Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 725 van 1797 EersteEerste ... 22562567571572372472572672773577582512251725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.241 t/m 7.250 van 17961
    Senior Member

Standaard

Dit topic is in in het leven geroepen om twijfelachtige advertenties neer te zetten.
    In de praktijk volgt hierop een aantal meningen van gitaarnet-leden, of de advertentie in kwestie nou echt twijfelachtig is of niet. De lezer kan hieruit een conclusie trekken: De advertentie is twijfelachtig/niet twijfelachtig.
    En met deze conclusie is hij geholpen, want nu is duidelijk of deze gitaar eventueel wel of niet aangeschaft kan worden. Misschien kan de informatie wel doorgespeeld worden naar iemand die op het punt staat om op een twijfelachtige advertentie in te gaan.

Het doel is volgens mij om de lezer of te waarschuwen voor advertenties die niet helemaal jofel zijn, en niet om eindeloos te mutsen of het nou wel of niet legaal is om een nep-gibson te kopen/importeren of een fender-decal te plakken. De discussies hierover zijn weliswaar interessant en misschien snel uitgelokt hier, maar gaan het doel van dit topic voorbij.

Senior Member

Standaard

Dat kan wel zo zijn maar ik kijk nu al weer uit naar het volgende opstootje.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdo Bekijk bericht

Het verkopen van zelf meegebrachte nepartikelen op de tweedehandmarkt is niet verboden, zolang men duidelijk aangeeft wat er verkocht wordt, anders is er sprake van misleiding. Het meebrengen is per 1 januari echter wel verboden.
    Eh.... geen onzin verkopen. Het was/is nog steeds verboden om deze spullen te verkopen, sterker nog het is ook verboden om ze zelf mee te nemen.
    Dat de douane er niets mee doet als je tot 3 stuks meeneemt heeft niets te maken met het feit dat het niet verboden is, maar met prioriteitsstelling en werkdruk. Dat de douane er na 1/1/11 wel iets mee doet heeft te maken met een andere prioriteitsstelling, er is namelijk geen wetswijziging geweest op dit punt.
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 4 januari 2011 om 09:02

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco v Bekijk bericht
    ps Sjoerd, bevalt je Gibsun nog een beetje?
    Bevalt zeer goed, mijn favoriete gitaaar op dit moment!

Ik heb een vreemde interesse in de obscure uitwassen in de Gibson gerelateerde markt, dus kon mijn collectie niet zonder Gibsun, naast mijn twee gibsons (les paul en een sg) heb ik verder ook nog een Tokai uit de begin jaren 80 (de ultieme kopie volgens sommigen, helaas net geen reborn). Verder zoek ik nog een Orville, een side project van gibson gemaakt in Japan (jaren 80) en wil ik graag nog een heritage LP hebben.

Maar ja, ieder zijn hobby ...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    Eh.... geen onzin verkopen. Het was/is nog steeds verboden om deze spullen te verkopen, sterker nog het is ook verboden om ze zelf mee te nemen.
    Dat de douane er niets mee doet als je tot 3 stuks meeneemt heeft niets te maken met het feit dat het niet verboden is, maar met prioriteitsstelling en werkdruk.
    nu verkoop jij onzin. Het was WEL toegestaan, niks gedoogbeleid.

Maar ik stop nu met meedoen aan deze zinloze discussies, tabee.

Senior Member

Standaard

Hier weer een twijfelgeval: een Fender Jazz bas met een vraagprijs van €230,-. Volgens Fender.com heeft hij een list price van $2500. Er wordt nergens over Fender gesproken, maar het staat wel op de headstock, incl serienummer.

Is deze echt? http://link.marktplaats.nl/409748092

Senior Member

Standaard

nu verkoop jij onzin. Het was WEL toegestaan, niks gedoogbeleid.

Maar ik stop nu met meedoen aan deze zinloze discussies, tabee.
    Dat is makkelijk, iets roepen en dan zeggen dat je er mee stopt.
    Pak de staatscourant er maar bij, er zijn geen wetswijzigingen geweest er is alleen een wijziging in de manier van aanpak.

Maar als jij het wel kunt vinden dan hoop ik dat je het ook laat zien waarvandaan, het enige wat ik heb gevonden is dat de douane strenger gaat controleren en handhaven per 1/1 op dit gebied, dat is iets anders dan dat het in 2010 legaal was.

Nu on topic,
    @HaroldA: Geen echte, maar wat dan wel? Volgens mij is het een Jack & Danny bass, een Squier heeft duncan designed pickups en ook zijn de Squier mechanieken minder bol, dit in tegenstelling tot de Jack & Danny versie maar helemaal zeker ben ik er niet van
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 4 januari 2011 om 13:12

Senior Member

Standaard

Nee geen echte, deze zou een bullit trussrodd moeten hebben

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    Dat is makkelijk, iets roepen en dan zeggen dat je er mee stopt.
    Pak de staatscourant er maar bij, er zijn geen wetswijzigingen geweest er is alleen een wijziging in de manier van aanpak.
    nou vooruit dan voordat je gaat huilen;

http://www.douane.nl/particulier/rei...bagage-12.html

Senior Member

Standaard

Maar u mag voor 1) eigen gebruik toch een zeer kleine hoeveelheid nagemaakte artikelen 2) zelf meenemen.
    1) Dus verkoop is verboden, ook op marktplaats, ook als je geen handelaar bent
    2) Zelf meenemen, dus niet via internet bestellen!

Wel erg vreemd dat je bijvoorbeeld 3 horloges mee mag nemen. Je hebt toch maar maximaal 2 armen?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten