Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 723 van 1797 EersteEerste ... 22362367371372172272372472573377382312231723 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 7.221 t/m 7.230 van 17961
    Senior Member

Standaard

Schelden lijkt me totaal overbodig en ongepast!
    F uit Asten en Berry uit Uden bieden nu ook chinese troep aan.
    Ik heb getipt.
    Er is niets mis met een homage, maar dit zijn regelrechte kopieën.
    Het lijkt wel een rolex/panerai hype te worden, ze duiken nu steeds vaker op.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    We zijn het structureel niet eens. Dan hoef je niet te proberen met verbale spierballenpraat je gelijk af te dwingen. mod-edit: let aub op je taalgebruik richting anderen!

Ik verkies de dure gitaren te laten bouwen. Uit onderdelen gebouwde maat gitaren zijn uiteindelijk goedkoper dan een fabrieksgitaar. Verder speel ik vrolijk met goedkope flut. "merkgeilheid" ga je bij mij niet zien. Ook niet met kleren of auto's. Functionele spec's. Gebruik dat telt.

Een merkgitaar "voor veel geld die nep blijkt te zijn" en daar last van hebben overkomt je gewoon alleen als je merkengeil bent. Je hebt twee opties.

-Dat je een goede gitaar hebt maar hij is niet van hetzelfde merk als erop staat. Doet geen pijn. Je hebt gekozen voor een goede gitaar en krijgt een goede gitaar.

-Dat je teveel hebt betaald voor een slechte gitaar en de SCHULD neerlegt bij het LOGO...
    Het probleem ligt in werkelijkheid bij de keuze voor een logo en niet de gitaar.

In stand houden van de mythe dat een koper bij een goed beschermde markt beter af is "want dan koop je geen slechte gitaar als je het goede logo op een gitaar ziet staan" is zo enorm fout. Ik vind een klant met een goede prijs/prestatie gitaar zien weglopen stukken belangrijker dan de fabrikanten hun marge. Ik ben nog opgegroeid in de tijd dat de klant koning was. En de fabriek die de klant het beste product leverde voor de juiste prijs uiteindelijk de winst maakte.

BLA BLA BLA,

je probeert elke keer met van allerlei praatjes goedkeuring te oogsten voor het maken van kopiën, nok hier nu gewoon mee en ga wat anders doen.

plagiaat is plagiaat, niets meer niets minder.

Ik heb naast de "echte merken" ook een paar "mindere" merken, doet er niets aan af dat kopiëren NIET mag punt, behoudens met toestemming van de fabrikant van het origineel, duidelijk?

Moderator

ideetje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Beetje raar om deze hier te posten in het "twijfel"topic , je zet de adverteerder ten onrechte in een verkeerd daglicht , dus niets posten als je er geen verstand van hebt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Ik wil de adverteerder absoluut niet in een slecht daglicht zetten.. Als IK mijn twijfels bij een gitaar heb mag ik dat toch gerust laten weten, dan zijn jullie er om dit te ontkrachten (moeilijk gezegd)..
    Tja, anders leer ik het ook nooit
    Pas posten als er gerede twijfel is , daar is hier absoluut geen sprake van.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Basileia Bekijk bericht
    Juist poste als je er geen verstand van hebt. Roel twijfelt, post het hier, en zijn twijfel wordt weggenomen. Dat is het doel van het topic.

De meeste gitaren die hier worden gepost is absoluut geen twijfel over, die zijn gewoon nep. Kan prima, maar het is het "Twijfel over een advertentie" topic, niet het "Post een valse Fender/Gibson/whatever" topic.
    Zo is het. Jongens, afgezien van het zinloze "het maakt niet/wel uit dat er kopieën bestaan" gedoe met alle lange tenen van dien, dit topic is vooral bedoeld om twijfels te uiten en hierover advies en tips te krijgen. Van mensen die een bepaald expertise hebben (of dat menen te hebben) is het dus hartstikke fijn als ze die kennis willen delen, maar er hoeft geen waarde oordeel te komen op vragen die gesteld worden.
    Laten we dit topic weer niet belangrijker maken dan het is. Adverteerders worden hier niet aan een schandpagel genageld, forumleden kunnen vragen stellen over advertenties, that's it.
    Peace
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Zo dan. Denk je een oplichter te spotten, twijfel je over de authenticiteit van een aangeboden gitaar: stel hier je vragen of plaats hier je kanttekening. Muurschildering mag ook.

Goed plan, ik kleef hem, en zal alle andere scam-topics hierheel plakken.
    Bert K, mod
    @Mitch. Het ligt wat genuanceerder , ik heb het zelf (2x)mogen meemaken.
    Ik had op MP een gitaar te koop , deze ad. werd hier geplaats omdat de poster (bijna) zeker wist dat het een neppert was , vervolgens vallen er nog een stuk of wat leden over heen en een dag later pas kwam men tot de conclusie dat het wel om een echte ging , the Damage was done , ik had al een mail van MP ontvangen (dus iemand had de ad.gerapporteerd) , het kan best zijn dat potentiele kopers al waren afgehaakt ,omdat ze de posts hadden gelezen.
    Daarom vind ik dat je voorzichtig moet zijn om hier een advertentie als "twijfelachtig "te posten.

Senior Member

Standaard

@Mitch. Het ligt wat genuanceerder , ik heb het zelf (2x)mogen meemaken.
    Ik had op MP een gitaar te koop , deze ad. werd hier geplaats omdat de poster (bijna) zeker wist dat het een neppert was , vervolgens vallen er nog een stuk of wat leden over heen en een dag later pas kwam men tot de conclusie dat het wel om een echte ging , the Damage was done , ik had al een mail van MP ontvangen (dus iemand had de ad.gerapporteerd) , het kan best zijn dat potentiele kopers al waren afgehaakt ,omdat ze de posts hadden gelezen.
    Daarom vind ik dat je voorzichtig moet zijn om hier een advertentie als "twijfelachtig "te posten.
    Helemaal mee eens, er wordt vaak erg snel een conclusie getrokken met alle gevolgen van dien.

Misschien is het beter een topic aan te maken over hoe je een echte gitaar kan herkennen (hoewel ik van mening ben dat een koper dat zelf kan/moet uitzoeken, en je dan ook weer de wel eens/ niet eens discusie zal krijgen).

Maar er zijn hier genoeg leden met de nodige expertise over bepaalde merken. Dus waarom niet...., een hoe herken ik een echte Fender/Gibson/ vul je merk in topic.

Moderator

ideetje

Ik ben me bewust van de persoonlijke incidenten Dat laat echter niet ongemoeid dat vragen hier gewoon vrij moet blijven staan.
    Back on-topic please...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/408901960

Na nu, voor de Fender kenners onder ons.

Verkoper twijfelt zelf al of die origineel is.
    Voor twijfel hangt die er een stevig prijsje aan.

Aan de hals, headstock, mechanieken en slagplaat te zien heb ik mijn twijfels.

mechanieken die je ziet, zie ik vaak bij oudere Japanse Squiers opduiken.

De trussrod ingang mist het viltje (bruin bij USA en zwart bij MIM).
    Slagplaat ziet er ook niet fijn afgewerkt uit.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

klopt crownheadtuners horen niet op een fender, verder de gitaar ziet er te nieuw uit in combi met het logo, combinatie zwarte body/slagplaat + maple neck met dit logo klopt ook niet
    life sucks and then you die

Standaard

de vorm van de kop is ook iets mis mee,

dit is een echte met dit logo

die op marktplaats heeft een veel scherpere inkeping in de kop.

ik krijg een H&K gevoel bij dit ding, hals effe mooi gelakt en logo er op geplakt nadat de kop bijgewerkt is.

Senior Member

Standaard

die tele is (gezien vanaf de fotos) niet een echte fender...
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten