Oorspronkelijk geplaatst door
showband
We zijn het structureel niet eens. Dan hoef je niet te proberen met verbale spierballenpraat je gelijk af te dwingen. mod-edit: let aub op je taalgebruik richting anderen!
Ik verkies de dure gitaren te laten bouwen. Uit onderdelen gebouwde maat gitaren zijn uiteindelijk goedkoper dan een fabrieksgitaar. Verder speel ik vrolijk met goedkope flut. "merkgeilheid" ga je bij mij niet zien. Ook niet met kleren of auto's. Functionele spec's. Gebruik dat telt.
Een merkgitaar "voor veel geld die nep blijkt te zijn" en daar last van hebben overkomt je gewoon alleen als je merkengeil bent. Je hebt twee opties.
-Dat je een goede gitaar hebt maar hij is niet van hetzelfde merk als erop staat. Doet geen pijn. Je hebt gekozen voor een goede gitaar en krijgt een goede gitaar.
-Dat je teveel hebt betaald voor een slechte gitaar en de SCHULD neerlegt bij het LOGO...
Het probleem ligt in werkelijkheid bij de keuze voor een logo en niet de gitaar.
In stand houden van de mythe dat een koper bij een goed beschermde markt beter af is "want dan koop je geen slechte gitaar als je het goede logo op een gitaar ziet staan" is zo enorm fout. Ik vind een klant met een goede prijs/prestatie gitaar zien weglopen stukken belangrijker dan de fabrikanten hun marge. Ik ben nog opgegroeid in de tijd dat de klant koning was. En de fabriek die de klant het beste product leverde voor de juiste prijs uiteindelijk de winst maakte.
Favorieten/bladwijzers