De bijeenkomst was erg leuk. En wat een variatie bij zo'n basic concept als een Tele!! Ik heb nu een beter indruk van waar mijn Highway1 staat t.o.v. andere Tele's. Die andere elementen (overwound/alnico 3 magneten) zijn echt te horen. Ik dacht altijd dat dat minder uitmaakte dan door Fender werd beweerd, maar je hoort het verschil duidelijk. Ik heb een keer vergelijkende opnames gemaakt met een '82 Tokai Tele kopie en die klonk toen maar een heel klein beetje scherper. Op die Tokai gebruikte ik hoofdzakelijk het halselement, omdat ik het brugelement wat te stekend vond.

Nog even wat uitleg over de afwezigheid van de FMT Tele. Ik heb een week voor de meeting geprobeerd een treble bypass (Kinman mod) te plaatsen over de volumemeter. Ik doe dit soort soldeerwerk vaker, maar deze keer is er ondanks mijn voorzichtige aanpak en dubbelchecks toch ergens wat mis gegaan. Waarschijnlijk een draadbreukje, slechte soldeerverbinding of zoiets, of sluitinkje. Ik had in ieder geval minder volume en er was veel hoog weg. De extra weerstand en cap er weer uitgehaald, maar FMT-tje herstelde niet. Lang gezocht en toen maar naar een bevriende gitaarelectronica-expert gebracht. Helaas nog geen herstel voor gisteren. Bij een volgende meeting neem ik hem mee en ga ik niet kort van te voren "verbeteringen" aanbrengen. Beloofd!