Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 687 van 1797 EersteEerste ... 18758763767768568668768868969773778711871687 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.861 t/m 6.870 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Die strat of je vriendin?

Nou zeg!

Pas als je een paard hebt gezien kun je om een ezel lachen. Frank Sinatra

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Ziet er anders behoorlijk echt uit..features komen overeen met de strat die ik in 1977 spiksplinternieuw kocht ( voor 995 zuurverdiende oudhollandse guldens). Dit soort breuklijnen komt voor op polyester finishes en is anders dan craquele in cellulose, dat alle kanten op gaat...
    craquele gaat in cellulose nou juist niet alle kanten op dat gebeurt alleen bij slechte relics, daar wordt de craquele gecreerd met stikstof wat op 1 plek gericht wordt waardoor de barsten zich vanuit 1 plek naar buiten richten (spiderweb craquele), "echte" craquele volgt het hout dat zich uitzet en inkrimpt en omdat cellulose na verloop van tijd steeds dunner wordt en ook harder wordt scheurt de cellulose uiteindelijk langs evenwijdige lijnen (met eventuele wat crossover lijnen) maar het merendeel is evenwijdig
    wanneer poly barst (het kan niet craqueleren daar is het te dik voor) volgt dat een meer grillig patroon
    betekent niet dat dat zwarte paint op deze (of 1 van jullie gitaren) nep is, het kan een echte customcolour zijn (zwart was geen standaard kleur in de seventies) en door fender in cellulose gespoten zijn maar het kan dus ook een refinish zijn
    life sucks and then you die

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

"echte" craquele volgt het hout dat zich uitzet en inkrimpt en omdat cellulose na verloop van tijd steeds dunner wordt en ook harder wordt scheurt de cellulose uiteindelijk langs evenwijdige lijnen
    In principe heb je gelijk. Maar geen van mijn (ouwe) gitaren heeft uitsluitend lijnen in de nerf-richting, allemaal hebben ze dwarslijntjes, waardoor een warrig patroon van blokjes ontstaat..Ik heb wel een polyester gitaar, met cracks in de richting van de nerf.
    wanneer poly barst (het kan niet craqueleren daar is het te dik voor) volgt dat een meer grillig patroon
    Bij deze gitaar is geen sprake van een grillig patroon, de lijnen staan haaks op waar je nerf zou verwachten. Eigenlijk een heel vreemd patroon, al komt het vaker voor. De beschadigingen aan de achterkant - moeilijk te zien- geven wel de indruk van polyester, vind ik.
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

we zouden hem eigenlijk in het echie moeten zien

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    g
    heb de indruk dat de bovenste laklaag bij een poly toch kan craqueleren: mijn 85 jap fender heeft het op vele plaatsen, hele fijne lijntjes weliswaar, maar lijkt alsof de lagen daaronder intact zijn.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

dan kan het zijn dat die MIJ een andere toplaag heeft dan polyester of polyurethane, zelfs fender US spuit cellulose over poly. wellicht zit er een acryl toplaag op ?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    we zouden hem eigenlijk in het echie moeten zien
    ga hem ff kopen!

deze moet haast wel echt zijn, want hij roept toch wel ernstige jeugdtrauma's op bij me.. want godskolere, wat was die eerste strat van me slecht...
    alleen wist ik dat nog niet...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Standaard

Ik heb er ook eentje en vind hem fantastisch spelen en klinken, maar goed... Dit is wel een echte, alleen de tuners zijn eens vervangen.

Senior Member

Standaard

Eind zeventig heeft Fender met lakken geexperimenteerd. Ik heb een zwarte 78 gehad die helemaal blauw was uitgeslagen en mijn antiqua vergeelde waar je bijstond en kon bovendien niet tegen -mijn- zweet.
    Ik geloof niet dat Fender nog cellulose voor bodies gebruikte -maar ik sluit niks uit- maar rare lakken des te meer.

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/402326504

Lijkt mij eerder een Squier Standard.....uit 2002

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten