Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 19 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 183

Standaard

Het plaatje is op maat gemaakt en alvast eventjes in de body gelegd/geklemd.
    Het plaatje zit er vanzelf al goed klemvast in, dus ik vermoed dat de lijmnaad niet meer te veel zichtbaar zal zijn. Momenteel staat alles in de lijmklemmen, dus morgen of overmorgen meer foto's!

Senior Member

Standaard

als je het ook nog met de kleur voor elkaar krijgt, gaat niemand dat meer zien denk ik (of je moet het weten en er met je neus bovenop zitten). Goed gedaan
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Thumbs up

Lijkt me een leuke gitaar om er drie humbuckers in te zetten. Da's precies het model ervoor.

Vind je ook niet? En worden het dan Rockbuckers of EMG's? Kwenognie...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Standaard

Ik hoop niet dat je dat serieus meent?
    Want blijkbaar heeft een vorige eigenaar ook datzelfde gedacht en er om die reden die badkuip (voor een extra pickup) in gefreesd. Ik vind persoonlijk dat klassiekers als deze zich zo lang mogelijk in originele staat moeten bevinden.

Standaard

Het ingelijmde stukje hout, samen met de mal voor de slaglplaat en de aftekening waar de pickups nog moeten komen:

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik heb me hier nog niet mee bemoeid.. en ga dat waarschijnlijk ook niet doen..
    Maar wil wel even kwijt dat - als zwaar Duitsegitarenfanaat- dit een geweldig project vind.
    Bijna over the top, zoals je het aanpakt. Maar het resultaat zal prachtig worden!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Standaard

Mooi dat je zoveel mogelijk voor de originele/oorspronkelijke benadering gaat, Sander.
    Ikzelf zou de ouwe afwerking zeker bewaren, zoals Cocobolo reeds zegt: proberen om de kleur van de nieuwe inlegstukken zo goed als mogelijk te benaderen en het wordt een erg aardige restauratie.

Niks erger dan een geschiedenis volledig uit te vegen, kun je net zo goed een nieuwe gitaar kopen..

Goe bezig!

Tee.
    Tee.

Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

Senior Member

Standaard

gaat geweldig!
    hoop dat je de kleur op orde krijgt.

(zat zelf even aan koude thee te denken om de helderheid wat uit het hout te krijgen)

Standaard

Bedankt allemaal!
    Ik hoop dat ik de kleur van het hout inderdaad ook zo goed mogelijk kan nabootsen.

@No 1 hops: koude thee? Bedoel je dan dat ik het hout misschien zou kunnen kleuren met een nat theezakje? Of hoe gaat dat precies in zijn werk?

Want het "naakte" hout van de body lijkt inderdaad van zichzelf al een stukje donkerder te zijn dan het nieuwe hout van de inleg. Het zou dus goed zijn als ik het nieuwe hout alvast wat donkerder zou kunnen maken.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Bedankt allemaal!
    Ik hoop dat ik de kleur van het hout inderdaad ook zo goed mogelijk kan nabootsen.

@No 1 hops: koude thee? Bedoel je dan dat ik het hout misschien zou kunnen kleuren met een nat theezakje? Of hoe gaat dat precies in zijn werk?

Want het "naakte" hout van de body lijkt inderdaad van zichzelf al een stukje donkerder te zijn dan het nieuwe hout van de inleg. Het zou dus goed zijn als ik het nieuwe hout alvast wat donkerder zou kunnen maken.
    Misschien is het een idee om het in te leggen hout onder een UV lamp te leggen en zo de natuurlijke verkleuring van het hout te versnellen.

Ik zie ook dat het slagplaatje gelukt is!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten