Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 14 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 138
  1. #31
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.732

    Music

    Thanks dudes. Ik ben er zelf ook zéér content mee. Sterk gevarieerd en een hoop arrangeerwerk. In sommige nummers of medleys zit weken van oefening en als je dan terugkrijgt uit het publiek wat je er vantevoren muzikaal over had bedacht: puur genieten!
    @Baker: Sharona is inderdaad een denkertje, ghehehe... niet té ontspannen bij blijven andes ga je de mist in!
    @Niels: razendsnel met plectrum Check op Youtbe eens de versie van Blue Men Group, dat is ongeveer waar wij ook zitten.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    My Sharona! Alles wat er hierboven over is gezegd is waar, maar het blijft een erg lekker nummertje! Hier, in alfabetische dus willekeurige volgorde, de rest van onze lijst:

    AC/DC - Highway to hell
    AC/DC - Whole lotta Rosie
    Aerosmith - Walk this way
    Alice Cooper - Poison
    Alanis Morisette - You oughta know
    Anouk - Modern World
    Anouk - Mood Indigo
    Anouk - R U Kidding me
    Anouk - Girl
    BB King & Paul Carrack - Bring it on home
    Bad Company - Can't get enough
    Black Sabbath - Paranoid
    Dream Theater - Through her eyes (live versie)
    Skunk Anansie - Weak
    RATM - Killing in the name of
    Steppenwolf - Born to be wild
    Cheap trick - I want you to want me
    Deep Purple - Perfect Strangers
    Deep Purple - When a blind man cries
    Deep Purple - Vavoom (Ted the mechanic)
    Deep Purple - Smoke on the water
    Gary Moore - Still got the blues
    Gary Moore - walking by myself
    Golden Earring - When the lady smiles
    Golden Earring - Twilight zone
    Golden Earring - Back home
    Greenday - When I come around
    GNR - Sweet child o mine
    GNR - Knocking on heaven's door
    Herman Brood - Saturday night
    Herman Brood - Sleeping bird
    Herman Brood - never be clever
    Jimi Hendrix - hey joe
    Neil Young - Rocking in a free world
    Peter Koelewijn - Kom van dat dak af
    Queen - Tie your mother down
    Rod Stewart - I don't wanna talk about it
    Rolling Stones - Honky tonk women
    Rolling Stones - It's only rock 'n roll
    Rolling Stones - Jumping jack flash
    Stevie Ray Vaughan - The house is a rockin
    The Knack - My Sharona
    Uriah Heep - Easy living
    Van Morrison - Gloria
    ZZ top - Tush
    Laatst gewijzigd door JohnLord; 18 november 2010 om 18:29
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  3. #33

    Standaard

    Als ik zo al die setlists bekijk dan denk ik van.. shit we (mijn eigen bandje) hebben echt zo'n 13 in een dozijn setlist... iedereen doet echt dezelfde nummers.

    Wat zou de reden hier van zijn? vinden we dit makkelijke nummers? Zijn dit juist nummers waarvan we denken "hier zetten we de tent mee op z'n kop?"
    Feest van herkenning voor het publiek?

    In ons geval is het gewoon dat dit redelijk makkelijke nummers zijn, omdat we gewoon een matige band zijn. haha.

    Dit is de onze overigens:

    Beastie Boys - Fight For Your Right (To Party)
    Red Hot Chili Peppers – Otherside
    AC/DC - T.N.T.
    Nickelback - How you remind me
    Nirvana - Come as you are
    QotSA - in my head
    The white stripes - Seven Nation Army
    Kings of Leon - Sex on fire
    Nirvana - About a girl
    Blur - Song2
    AC/DC - Highway to Hell
    Black Sabbath - Paranoid
    Red hot chilli peppers - Fortune Faded
    Triggerfinger - Is it
    Stiltskin - inside
    GnR - Sweet child of mine
    The Offspring - Come out and play
    Eenzaam en alleen < ons eigen nummertje

    Sommige nummers zijn we echt beu aan het worden merken we de laatste tijd, zoals 7 nation army / song2 / otherside / nirvana heb ik zelf een behoorlijke hekel aan. We zijn op dit moment hard aan het zoeken naar nieuwe nummers, waarmee we ons een beetje kunnen onderscheiden van alle andere coverbands hier in de omgeving. Mag allemaal iets rouwer gaan worden vinden we.

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    AC/DC - Highway to hell
    AC/DC - Whole lotta Rosie
    Aerosmith - Walk this wat
    Alice Cooper - Poison
    Alanis Morisette - You oughta know
    Anouk - Modern World
    Anouk - Mood Indigo
    Anouk - R U Kidding me
    Anouk - Girl
    BB King & Paul Carrack - Bring it on home
    Bad Company - Can't get enough
    Black Sabbath - Paranoid
    Dream Theater - Through her eyes (live versie)
    Skunk Anansie - Weak
    RATM - Killing in the name of
    Steppenwolf - Born to be wild
    Cheap trick - I want you to want me
    Deep Purple - Perfect Strangers
    Deep Purple - When an blind man cries
    Deep Purple - Vavoom (Ted the mechanic)
    Deep Purple - Smoke on the water
    Gary Moore - Still got the blues
    Gary Moore - walking by myself
    Golden Earring - When the lady smiles
    Golden Earring - Twilight zone
    Golden Earring - Back home
    Greenday - When I come around
    GNR - Sweet child o mine
    GNR - Knocking on heaven's door
    Herman Brood - Saturday night
    Herman Brood - Sleeping bird
    Herman Brood - never be clever
    Jimi Hendrix - hey joe
    Neil Young - Rocking in a free world
    Peter Koelewijn - Kom van dat dak af
    Queen - Tie your mother down
    Rod Stewart - I don't wanna talk about it
    Rolling Stones - Honky tonk women
    Rolling Stones - It's only rock 'n roll
    Rolling Stones - Jumping jack flash
    Stevie Ray Vaughan - The house is a rockin
    The Knack - My Sharona
    Uriah Heep - Easy living
    Van Morrison - Gloria
    ZZ top - Tush
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rudolf Bekijk bericht
    Beastie Boys - Fight For Your Right (To Party)
    Red Hot Chili Peppers – Otherside
    AC/DC - T.N.T.
    Nickelback - How you remind me
    Nirvana - Come as you are
    QotSA - in my head
    The white stripes - Seven Nation Army
    Kings of Leon - Sex on fire
    Nirvana - About a girl
    Blur - Song2
    AC/DC - Highway to Hell
    Black Sabbath - Paranoid
    Red hot chilli peppers - Fortune Faded
    Triggerfinger - Is it
    Stiltskin - inside
    GnR - Sweet child of mine
    The Offspring - Come out and play
    Eenzaam en alleen < ons eigen nummertje
    Niet om jullie te beledigen, maar vinden jullie de nummers die jullie spelen niet een beetje cliché? Er is niets mis mee, maar als ik een band dit hoor spelen loop ik al vrij snel weg, dit hoor ik elk bandje spelen..
    Niet dat onze setlist bijster origineel is (paar pagina's terug), maar die nummers hoor ik andere bands niet zo vaak doen eigenlijk.
    Hoe kijken jullie daar zelf tegenaan? (en hoe kijken jullie tegen de mijne aan? )

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Ik voel me niet beledigd hoor, daar is wel meer voor nodig!

    Het merendeel van het publiek wil juist een stuk herkenning. Als je alleen onbekend werk speelt vragen ze juist om proud Mary en Summer of 69. Daar moet ik dus echt niet aan denken. En Niels, er staan er vast wel een paar tussen die jij niet kent...
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  6. #36

    Standaard

    met een nummer of 300 kun jij je band verkopen als "wij spelen alle verzoeknummers" is mijn ervaring.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #37

    Standaard

    Speelt er dan niemand "Whiskey in the Jar", ?

    Billy Idol's Rebel Yell slaat ook altijd aan. Publiek vind het leuk om "more more more"mee te brullen, kan je prima op inspelen.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Lastig om een setlist uit te leggen met nummers die niemand kent. Ik zal het toch proberen :P. Dit is de setlist van afgelopen gig:

    1. Feral (9:46)
    Guitar change + drum solo
    2. Confrontation (4:56)
    3. The Abysmal abode (Eclipse) (11:06)
    4. Beneath the Mire (7:10)
    5. Overture 1928 (instrumental) (3:37)
    Guitar change
    Outro talk (+ bass intro)
    6. Shattering Time (Barracuda) (5:43)

    Encore. (guitar change)
    Whole Lotta Rosie (5:3

    Het eerste nummer was log en zwaar en het was de bedoeling om een enorm zwaar gevoel neer te zetten. Daarna gingen we door met een uptempo en wat vrolijker nummer. Het derde was juist erg melancholisch en het vierde erg veelzijdig (toch vooral donker/melancholisch). Het vijfde nummer was weer een vrolijk en instrumentaal nummer, om wat verlichting te bieden (en vooral wat rust voor de zanger na het 4e nummer, dat voor hem zwaar is). Het outro nummer is een van onze sterkste songs: lekker tempo, voelt onwijs cool.
    De Encore was niet zo goed geplaatst. Het was een nummer waarbij de zaal goed los kwam, maar dat komt vooral omdat het een rock 'n roll nummer is en niet de metal meuk die wij zelf maken. Ik vraag me af wat er gebeurd zou zijn als we daarmee hadden geopend.

    O bijna vergeten: het was eigenlijk een hardrockavond en daarom speelden we AC/DC. Wij waren de opener en wilden een loper uitleggen voor de volgende band .

  9. #39
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.732

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    Het merendeel van het publiek wil juist een stuk herkenning. Als je alleen onbekend werk speelt vragen ze juist om proud Mary en Summer of 69. Daar moet ik dus echt niet aan denken. En Niels, er staan er vast wel een paar tussen die jij niet kent...
    Word bitch! Ik heb het zelf al eens meegemaakt in een band waar we redelijk veel 'alternatieve' rock speelden en dan eindelijk de tent mee kregen met een gouwe ouwe waar degenen die de speellijst bepaalden eigenlijk geen zin in hadden
    Laatst heb ik het ook weer gezien bij een band die ons voorprogramma deed. Leuke, redelijk moderne lijst met John Mayer, Snow Patrol etc en er werd wel geklapt, maar niet enthousiast. Aan het eind zetten ze ineens Proud Mary in waarvan ik nog denk "dat DOE je toch niet na deze lijst?!?!" en je raadt het al... het plein stond te dansen.
    Desalniettemin vind ik het dan persoonlijk wel de kunst om datzelfde effect met andere nummers voor elkaar te krijgen. Als je dan toch ouwe meuk wil spelen: 'Waterloo' maar dan in drop D, het is een aanrader jongens
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Geen setlist maar een lijst van nummers die we repeteren. Zijn net begonnen dus de lijst is nog niet groot, maar er wordt hard gewerkt om hem uit te breiden

    In willekeurige volgorde
    1. The living end - all torn down
    2. The living end - prisoner of society
    3. The offspring - genocide
    4. danko jones - first date
    5. danko jones - code of the road
    6. bad religion - you
    7. Pennywise - Divine Intervention
    8. Limp - Last Chance
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top