Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 54 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 537

Discussie: Hollowbody

Senior Member

Standaard

Alles sowieso eerst uitwendig solderen en dan mbv tube of touwtjes erin hangen lijkt me het handigst....

Heb ook wel eens een zweed gezien die had een blad van een ijzerzaag gemod met aan het uiteinde een magneet, het zaagblad afgetaped en daarmee wurmde hij de pots en dergelijke in positie. Lijkt me best goed. Zal even de link zoeken moment!

Hier dus:

http://hem.passagen.se/goba666/Grets...20makeover.htm
    Laatst gewijzigd door Squier4ever; 12 november 2010 om 22:13
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever Bekijk bericht
    Goeie link, proper werk

Senior Member

Standaard

Ja thanx, ook een goed idee als je filtertrons in HB gaten wilt monteren kan nog wel eens van pas komen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Goeie link, proper werk
    I know, als ik dat zie denk ik: dat kan ik ook met mijn 5120. Binnenkort maar een setje TV-Jones Classic bestellen (english mount).
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Senior Member

Standaard

Enkel de manier hoe hij die brug vast zet ...

Er is een reden om die juist los te laten staan: andere, lichtere of zwaardere, snaren erop en je bent verloren: gitaar is slecht geïntoneerd.

Potmeters plaatsen in een jazzbak doe ik met naaigaren, en een rondelletje met tandjes onderin, gaat perfect !

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)

Post kleur v.d. top & back

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Het gevaar dat het kitsch wordt is wat mij ook doet twijfelen aan een burst.
    Maargoed, you never know until you try....

Heb es 'n beetje zitten brain stormen over de kleur v.d. top & back voor deze dame.
    Zoiets moet je eigenlijk, als het ware, kunnen visualizeren.
    De visualisatie die bij mij opkwam was; Satin Black finish.., if you know what I mean.. dus 'n zwarte mat satijnen glans.
    Wordt volgens mij niet veel gebruikt en is bijzonder stijlvol bij een f-gaten gitaar.
    Combineerd tevens zeer goed bij de flashy sides, die extra goed en verrassend zullen uitkomen en stylish zullen blijven en natuurlijk blijven de headstock en dat gruwelijk mooie toetsenboard er ook nog uitspringen.

Maar ja..., miss zit er al iets op, jou kennende..., ben benieuwd !
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

Senior Member

Standaard

Nee er zit nog niks op. Eerst nog wat werk aan de gitaar, elementgaten frezen en kijken hoe/wat waar met de pots. Satijnzwart zou niet misstaan maar valt een beetje buiten het concept van deze gitaar. Een burst is eigenlijk al op het randje... vandaar dat ik rustig aan doe en dan opeens weet wat ik ga doen. (hopelijk)

Senior Member
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Nee er zit nog niks op. Eerst nog wat werk aan de gitaar, elementgaten frezen en kijken hoe/wat waar met de pots. Satijnzwart zou niet misstaan maar valt een beetje buiten het concept van deze gitaar. Een burst is eigenlijk al op het randje... vandaar dat ik rustig aan doe en dan opeens weet wat ik ga doen. (hopelijk)
    Heb je al enigzins een idee ? Maar dat wil je zeker nie verklappen...
    Lijkt me moeilijk, 'n gepaste kleur kiezen. Werk zelf; of met ideeen of met "ingevingen".
    Succes jong !
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

Standaard

Net zoals bij een meubel bestaat er altijd het risico dat kleur- en/of lakwerk het geheel ruïneert. Groot gelijk dus dat je die afwerking even laat bezinken, Oigun, het zou jammer zijn dit schitterend ontwerp te verprutsen.
    Misschien brengt deze foto inspiratie? Persoonlijk vind ik de diep-rood-zwarte tint wel passen bij jouw Hollowbody. Lijkt me echter wel een moeilijke en erg subtiele opdracht..

Ik blijf 'em volgen en laat intussen reeds wat sterren na.

Tee.
    Tee.

Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

Senior Member

Standaard

hi oi

ff zitte shoppen: lekker retro, een soort onbestemd seethrough tussen geel, lichtbruin en kaki

Laatst gewijzigd door barno; 14 november 2010 om 12:50

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten