Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 28 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 272

Discussie: Guttlin Prospect

Senior Member

Standaard

De neck ondertussen ook in vorm gebracht. Eerste test hoe de gitaar aanvoelt en eruit ziet op een levend wezen:
    het is echt een pocketgitaar, ondanks de gibson scale. klein, compact, voelt fijn aan, licht kopzwaar. was te denken met die layout. De headstock is vrij groot waardoor ze nog wat speelser/cartoonyer lijkt.

nu het leukste en het klotigste: een kleur kiezen en die kleur erop spuiten ...

Senior Member

Standaard

Nu die echt vorm begint te krijgen kan ik hem ook wel waarderen.
    Misschien zou de body in z'n geheel wat groter kunnen, 10% o.i.d.?
    Wellicht wordt ie dan ook wat minder kopzwaar?

Standaard

Ja, dat is ook mijn enige aanmerking. Ik vind de gitaar best wel wat hebben, maar een grotere body zou hem, IMO, helemaal afmaken!

Senior Member

Standaard

bodygrootte iets groter heb ik ook aan gedacht maar als ik vergelijk met andere gitaren vind ik het eigenlijk wel goed. Body lijkt mss kleiner omdat de neck er tamelijk ver inzit en de brug (en pup) ook ver naar achter komen.

Ze mag een iets "kleinere" uitstraling hebben wegens "studentgitaar". Ik ga mss toch de headstock een fractie verkleinen

als ik het zo bekijk, zitten er wel wat onverantwoorde "features" aan deze gitaar: slechte toegang hoge frets, geen ideale balans, one trick pony qua geluid (1 pup, 1 volume). maar ja, er zijn wel meer onhandige gitaren die ik heel leuk vind, vandaar mss

bodygrootte/verhoudingen: vergelijking met andere gitaren:

Laatst gewijzigd door barno; 31 december 2010 om 02:34

Standaard

Ja, het valt wel mee als je het zo ziet. Misschien is de headstock inderdaad het euvel voor mij. Ik ben benieuwd hoe hij er uit ziet met die kleinere headstock! (kleurtje er op zal ook wel uitmaken natuurlijk.)

Standaard

Ik vind die body best wel een aardig ontwerp, Barno, maar ik heb dezelfde opmerkingen als de anderen hier: ofwel lijkt headstock en hals wat te groot (breed) tegenover de body, ofwel is die laatste wat te klein?
    Bovendien geeft het me de indruk dat de hals wat ‘afhangt’ (voor de duidelijkheid, op die laatste foto’s: iets naar rechts helt ten opzichte van de middenlijn van de body). Vrij zeker dat het niet zo is maar dat die indruk verwekt wordt door de asymmetrische vorm van de body?

Ben benieuwd naar de kleur..

Tee.
    Tee.

Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

Senior Member

Standaard

Een iets rankere headstock zal wel uitmaken, denk ik ook.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Bovendien geeft het me de indruk dat de hals wat ‘afhangt’ (voor de duidelijkheid, op die laatste foto’s: iets naar rechts helt ten opzichte van de middenlijn van de body). Vrij zeker dat het niet zo is maar dat die indruk verwekt wordt door de asymmetrische vorm van de body?[/FONT]

Ben benieuwd naar de kleur..

Tee.
    ja, op de foto geeft het die indruk wat maar bij een volledig asymmetrische body zet je de middellijn in principe waar je wil natuurlijk. wat ongewoon is hier is dat de kont van de gitaar ook asymmetrisch is. hier heb ik ze min ofmeer recht gezet. de strapbutton staat ook niet echt op de middellijn.

Senior Member

Thumbs up

Ik vindt het knap dat je telkens weer met een origineel eigen ontwerp komt.
    Ook ik vindt de kop te groot uitvallen tov de body en zou de body bij de onderkant van de hals iets lager maken zodat de hoge noten ook goed berijkbaar zijn. Houd wel in dat het ontwerp drasties veranderd maar dat heb je altijd met een prototype. Zo heeft iedereen z'n mening klaar, uiteindelijk moet je doen wat je zelf het beste vindt.

succes Ben
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

Senior Member

Standaard

deze draad gaat ondertussen over twee gitaren: ff update over la cabronita:

ferrulles geboord, yes! goed in line, altijd tricky jobke

op basis van foto's mal gemaakt voor het slagplaatje:

mock up. pup is niet de TVjones, die heb ik nog niet hier. maar deze lijkt erop.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten