Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 90

Standaard

Oooo, heeft er niets mee te maken maar een kameraad van me (hoi Ad)wilde een 300B eindtrap bouwen, op 1500V!
    Heb 'm voor gek verklaard, maar laatst had ie 'm! Moet zeggen, zou het niet gek doen als gitaarversterker, maar is 'm te min.
    Het is nu een hifi stereo eindtrap met idd een fluwelen toon.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Als je voor R14 en R15 tijdelijk 2 potmetertjes pakt ben je er zo achter hoeveel gain je wilt hebben en wat voor weerstandjes dus nodig hebt.
    Gisteren nog ff zitten spelen en het is toch wel een gaaf apparaat: lekker fuzzy als je hard mept en als je wat zachter gaat cleant hij helemaal op! Tonepot dicht en hij gaat heerlijk zingen!

Is het trouwens vreemd dat ik voor R14/R15 nu op 12K/6K uit kom? Dan kan de gain knop van de buis lekker ver open zonder gelijk high gain te worden...

Ik ben nog lang niet klaar met tweaken en ik vind telkens een andere buis (en R14/15 standje) het beste. Later meer dus!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik ben nog lang niet klaar met tweaken en ik vind telkens een andere buis (en R14/15 standje) het beste. Later meer dus!
    Ik ben zeer benieuwd en post vooral je bevindingen. Dan kan ik het naderhand één-op-één nabouwen en profiteren van jouw harde werk en experimenteerdrift. Haha, nee succes ermee man!
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Klinkt vet! Ik moet er ook maar eens een bouwen!
    Die waardes die je vindt voor R14 en R15 zijn normaal; Daarmee heb je alsnog 24dB gain, oftewel 16 maal.

Senior Member

Standaard

Op dit moment vind ik de JJ ECC83S nog steeds de beste. De EH heeft teveel knetter, de Sovtek klinkt gewoon niet lekker, de oude (originele?) "ECC83" uit m'n JMP top heeft veel te veel gain en de Chinese 12AU7 is veel te wollig.

Ik ben wel benieuwd wat een JJ 12AT7 of GE 5751 doet.

Het is overigens wel jammer dat de gain knop invloed heeft op het laag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Die waardes die je vindt voor R14 en R15 zijn normaal; Daarmee heb je alsnog 24dB gain, oftewel 16 maal.
    Clipt die JFET dan nog steeds?

Senior Member

Standaard

Kun je uitrekenen. Als de drain op 11V staat gebiast, en de voeding is 15V, dan is daar 4V ruimte. Delen door wortel 2 geeft een maximale uitgangsspanning van 2,8Vrms. Delen door de versterking van 16 geeft 177mVrms. Bij hard aanslaan kan de FET dus nog wel een beetje clippen.

Dat de gainknop invloed heeft op het laag komt trouwens door C10, en die weghalen brengt ook niet veel goeds zoals je al uitgetest hebt. Naja, je kunt het met het nieuwe circuit nog eens proberen
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 16 december 2010 om 20:10

Senior Member

Standaard

Om een goed vergelijk te maken wil ik toch ook een Butler/Chandler tube driver maken.

Kan iemand mij vertellen hoeveel stroom er op de -12v lijn loopt? Ik zou namelijk het liefst de drive op mijn 12v voeding aansluiten en dan kan ik met een voltage inverter ongeveer -12v maken, maar dat is gelimiteerd aan 50 of 100mA.

http://analogguru.an.ohost.de/193/sc...TubeDriver.gif

Edit: Dezelfde vraag kan ik ook voor de Shaka Tube vragen: http://www.diystompboxes.com/pedals/...be_redrawn.gif
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 13 januari 2011 om 16:08

Standaard

Gaat dat ding niet heel gecomprimeerd klinken? Volgens mij klinkt ie wel heel donkerbruin op die spanning.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Gaat dat ding niet heel gecomprimeerd klinken? Volgens mij klinkt ie wel heel donkerbruin op die spanning.
    Welk ding? Die van Fredjuh of 1 v/d 2 schema's hierboven?

Senior Member

Standaard

Ik ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk nou is geworden. Hoe zit het met de EQ, dynamiek, clean/crunch, en de verschillende buizen die je nog hebt uitgeprobeerd? Is het ergens mee vergelijkbaar?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten