Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jilles Bekijk bericht

Maarre, je zegt dat je nu een bredere toets hebt. Dan heb je toch ook een 'randje' op de plek waar het fineer eindigt? (in de doorsnede van de hals). Hoe heb je dat opgelost?
Klopt. Althans deels. Bij de hiel is er niet of nauwelijks niveauverschil, maar het wordt steeds groter richting de kop, er zat nog een rest van een gootje. Zoals ik al eerder schreef, denk ik dat er oorspronkelijk een binding rond deze toets heeft gezeten en dat die er door een niet echt deskundige amateur af is gehaald, waarna de hals is 'bijgeschuurd' voor een overkwastklus.

Ik ga de nieuwe binding met epoxy sealen en daarmee ook de overgang naar de achterkant van de hals opvullen. Als ik dan een verloop schuur van de binding richting de achterkant blijven er waarschijnlijk maar enkel tienden millimeters vulling over achter de binding. Ik denk dat het wel weer mooi strak is te krijgen.
Maar het halsje levert meer werk op dan ik in eerste instantie had gedacht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jilles Bekijk bericht
Lekker spul he, dat fineer van coco?
Ja, geweldig! Ik heb alle resten voor de 'Emma' zorgvuldig bewaard en dat blijf ik doen totdat ik het laatste stukje heb opgebruikt.