Ook leuk dat je hier de handafdruk (van je zusje als ik mij niet vergis?) weer in terug laat komen, net als op je les paul.
Ook leuk dat je hier de handafdruk (van je zusje als ik mij niet vergis?) weer in terug laat komen, net als op je les paul.
Tussen de lessen door weer even verder gewerkt. Deze keer aan het nekplaatje zitten prutsen. Het handje op wat papier afgedrukt en dat met secondelijm op het nekplaatje gelijmd. Daarna met de dremel en een diamantgraveerfreeskopdinggeval erop los gegaan.
En het resultaat. Daarna alles nog wat opgeschuurd. Het blonk iets te hard naar mijn zin.
![]()
Even een nieuw nekplaatje gemaakt, want het andere is verkeerd gericht. Tenzij ik ooit een lefty maak ...
Deze keer het papier en de lijm weggewerkt met de beitel, dan blijft het blinken.
![]()
De 2 plaatjes naast elkaar. Het nieuwe is nog een beetje dun uitgevallen.
Na een beetje bij te werken, zie je hier het resultaat, en nog iets anders ...
![]()
Geinig gedaan. Spuit je daar ook nog iets van blanke lak over? of is het een RVS plaatje?
Misschien ook leuk om op de slagplaat terug te laten komen.
Coole plaatjes.
Maar moest die kop van Stijn er nou persé in?
"Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."Het boek "Making Masonite Guitars"
Franciscus van Assisi
Blog --> "The Dutch Luthier"
www.javaca.eu
It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.
Die kop van Stijn was eerder toevallig.
Het werk is niet met een beitel gedaan hoor, die diende enkel om de prut van papier en secondelijm weg te steken. Het graveren is met een dremel en een speciaal kopje met diamantstof gedaan.
De decals komen inderdaad van daar, toch voor grote decals. Anders haal ik ze bij musikding voor wanneer ik aan mijn pedalen werk. Al post ik dat niet meer op gitaarnet.
De plaatjes worden niet afgelakt. Ze zijn gechromeerd.
Favorieten/bladwijzers