Fireball is hét stereotype voor een lompe metalscheur imo..
Ja zit iets in. ENGL is begonnen met gemodificeerde markseries, zo op een of andere manier bij de Savage gekomen. En dit circuit (denk ik) wat agressiever gemaakt, dat is de Fireball. En daarop zijn dan Powerball (schematisch gezien heel gelijkend op de Fireball, behalve poweramp) etc. gebaseerd geworden. En de SE is denk ik een kruising van de oude Savage-SE (die op zich een uitgebreidere Savage moest zijn) en de Powerball (of Fireball) agressie. Ik heb nog maar een keer een zo goed als AB test kunnen doen tussen een SE en een nieuwere Fireball100 en qua metaldrive waren ze echt heel erg gelijkend.
Very nice indeed! De VH4 helaas nooit kunnen proberen, maar een aantal jaren geleden een einstein (1x12 combo) aan de tand gevoeld en vond het een erg fijne versterker. Zou 'm graag nu ik iets meer ervaring heb nog eens opnieuw proberen (hoewel na al die jaren de gainknop ook wel steeds meer terug gedraaid is, misschien vind ik 'm wel helemaal niet meer leuk...)
Heb er ook geen metaldrive in gevonden meer een heel dikke scheur, wat ook meer mijn sound is.
Smaakverschil natuurlijk maar ik vind de scheur van de herbert bruter dan van een fireball, minder lomp, maar minder kil en meer warm.
Clean vond ik wat vlakjes en saai, had op meer dan dat gehoopt.
Te koop:
Marshall 4x12 met originele g12-65's
Wel een goede demo, echt heerlijke scheur: http://www.youtube.com/watch?v=LztorP3LMyU
Heel veel power duidelijk! Meer extreem opgefokte marshall dan gewoon metal als een engl, heerlijk, alleen 180 watt...
Te koop:
Marshall 4x12 met originele g12-65's
Favorieten/bladwijzers