Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 685 van 1797 EersteEerste ... 18558563567568368468568668769573578511851685 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.841 t/m 6.850 van 17961
    Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D-string Bekijk bericht
    Persoonlijk ben ik het ermee eens dat deze goederen Nederland uit moeten blijven op basis van de al zovaak genoemde redenen.

Toch twijfel over het bovenstaande dat de spullen niet mee mogen.

Hierbij het bewijs

Vanaf 6:00 zie je de douane op het vliegveld. Als je niet kan wachten, skip dan door naar 7:00. Daar zegt de douanier: "Tot drie stuks mag ze er meenemen."

Overigens gaat de hele aflevering over de vraag of het eigenlijk wel schadelijk is voor een merk om nagemaakt te worden.
    Dat ken ik idd, er is een limiet aan het aantal ingevoerde kopiën. Maar het is daarna toch verboden deze te verkopen als zijnde echt.

Verder hoop ik dat dit in de toekomst geheel verboden gaat worden. En met dikke boetes beloond word wanneer het toch gebeurt.

Ik ben blij dat ik zelf redelijk goed een fake kan herkennen en bij twijfel me kan wenden tot fora als deze.
    Maar het is me dus ook al eens gebeurt dat ik ging kijken bij een gitaar die echt zou zijn en toen ik aankwam de gitaar van de foto er toch anders uitzag dan wat ik aantrof bij de verkoper.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Nee hoor, ik ben nog aan het lezen.
    Ik zag in de eerste links niet echt een conclusie.

Ik zit niet te trollen ik vroeg simpel, na aanleiding van een post, om een verwijzing. Ik zeg helemaal niets over of iets wel of niet mag ik vraag om meer informatie.

Overigens zat ik net wel het volgende te bedenken, als iemand nu de volgende ad plaatst:

Te koop stratocaster (tele of lp mag ook), kan elke vergelijking met originele stratocaster aan (dat is is een mening he).
    Lijkt op die van de foto (en plaatst een foto van een originele fender).

Is er juridisch niet zo heel veel aan het handje maar vind ik het eigenlijk bijna nog fouter als er een fender decal op hebben en zeggen dat het geen fender is.
    Wat ik bedoel te zeggen is dat er op heel veel manieren misbruik van de fender of gibson naam gemaakt kan worden zonder dat je juridisch fout bent.
    Ai ai ai, weer zo'n DIY-jurist...

Laat me één ding duidelijk stellen; het recht heeft vele bronnen. Ik kan je dus niet zomaar op 1,2,3 een bron geven met exact die formulering erin.
    De juiste artikelen en bronnen bestaan absoluut wel hoor, daar niet van.
    Wat ik je daarbij wel nog kan vertellen is dat ik een laatstejaarsstudent (Europees) recht ben en 100% zeker ben van mijn zaak. (Mede omdat ik zelf in een procedure hieromtrent verwikkeld ben geweest.)

Trouwens; het arrest van het HvJ dekt de lading wel grotendeels hoor. Als jij dat overigens volledig kunt analyseren op een juridische manier, doe ik graag mijn petje af voor je.

Laat het me dus nog eens herhalen; producten verkopen die de naam dragen van een 3de product is verboden in de EU. En élk geval, op élk moment en door élke persoon.
    Laatst gewijzigd door Sanderltd; 30 november 2010 om 16:40

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door speedmusic Bekijk bericht
    Bladmuziek is niets meer of minder dan het muziekstuk en deze vallen onder de Auteurswet 1912
    Dat dacht ik ook al, dan is het wel vreemd dat je hier wel verwijzingen mag maken naar tabs maar niet naar illegale software.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Wel als die ander iets beweerd natuurlijk, waarom moet ik het tegendeel bewijzen als ik nog het 1 nog het ander beweer ?
    Als je iets beweerd dan lijkt het mij logisch dat ik de vraag bij jou neer leg.
    Bovendien is het maar de vraag of die ander weet waar hij het over heeft, dat moet je maar aannemen (hoe serieus is iemand die bij de gestapo zit?).
    Of je mij wel of niet serieus neemt om wat er in mijn sig staat lig ik niet wakker van. Anderen hier weten dat ik serieus genoeg ben.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Ai ai ai, weer zo'n DIY-jurist...

Laat me één ding duidelijk stellen; het recht heeft vele bronnen. Ik kan je dus niet zomaar op 1,2,3 een bron geven met exact die formulering erin.
    De juiste artikelen en bronnen bestaan absoluut wel hoor, daar niet van.
    Wat ik je daarbij wel nog kan vertellen is dat ik een laatstejaarsstudent (Europees) recht ben en 100% zeker ben van mijn zaak. (Mede omdat ik zelf in een procedure hieromtrent verwikkeld ben geweest.)

Trouwens; het arrest van het HvJ dekt de lading wel grotendeels hoor. Als jij dat overigens volledig kunt analyseren op een juridische manier, doe ik graag mijn petje af voor je.

Laat het me dus nog eens herhalen; producten verkopen die de naam dragen van een 3de product is verboden in de EU. En élk geval, op élk moment en door élke persoon.
    Wat is een DIY-jurist ?

Volgens mij zeg ik juist dat ik het niet weet, jullie zijn er hier erg goed in mensen dingen te laten zeggen die ze niet zeggen en vooral niet in te gaan op wat ze wel zeggen.
    Overigens lijkt een post hierboven te bewijzen dat het niet "n élk geval, op élk moment en door élke persoon. " is.

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Ik krijg me hier toch een partij deja vu gevoel hiero...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik krijg me hier toch een partij deja vu gevoel hiero...
    Ja, tunes luistert iets te veel naar z'n eigen tune...

Senior Member
    Blog Entries
    4

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ghehehe

Standaard

Wat is een DIY-jurist ?

Volgens mij zeg ik juist dat ik het niet weet, jullie zijn er hier erg goed in mensen dingen te laten zeggen die ze niet zeggen en vooral niet in te gaan op wat ze wel zeggen.
    Overigens lijkt een post hierboven te bewijzen dat het niet "n élk geval, op élk moment en door élke persoon. " is.
    Volgens mij focus jij je een beetje te veel op het zogenoemde feit dat anderen je woorden in de mond proberen te leggen. Ik heb immers ook niet beweerd dat jij het wél dacht te weten.
    Ik herhaalde mijn stelling simpelweg om ervoor te zorgen dat anderen zich niet lieten "meeslepen" door jouw twijfel.
    Het is immers nogal evident dat regels als deze bestaan.

En een Do It Yourself-jurist is iemand die denkt dat "alles wat mag en niet mag" netjes in artikeltjes online staat. Maar niets is natuurlijk minder waar.
    Daarnaast wordt er bvb veel europees of internationaal geregeld, in richtlijnen, verordeningen, niet bindende documenten, etc.
    En als je die al zou weten te vinden, is de kans zelfs reeel dat je ze niet zomaar via internet te pakken kunt krijgen. Dus ernaar vragen is dan ook niet echt nuttig.
    Maar ik begrijp dan wel weer dat er vaak op die manier gedacht wordt hoor, daar zal ik je ook niet op bekritiseren (was overigens maar een grapje hoor). Als het allemaal zo simpel zou zijn, zouden we immers heel wat minder opzoekwerk en advocaten nodig hebben.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    He's out of tune.....

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten