Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1171 van 1214 EersteEerste ... 171671107111211161116911701171117211731181 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.701 t/m 11.710 van 12136
    Junior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Dat is het inderdaad. Je hebt een mono jack, zo'n bakje en waarschijnlijk een momentary switch. Dat moet je even bekijken in de handleiding van je DD-7. Als het geen momentary is, dan is het een latching. Je verbindt dan met 2 draadjes de jack aan de schakelaar en klaar. In totaal misschien een uur werk met boren van de behuizing erbij (voor je dit doet, zet het even goed uit om zeker te zijn dat alles past. Bij dit zal het wel geen probleem vormen, maar je maakt snel een fout en dan krijg je je jack er niet meer bij omdat je schakelaar in de weg zit...).
    Bedankt voor je info! Het valt nog wel mee met hoe moeilijk t is zeg Had gedacht dat t veel meer zou zijn Maar zit er veel verschil tussen die momentary en latching switch?

PS: Sorry voor de off-topic vraag..
    Laatst gewijzigd door PeterVermeulen; 6 januari 2011 om 16:23 Reden: had antwoord van mn vraag al op internet gevonden ;)

Senior Member

Standaard

Voor die tap-tempo heb ik gewoon een deurbel-achtige drukknop gekocht voor €2. Samen met m'n pa 2 gaten geboord in een kastje dat ik toch al had, een jack gebruikt die ik nog had liggen. Toen de gaten eenmaal geboord waren, was het nog geen half uur werk.

Ik heb er wel last van dat de DD7 pas reageert als ik de knop loslaat, dat is best irritant als je een tempo wilt tappen (voor de looper maakt het niet zoveel uit).

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterVermeulen Bekijk bericht
    Bedankt voor je info! Het valt nog wel mee met hoe moeilijk t is zeg Had gedacht dat t veel meer zou zijn Maar zit er veel verschil tussen die momentary en latching switch?

PS: Sorry voor de off-topic vraag..
    Momentary switches klik je oomlaag, en dan gaan ze vanzelf weer omhoog.
    Latching klik je, dan is hij omlaag, en als je dan weer klikt is hij weer omhoog.

Als je Delay ingesteld is op momentary kan je geen latching gebruiken, andersom ook niet.
    Maar welke je nodig hebt moet je dus ff googlen ofzo

EDIT: Ik heb ff gegoogled, je hebt een momentary switch nodig. (Ik zou het nog wel ff nakijken voor de zekerheid)

En je kan ook een switch van Loopmaster (25 euro) of This1smyne (Ook 25 euro) kopen.
    Laatst gewijzigd door lollol; 6 januari 2011 om 17:10
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

Wat ben jij dom zeg.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lollol Bekijk bericht
    Momentary switches klik je oomlaag, en dan gaan ze vanzelf weer omhoog.
    Latching klik je, dan is hij omlaag, en als je dan weer klikt is hij weer omhoog.

Als je Delay ingesteld is op momentary kan je geen latching gebruiken, andersom ook niet.
    Maar welke je nodig hebt moet je dus ff googlen ofzo
    Of even kijken wat je nu hebt... Die Boss is de FS-5U. U staat voor Unlatching, dus momentary.

Junior Member

Standaard

Ah bedankt mensen! Ik denk dat ik die onderdelen binnenkort maar een keertje ga bestellen dan! Scheelt me een hoop ruimte..

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Voor die tap-tempo heb ik gewoon een deurbel-achtige drukknop gekocht voor €2. Samen met m'n pa 2 gaten geboord in een kastje dat ik toch al had, een jack gebruikt die ik nog had liggen. Toen de gaten eenmaal geboord waren, was het nog geen half uur werk.

Ik heb er wel last van dat de DD7 pas reageert als ik de knop loslaat, dat is best irritant als je een tempo wilt tappen (voor de looper maakt het niet zoveel uit).
    dan moet je het andere pootje gebruiken
    of heeft hij er maar 2?

oh en voor onderdelen:
    http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=488
    http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=392
    http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=813
    Fan van Jimmy Page

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lollol Bekijk bericht
    Op zich kan je dat wel, maar als je latching gebruikt waar je momentary nodig hebt, dan moet je 2 maal drukken ipv 1 keer. Bij momentary maak je contact zolang je de knop ingedrukt houdt (of net niet, hangt ervan af hoe je hem bedraadt). Bij latching maak/verbreek je contact door de schakelaar in te drukken én weer te lossen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchachooo Bekijk bericht
    Zal ik eens naar kijken... het went op zich wel, en sowieso krijg ik de tap tempo toch nooit echt strak genoeg - maar dat maakt ook weer niet zoveel uit als je drummer versnelt en als ik toch niet strak speel

Senior Member

Standaard

sinds het nieuwe jaar een kleine aanpassing. De Korg tuner weer als buffer voorin ( hoef ik ook niet al mijn modulatie meer uit te trappen )
    DL4 als laatste om nu alles mee te kunnen loopen.
    Musket fuzz voor de OD's ( waar die veel veller en vetter uitkomt )
    En last but not least, de OD-855, heel fijn als "always on" pedaal. zeer verslavend!
    hopelijk binnenkort een volume pedal op de plek van de EX-1 abomination

oh ja, en de hele familie met wederom het behang

Laatst gewijzigd door Fragedallic; 7 januari 2011 om 00:41
    Love is patient, love is kind. Love comes through every time.
    Always protects, hopes and trusts. Keeps on believing and it never gives up.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    voorlopig niets meer te koop...

Standaard

Geweldig board Fragedallic! Super netjes, mooi gedaan met kabels, en erg mooie foto. Net een demo van de Strymon reverb bekeken en wow...die shimmer mode klinkt te gek!
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten