Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 15 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 146
    Senior Member

Standaard

Dat is een DI Box.

Wat je nodigt hebt is een audio interface. Die wordt via usb (of firewire) een deel van je pc; Hij vervangt de onboard-geluidskaart.

Een standaard voorbeeld is deze:
    http://www.thomann.de/nl/alesis_io2_express.htm

Bij een Di-box wordt je signaal simpel gezegd niet omgezet in een digitaal signaal.
    Laatst gewijzigd door Steven Otto; 28 december 2010 om 21:40

Standaard

Ah, okay.

Interface is dus preamp en convertor. Maar dan zag ik dit weer voorbijkomen, dit stond niet in de interface lijst:

http://www.thomann.de/nl/art_tube_mp.htm

Is dit dan ook geen interface?

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Senior Member

Standaard

Nope. Geen audio interface.

Simpel gezegd: Als er geen USB of Firewire aansluiting is, is het geen audio interface.

Wat een audio interface typeert:
    - Hij ontvangt een signaal en kan deze versterken met de gebouwde pre-amp.
    - Hij kan dat signaal digitaliseren. Dit doet hij vanzelf met de AD/DA (analog to digital/digital to analog) converter.
    - Als je je speakers op de interface aansluit kan hij het geluid van je computer afspelen.

Als je bijvoorbeeld een ampsim op je computer wilt gebruiken, heb je een audio interface nodig. Je maakt dan gebruik ASIO (Audio Stream Input/Output). Hiermee kan er dus tegelijk een signaal je computer ingaan, deze bewerkt worden (de ampsim) en deze terugsturen naar speakers. Dit ervaar je als realtime omdat door de goede AD/DA converters heel snel je signaal weer terug krijgt. Dit zijn slechts enkele miliseconden.

Wanneer je geen audio interface hebt en de onboard geluidskaart van je computer gebruikt, heb je wel last van vertraging (latency). Dit komt omdat deze niet bedoeld is voor deze doeleinden. Meestal alleen om muziek af te spelen.

Senior Member

Standaard

Ik zit te twijfelen tussen de Lexicon Alpha en de Tascam US-100. Allebei passen in mijn budget en het is alleen om ideetjes op te nemen met mijn gitaar. Het enige verschil dat ik zie tussen de twee is dat de Tascam USB 2.0 is, de Lexicon is USB 1.1. Ik heb een iMac en gebruik Garageband.

edit: ik heb de Tascam besteld
    Laatst gewijzigd door driftkop; 1 januari 2011 om 18:33
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door driftkop Bekijk bericht
    Ik zit te twijfelen tussen de Lexicon Alpha en de Tascam US-100. Allebei passen in mijn budget en het is alleen om ideetjes op te nemen met mijn gitaar. Het enige verschil dat ik zie tussen de twee is dat de Tascam USB 2.0 is, de Lexicon is USB 1.1. Ik heb een iMac en gebruik Garageband.

edit: ik heb de Tascam besteld
    Vanwaar die keuze?

"When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

Moderator

Standaard

Heel simpel: usb1.1 kan echt niet meer, het is echt te langzaam. Usb 2 is de standaard.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.

Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Otto Bekijk bericht
    Wanneer je geen audio interface hebt en de onboard geluidskaart van je computer gebruikt, heb je wel last van vertraging (latency). Dit komt omdat deze niet bedoeld is voor deze doeleinden. Meestal alleen om muziek af te spelen.
    Ik neem nu wel eens wat in het oefenhok op met gewoon een Behringer mixertje met één of twee microfoons, soms met bas en zang direct in het mixertje en alles in een oude laptop. Ik ervaar geen latency problemen. Zou het voor mij toegevoegde waarde hebben om zo'n interface aan te schaffen? Of is dat vooral nuttig als je je gitaar direct in je computer wilt prikken, zonder microfoons ertussen?
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Member

Standaard

Ik heb sinds kort een M-Audio Fast Track Ultra, zat eerst heel erg te twijfelen tussen een Ultra 8R en diens concurrenten (Tascam US-2000 en ROLAND OCTA-CAPTURE UA-1010). Toch maar voor een kleinere variant gegaan, meestal gebruik ik 2 tot 4 inputs en de rest incidenteel.
    En ik heb geen 19" rack :P

Uiterst tevreden erover trouwens, na wat configuratie issues (lees: niet de manual gelezen) draait het als een tiet.
    Gebruik 'm in combinatie met Cubase 5, wat nu ook een grote toegevoegde waarde is, is de control room mix binnen Cubase. Alle ins/outs vrij routeerbaar over diverse mixers

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Bertman Bekijk bericht
    Heel simpel: usb1.1 kan echt niet meer, het is echt te langzaam. Usb 2 is de standaard.
    Inderdaad, de Tascam heeft USB 2.0. Qua prijs maakte het weinig uit.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

Senior Member

Standaard

Heel erg bedankt voor deze informatie. Ik heb via Thomann die Behringer Interface van 3 tientjes gekocht. Het werkt perfect. Nu kan ik eindelijk goed met Garageband spelen.

Nogmaals bedankt!

Thomas

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten