Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 28 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 272

Discussie: Guttlin Prospect

Senior Member

Standaard

neck stainen

altijd wat zoeken naar de juiste kleur, al bestaat daar geen standaard voor. hier een jap85 (geen nitro veronderstel ik), een usa 86 ri en een recente zelfbouw tele.

lijkt te licht maar de blanke lak geeft er altijd nog wat meer diepte aan. Ik gebruik ecoline, drie lagen want duurt even eer het hout egaal verzadigd is met de kleur.

Senior Member

Standaard

Ziet er wederom goed uit, wordt het hout wat mooier van, krijgt wat meer diepte e.d.
    Is dat het enige of heeft het ook nog een duurzaamheidsfunctie o.i.d.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Dan zaag ik de slot in met een figuurzaagje. hier is het wel opletten, niet te veel kracht zetten zodat je loodrecht zaagt.
    Whow Barno, dat gaan er niet veel je na doen, zeker niet met een whiskey ernaast.
    Gitaarbouwersmeeting dus niet op 25 oktober 2025 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

Senior Member

Standaard

at hhuisjes: enkel esthetisch.

hier met enkele laagjes nitro derover. moet wel nog opgeschuurd en gepolijst.

quality controler mr. Bouvier

Senior Member

Standaard

lakken en metname de voorbereiding blijft een geweldige kl%teklus.

body tweemaal behandeld met bison epoxy gedoe, en dan telkens vlak geschuurd. Na een eerste laag zwart is duidelijk dat ik nog es zal moeten vullen in enkele nerven (essen is a bitch).
    ik zou ook lagen zwart kunnen stapelen, maar die cellulose is niet goedkoop, dus toch maar eerst terug vullen.

Senior Member

Standaard

lakken en metname de voorbereiding blijft een geweldige kl%teklus.

body tweemaal behandeld met bison epoxy gedoe, en dan telkens vlak geschuurd. Na een eerste laag zwart is duidelijk dat ik nog es zal moeten vullen in enkele nerven (essen is a bitch).
    ik zou ook lagen zwart kunnen stapelen, maar die cellulose is niet goedkoop, dus toch maar eerst terug vullen.

OF gewoon niet vullen, heeft wel wat zo vind ik. Beetje Rat Rod look.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Senior Member

Standaard

ja, maar niet deze: vermits ik van plan was 'm mooi af te werken zou het motief onkunde of luiheid zijn, en da's geen goede reden
    Laatst gewijzigd door barno; 5 januari 2011 om 23:20

Senior Member

Standaard

ja, maar niet deze: vermits ik van plan was 'm mooi af te werken zou het motief onkunde of luiheid zijn, en da's geen goede reden
    Inderdaad, dat kan enkel wanneer je helemaal geen filler gebruikt. Dan geeft het over het gehele oppervlak hetzelfde effect. Als je gaat filleren, dan is een spiegeltjes-resultaat wel wenselijk.

Overigens weer een erg mooi project Barno!
    (trouwens, vorige week nog ff op je site rondgekeken, maar dat heb je allemaal wel erg profesioneel opgezet zeg! Erg mooi gedaan zeg!!!) Ook leuk om foto's te zien waar je Guttlin's de overhand hebben op het podium! Dat moet wel een tof gevoel geven!

vr.gr.

Branko

Senior Member

Standaard

thx branko

kleine update. De body moet nog opnieuw gelakt worden. maar heb 'm maar es opgetuigd en ja, ik ben opgetogen ... speelt heel fijn en de acoustische klank doet veel goeds vehopen. Ik wil 'm heel graag met de bestelde TV jones derin horen, maar die laat lang op zich wachten

hals gerelicced, zoals bij een echte cabro, lichtjes weliswaar want overgrote deel van de relics die ik zie, zijn onrealistisch zwaar gerelicced. Ik gebruik overigens geen kleurmiddelen om de plekken enzo donker te maken. ik schuur de lak voorzichtig wat terug en speel er gewoon regelmatig op met vuile handen... Ben normaal niet voor relic maar het moet gezegd, de feel van is wel aangenaam.

Senior Member

Standaard

Ik wil 'm heel graag met de bestelde TV jones derin horen, maar die laat lang op zich wachten
    de vorige eigenaar van dat zevensnarig wrak vertelde mij dat hij toen 9 maand (dacht hij) had moeten wachten op die pickups van seymour duncan
    no life without music

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten