van beoordeling(en),
•schorsing van het account,
•verstrekking van (persoons)gegevens aan bepaalde derden (zoals Politie, Justitie en rechthebbenden), zoals uitgelegd in ons Privacybeleid.
Precies, er was ook absoluut geen twijfel over het feit dat het plaatsen van zulke advertenties niet mag. Het punt was dat alleen rechthebbenden melding kunnen maken van inbreuk. "Rechthebbenden, met name eigenaars van auteursrechten, handelsmerken of andere rechten van derden, kunnen melding maken van aanbiedingen die mogelijk inbreuk maken op hun rechten, en een verzoek indienen voor de verwijdering van deze aanbiedingen. Als een rechtmatige vertegenwoordiger van de rechthebbende dit op de juiste manier aan ons meldt, worden producten die inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten door Marktplaats.nl verwijderd."
Daarom maak ik als particulier ook enkel melding van een verboden of verdacht object. Ik laat het eigendomsrecht achterwege en maak nergens aanspraak op. Marktplaats beoordeelt verder. Hun regels melden, dat ze het niet toestaan, een melding is voldoende om verdere actie door marktplaats te laten verrichten.
Priceless!
heb je de dikke van dale bij de hand, zoek ff naar de benaming van een replika.
sufgerukte.
Oftewel: maak melding bij Marktplaats en zoek verder gewoon een hobby![]()
Aan de andere kant, iemand die denkt voor nog geen 500 euro een originele Gibson Les Paul zoals in de advertentie denkt te kunnen kopen, verdient het wat mij betreft om opgelicht te worden![]()
Ja, en marktplaats mag meldingen in de wind slaan. Het is natuurlijk geen oplichting als iemand in de advertentie zet dat het om een replica gaat. Wel als hij erbij zet dat je "gibson fabrieksgarantie" hebt of zoiets.
Wat ik trouwens het liefste zou doen is een lijntje met de Nederlandse importeur opzetten om dit soort zaken te melden, zodat zij dat verder af kunnen handelen.
Helaas werkt Gibson niet meer met importeurs...(toch?)
Favorieten/bladwijzers