Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
Misschien niet de beste locatie om deze vraag te stellen, maar het gaat wel om impedantie.

Ik ben van plan om een weber mass te gaan kopen omdat ik gewoon merk dat wanneer de power tubes echt gaan werken het fizzy geluid was is en alles mooi rond wordt, het probleem is eer dat ik op dat niveau ben dat ik met oordoppen in moet gaan spelen en het zelfs in de oefenhokken al te hard gaat. Nou zit ik met het volgende probleem: ik gebruik de 8 ohm uitgang van de mark III en ik heb een 16 ohm ingang bij mijn cabinet(ik draai dus op een mismatch). Als ik een attenuator gebruik is het beter om hem op 16 ohm of op 8 ohm te zetten?
Jij hebt een Mesa Rectifier toch?
Zo ja, dan vermoed ik dat een mismatch van 8 naar 16 Ohm geen probleem zal zijn, is bij mijn Stiletto ook geen probleem, zo staat in de handleiding.
Wat betreft de Weber Mass heb ik geen idee welke je dan het best kunt gebruiken, ik neem aan ook 8Ohm.

@ Demonturtle: Ik denk dat het mogelijk is ja, wel erop letten dat de kasten dan parallel komen te staan zodat de gezamenlijke impedantie daadwerkelijk 4 Ohm is. Dit kan je met een multi-meter opmeten.