Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 724 van 1797 EersteEerste ... 22462467471472272372472572673477482412241724 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.231 t/m 7.240 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik ben me bewust van de persoonlijke incidenten Dat laat echter niet ongemoeid dat vragen hier gewoon vrij moet blijven staan.
    Back on-topic please...
    Deze thread zit behoorlijk vaak op het randje van smaad. Ik handel zelf totaal niet in gitaren maar vind gitaarnet een te goed draaiend forum om een ronduit twijfelachtige wijze van werken in een thread onbesproken te laten.

Je hebt een thread waarin opgeroepen wordt om met naam en toenaam aan de goede naam en faam van adverterende mensen te twijfelen. Wetende dat dit slechte gevolgen zal hebben voor een onbekend aantal onschuldigen. Dat is zowel " intentie" als "gelegenheid geven" en "uitlokking".

Je kunt je aan smaad schuldig maken, ook al is een bewering waar ("Piet drinkt de hele dag"). Het gaat er bij smaad om of je opzettelijk iemands goede naam aantast met de bewering. Het algemeen belang zal daarbij door een rechter afgewogen worden tegen het middel.

Lees eens:
    http://www.iusmentis.com/meningsuiti...er-belediging/
    Laatst gewijzigd door showband; 3 januari 2011 om 11:16
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Senior Member

Standaard

Met het plaatsen van NAW gegevens geef ik je gelijk. Ik ben geen advocaat, daar zullen sommigen op het forum wel veel meer verstand van hebben, ik denk dat je met het plaatsen van die gegevens uiterst voorzichtig moet zijn.
    Laatst gewijzigd door marco v; 3 januari 2011 om 12:13

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Een kopie is een kopie, en als je geen toestemming hebt van de producent die het origineel maakt is het verboden, einde uit klaar.

Ik hoop dat Midiguru, Showband en Tunes nu eens ophouden, dit topic elke keer te verzieken met interessant gelul en geneuzel waaruit weer pagina's off-topic gelul uit voortkomen.

Die nep gibby's zijn tot aan het logo toe gekopiërd en dat mag niet, zoals als marco V al eerder aangaf, recht is recht, krom is krom.

Er zijn veel fabrikanten die LP achtige gitaren maken, maar met hun eigen logo en iets andere vormgeving, daar zul je Gibson niet over horen, maar wel- terecht in mijn optiek- als je het model exact namaakt tot aan het logo aan toe.

Ik wel de heren wel eens horen als ze een Ibanez Jemm kopen voor veel geld die nep blijkt te zijn.
    Dat kan jij vinden, ik vind wat anders.
    Ik vind dat er hier regelmatig op het randje gepost wordt en dat sommige blind zijn voor deze kritiek.
    Het over 1 kam scheren van mij met b.v. showband laat al duidelijk zien dat jij er blind voor bent, showband en ik hebben namelijk helemaal niet dezelfde mening.

Ik vind overigens dat lul verhaal van showband wat ik het noem, een lul verhaal.
    Mij gaat het er alleen om dat men hier geen verschil wil zien tussen een handelaar en iemand die zijn gitaar wil verkopen.

Voor de rest zal het mijn reet roesten wat enne Geert vind.
    Laatst gewijzigd door Tunes; 3 januari 2011 om 14:33

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco v Bekijk bericht
    Ik ga niet nog eens herhalen hoe fout het is dat die chinezen een merkteken op een plank zetten, waarna hij hier te koop wordt gezet. Het geldt ook niet enkel voor gitaren, maar ook voor horloges, kleding etc etc.
    Hoeft ook niet Marco, daar heb je namelijk hartstikke gelijk in! Zo'n dwaas die een Black Beauty te koop zet waarvan aan de foto te zien is dat ie in een of andere Chineze fabriekshal ligt moet je vooral ophangen. Namaak als echt verkopen is de pest voor de handel en de pest voor de goede naam van de fabrikant. De wetgeving in deze is echter volledig geschreven op het gevaar van economische schade, dus voor de makers, de grootschalige importeurs en de (qua omvang) bedrijfsmatige verkopers. Iemand die als particulier een namaak-Gibson als namaak-Gibson en voor een namaakprijs op het net zet mag je een sufkop vinden (je zal hem ooit maar als echt gekocht hebben), maar hij is wettelijk NIET strafbaar. Erger nog, ga je deze vent 'tippen' bij Marktplaats, of hem over het net gooien als crimineel, dan kan je zelf nog een poffer oplopen ook! En even voor de duidelijkheid: dat is niet mijn mening, dat is wettelijk zo geregeld.
    De Guru

Standaard

Ik hoop dat Midiguru, Showband en Tunes nu eens ophouden, dit topic elke keer te verzieken met interessant gelul en geneuzel waaruit weer pagina's off-topic gelul uit voortkomen.
    Geert, zoals je aan mijn count kan zien, heb ik op dit forum nog geen 20 postjes gedumpt, dus ik zou dat 'elke keer verzieken' graag even anders zien. Houdt de discussie ook wat zuiverder. Zoals je misschien elders leest ben ik een absolute tegenstander van kopiëren, alleen vind ik wel dat je de juiste partij op de juiste wijze moet bejegenen. Iemand voor crimineel uitmaken die wettelijk niets fout heeft gedaan kan gewoon heisa opleveren, of je nu wel of niet de ethiek mee hebt...
    De Guru

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Dat kan jij vinden, ik vind wat anders.
    Ik vind dat er hier regelmatig op het randje gepost wordt en dat sommige blind zijn voor deze kritiek.
    Het over 1 kam scheren van mij met b.v. showband laat al duidelijk zien dat jij er blind voor bent, showband en ik hebben namelijk helemaal niet dezelfde mening.

Ik vind overigens dat lul verhaal van showband wat ik het noem, een lul verhaal.
    Mij gaat het er alleen om dat men hier geen verschil wil zien tussen een handelaar en iemand die zijn gitaar wil verkopen.

Voor de rest zal het mijn reet roesten wat enne Geert vind.
    En mij zal het roesten wat jij ervan vind, maar ga in dit topic niet elke keer het zelfde bandje afdraaien. wordt een beetje vervelend op den duur.

Kopiën verkopen mag niet, of je nu handelaar bent of niet, het is gewoon niet toegestaan om nep-artikelen te verkopen.

Standaard

....
    Inmiddels kun je jezelf ook in het rijtje met mensen zetten die iedere keer semi interessant juridisch incorrect geneuzel aangaande nep gibsons blijft verkopen.

hoed rand pot ketel etc etc etc.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdo Bekijk bericht
    Inmiddels kun je jezelf ook in het rijtje met mensen zetten die iedere keer semi interessant juridisch incorrect geneuzel aangaande nep gibsons blijft verkopen.

hoed rand pot ketel etc etc etc.
    Nee hoor, het mag niet, daar hoeft niet over geneuzeld te worden en gelukkig zijn velen het met mij eens.

En wat zou er incorrect zijn aan mijn juridische geneuzel?; motiveer het en anders niet benoemen.

Een mening geven prima, maar blijf niet hetzelfde herhalen.

En zolang mensen menen illegale kopiën kunnen verkopen, blijf ik ze in dit topic posten.

Standaard

Nee hoor, het mag niet, daar hoeft niet over geneuzeld te worden en gelukkig zijn velen het met mij eens.
    Als de vraag is of het verkopen wel niet mag een kwestie is van 'mee eens zijn' dan zeg je nu dus zelf ook dat het een mening betreft.

En wat zou er incorrect zijn aan mijn juridische geneuzel?; motiveer het en anders niet benoemen.
    Het verkopen van zelf meegebrachte nepartikelen op de tweedehandmarkt is niet verboden, zolang men duidelijk aangeeft wat er verkocht wordt, anders is er sprake van misleiding. Het meebrengen is per 1 januari echter wel verboden.

En zolang mensen menen illegale kopiën kunnen verkopen, blijf ik ze in dit topic posten.
    Graag zelfs, want daarvoor is dit topic bedoeld en dat is tegelijk ook de reden dat erin kijk, nu tref ik helaas iedere keer welles nietes spelletjes aan (ipv interessante advertenties), waar ik me nu nota bene zelf ook toe laat verleiden (sorry, hand in eigen boezem)...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midiguru Bekijk bericht
    Hoeft ook niet Marco, daar heb je namelijk hartstikke gelijk in! Zo'n dwaas die een Black Beauty te koop zet waarvan aan de foto te zien is dat ie in een of andere Chineze fabriekshal ligt moet je vooral ophangen. Namaak als echt verkopen is de pest voor de handel en de pest voor de goede naam van de fabrikant. De wetgeving in deze is echter volledig geschreven op het gevaar van economische schade, dus voor de makers, de grootschalige importeurs en de (qua omvang) bedrijfsmatige verkopers. Iemand die als particulier een namaak-Gibson als namaak-Gibson en voor een namaakprijs op het net zet mag je een sufkop vinden (je zal hem ooit maar als echt gekocht hebben), maar hij is wettelijk NIET strafbaar. Erger nog, ga je deze vent 'tippen' bij Marktplaats, of hem over het net gooien als crimineel, dan kan je zelf nog een poffer oplopen ook! En even voor de duidelijkheid: dat is niet mijn mening, dat is wettelijk zo geregeld.
    Het object is en blijft een illegale kopie. Ebay heeft de juridische nadelen al eens ondervonden van het fungeren als aanbodsite van dit soort illegale kopiën. Marktplaats, volgens mij een broertje van ebay, zal niet hetzelfde risico wensen te lopen en knalt dit soort advertenties er als voorzorgsmaatregel zsm af indien ze er lucht van krijgen dmv tippers.
    En wie zegt dat een verkoper op marktplaats er niet stiekem nog een stuk of 20 heeft liggen? Maar dat mag iemand anders uitzoeken. Ik ben tegen dit soort rommel, ik tip lekker verder en mocht het er ooit van komen dat ik daarvoor op het matje word geroepen, dan zien we wel waar het schip strand. Je tipt tenslotte een verboden of verdacht object, geen criminele verkoper...

ps Sjoerd, bevalt je Gibsun nog een beetje?
    Laatst gewijzigd door marco v; 3 januari 2011 om 19:31

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten