Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 196 van 252 EersteEerste ... 96146186194195196197198206246 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.951 t/m 1.960 van 2514

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    @ME.: goed bedacht met die pedaaltjes. Ziet er erg netjes uit. Hoewel je wat flink wat ruimte nodig hebt.
    De pedalen nemen nu 3HE in, dat is inderdaad één HE meer dan met een lade, maar achter de pedalen kan ik nu wel mijn PedalPower, mijn Nobels splitter en mijn Nobels MS-4 kwijt.

Dat alles samen zou ik sowieso minstens 3HE voor kwijt zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Mooie engeltjes heren, heel netjes!

@ ME.: Gebruiks je de rolls als mixer voor een wet-dry setup?
    Thanks!

De Rolls is idd als mixer voor mijn W/D setup. Hij mixt de signalen van mijn T-rex en TC delay en mijn TC G-sharp die allemaal parallel aan elkaar staan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Dat met die pedalen zo is eigenlijk erg slim! Meestal gebruik je een drawer, maar dit is eigenlijk een stuk handiger (voor 4 pedalen, ja)!
    Ja, voor mij is dit erg praktisch. En deze pedalen hebben gelukkig allemaal een mooi formaat! Heb ook nog een MXR/CAE MC-402 boost achterin het rack liggen, had ik voor geen ruimte meer voor en aangezien ik die instellingen eigenlijk toch nooit verander is dat geen probleem.

Heb het meerdere keren met een lade geprobeerd, maar ik krijg die bekabeling niet mooi en strak. Denk dat het makkelijker is wanneer je een groter en dieper rack hebt en dus niet alles volgepropt hebt. Waardoor je geen ruimte over hebt voor "bewegende" kabel.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Mooie engeltjes heren, heel netjes!

@ Johannes: Gebruik je de AxeFx alleen voor effecten in de loop van je ENGL? En bevalt de Lexicon MPX R1 je goed?

@ ME.: Gebruiks je de rolls als mixer voor een wet-dry setup?

Edit: LOL, Liquid dacht hetzelfde
    Bedankt voor de complimenten Ik gebruik de AxeFx op een iets andere manier dan de meesten. Mijn signaalpad ziet er ongeveer zo uit:

Gitaar-->Engl Powerball-->Engl cab
    uitlijnen is a bitch........`-->DI-->AxeFx-->PA

De AxeFx wordt gebruikt voor speaker simulatie, microfoon simulatie en effecten.
    De Engl cab dient eigenlijk alleen als load voor de amp. In de fx loop zit een volume pedaal (VCA om precies te zijn) Wanneer je het totaal volume zou willen regelen in de axefx, kom je erachter dat er uit de powerball-cab nog steeds geluid komt :P

Op deze manier is het mogelijk om stereo te spelen met een mono amp. Het leuke is ook dat je leuke trucs kan uithalen met de panning van het geluid.
    Voorbeeld: Voor rythm partijen sta ik 90% links gepanned op het podium (de andere gitarist 90% rechts). De andere gitarist gaat een lead partij spelen en ik moet zijn rythm partij opvangen. Ik kies een volgende preset en mn sound verplaatst zich naar 50% links, 50% rechts, met een kleine delay op de rechter kant. Op deze manier fake je de dubbele rythm partij.

De R1 bevalt me goed, het is een veelzijdig board en icm de AxeFx goed te proggen enz. Hij is niet 100% (heb de switches al allemaal vervangen) en het expressie pedaal voelt niet echt lekker (maar werkt wel prima).
    Laatst gewijzigd door Johannes; 1 november 2010 om 12:17

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
    Bedankt voor de complimenten Ik gebruik de AxeFx op een iets andere manier dan de meesten. Mijn signaalpad ziet er ongeveer zo uit:

Gitaar-->Engl Powerball-->Engl cab
    uitlijnen is a bitch........`-->DI-->AxeFx-->PA

De AxeFx wordt gebruikt voor speaker simulatie, microfoon simulatie en effecten.
    De Engl cab dient eigenlijk alleen als load voor de amp. In de fx loop zit een volume pedaal (VCA om precies te zijn) Wanneer je het totaal volume zou willen regelen in de axefx, kom je erachter dat er uit de powerball-cab nog steeds geluid komt :P

Op deze manier is het mogelijk om stereo te spelen met een mono amp. Het leuke is ook dat je leuke trucs kan uithalen met de panning van het geluid.
    Voorbeeld: Voor rythm partijen sta ik 90% links gepanned op het podium (de andere gitarist 90% rechts). De andere gitarist gaat een lead partij spelen en ik moet zijn rythm partij opvangen. Ik kies een volgende preset en mn sound verplaatst zich naar 50% links, 50% rechts, met een kleine delay op de rechter kant. Op deze manier fake je de dubbele rythm partij.

De R1 bevalt me goed, het is een veelzijdig board en icm de AxeFx goed te proggen enz. Hij is niet 100% (heb de switches al allemaal vervangen) en het expressie pedaal voelt niet echt lekker (maar werkt wel prima).
    Is het dan niet handiger om voor een ENGL preamp te gaan, als je de cab gebruikt als load? Scheelt vast sjouwen.

Standaard

Is het dan niet handiger om voor een ENGL preamp te gaan, als je de cab gebruikt als load? Scheelt vast sjouwen.
    Of een loadbox. Dan heb je altijd nog je top als "kleine" setup.

Hoewel ik mij persoonlijk wel erg goed zou kunnen vinden in een E570 ipv een Powerball

Senior Member

Standaard

Zou een optie zijn als ik niet verknocht was aan mn amp. Bovendien wil ik ook de optie hebben met alleen een amp en een cab te spelen (kleine zaaltjes zonder PA). Een ander punt is de klank van de poweramp, wanneer je zonder poweramp speelt mis je harmonische boventonen. Vind ik ook een nadeel van de ampsimulatie van de AxeFx.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Of een loadbox. Dan heb je altijd nog je top als "kleine" setup.

Hoewel ik mij persoonlijk wel erg goed zou kunnen vinden in een E570 ipv een Powerball
    Een loadbox staat zeker op mn verlanglijstje!

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Dat met die pedalen zo is eigenlijk erg slim! Meestal gebruik je een drawer, maar dit is eigenlijk een stuk handiger (voor 4 pedalen, ja)!
    Dat is inderdaar een hele inventieve manier om ze te installeren. Ook makkelijk om je instelling te wijzigen en verder ziet het er ook gewoon gaaf uit.

@ MEevalt jouw G-Sharp wel? Bij mij gaat hij inmiddels weer de deur uit.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Dat is inderdaar een hele inventieve manier om ze te installeren. Ook makkelijk om je instelling te wijzigen en verder ziet het er ook gewoon gaaf uit.

@ MEevalt jouw G-Sharp wel? Bij mij gaat hij inmiddels weer de deur uit.
    Ik heb hem al een tijdje in mijn rack hangen, maar gebruik hem eigenlijk nooit. Moest een paar maand geleden stoppen met mijn band ivm het feit dat ik naar Nijmegen ben verhuisd.

Vind de reverb wel erg lekker over het clean kanaal, voor de rest moet ik hem echt nog programmeren, heb er zelfs nog geen midi kabel aan hangen....

Denk wel dat hij blijft. Voor de reverb en eventueel voor taptempo delay. Heb hem nooit serieel geprobeerd, maar parallel vind ik het best oke. Daarnaast haal ik standaard alles uit pedalen. De G-sharp is voor mij echt een toevoeging.

Standaard

Die EQ die nu tussen de digitech en combo inzit werkt prima

Hier een foto van de achterzijde:

Eergisteren mijn compressor met de post ontvangen:

die nog niet aangesloten is. En dan wil ik nog mn Boss NS-2 ertussen zetten en dan vind ik het wel goed (voorlopig dan he :P).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cyntex Bekijk bericht
    Hier een foto van de achterzijde:

Wat zijn dat voor'n patchkabels als ik vragen mag?
    Turner mag zich met recht de vaandeldrager van de Britse muziek in de 21e eeuw noemen.

(Uit: Festivalinfo, Humbug recensie)

Standaard

Die kabels kreeg ik bij mijn Boss pedalboard, geen idee of ze ook los verkrijgbaar zijn.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten