Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 90
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    en klinken ze allemaal ruk. Maar da's mijn mening.
    De enige single tube booster/overdrive die jou kan bekoren is het gitaarnijboertje?

Ik hoef er gelukkig ook niet zoveel sound uit te halen omdat mijn geluid voor een heel groot gedeelte wordt bepaald door mijn ronkende Marshall. Ik moet die gewoon net wat verder aanduwen met volume aangevuld door wat overdrive/gain.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    De enige single tube booster/overdrive die jou kan bekoren is het gitaarnijboertje?
    Redelijk doch beperkt en, zoals zoveel OD's, het meest tot z'n recht komend met die ronkende buizenbak er achter.

Ik het standalone kamp is dat toch meer de TK999HT voor het heftige naar metal neigende werk, Blackstar HT's voor het rockwerk en een TK999 (non US!) voor het nog wat tammere drive gebeuren.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Even een paar vraagjes over dit schema:

1) Is de plaatsing van C5 niet gelijk aan het plaatsen van de cap over poot 6 & 7 van het IC? (B- Input en B output)
    2) Als ik een 3PDT gebruik, moet ik dan nog iets aanpassen bij R3/R4? R16 en D1 kan ik weglaten iig.
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 9 november 2010 om 23:47

Standaard

1) Ja. Daar moettie zelfs, en zo dicht mogelijk op de aansluitdraden.
    2) R3/R4 en switch wiring laten zoals ie is. Zo mute je je drivestage en voorkom je fluitgeluiden in bypass.

ook belangrijk leestvoer:
    www.pat2pdf.org en dan 5022305 invoeren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    1) Ja. Daar moettie zelfs, en zo dicht mogelijk op de aansluitdraden.
    2) R3/R4 en switch wiring laten zoals ie is. Zo mute je je drivestage en voorkom je fluitgeluiden in bypass.

ook belangrijk leestvoer:
    www.pat2pdf.org en dan 5022305 invoeren.
    Wederom bedankt!

2) Ik ga nog wel ff checken of ik de input ook van het circuit los kan koppelen in bypass. Mijn amps zijn nogal gevoelig voor tonesuckers en ik ben liever safe than sorry... Ik heb nog 1 switch van de 3PDT over, dus dat gaat vast wel lukken.

Senior Member

Standaard

Je ging toch met 80V werken? Dat vond ik juist zo leuk, buizen op 12V werkt gewoon niet goed vind ik. Ik heb nog wel een leuk ontwerpje dat je als uitgangspunt kunt gebruiken om te tweaken. Post ik morgen
    ajuus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Je ging toch met 80V werken? Dat vond ik juist zo leuk, buizen op 12V werkt gewoon niet goed vind ik. Ik heb nog wel een leuk ontwerpje dat je als uitgangspunt kunt gebruiken om te tweaken. Post ik morgen
    ajuus
    Nee, ik kan met 80v werken. Ik heb nog helemaal niets besloten, maar al wel vast een layout gemaakt voor de 3-knops Tube Driver (ironisch genoeg zonder tone knop ).

Ik ben nou wel benieuwd wat jij in petto hebt!

Standaard

Nee, ik kan met 80v werken. Ik heb nog helemaal niets besloten, maar al wel vast een layout gemaakt voor de 3-knops Tube Driver (ironisch genoeg zonder tone knop ).

Ik ben nou wel benieuwd wat jij in petto hebt!
    Als je voornemens bent met een hogere spanning te gaan werken kun je het bovenstaande schema niet gebruiken. De buis is daar niet zozeer aangesloten als versterker element (hoewel ie dat ook wel doet) maar als clipper.
    Het rooster van de tweede buishelft zit daarom op Uv+ potentiaal.

In tubedrivers waar de buis als versterkerelement wordt gebruikt kan een hogere spanning wel resultaat opleveren hoewel je wel moet bedenken dat je de spanning wel omhoog kunt brengen, maar de stroomsterkte die geleverd kan worden bij die spanning wel sterk afneemt. Als je een buizenoverdrive wilt bouwen waarbij de buizen gewoon op 100 - 200 volt werken zou ik van het idee van de tubedriver afstappen en gewoon meer in de richting van de Matchless hotbox (hoop dat ik de naam goed heb), Koch Pedaltone (hoewel ik geen fan ben van Koch, Het vloer[pedaal van ENGL of misschien de Mesa/boogie V-twin (die er ook is in enkele uitvoering, maar daar weet ik de naam niet van) Het is natuurlijk een kleine moeite een mooi klein trafotje te kopen bij Amplimo met 12,6 V en 200V winding of zo. Dan heb je gewoon een stekker aan je pedaal en ben je ook af van adapters en zo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Het is natuurlijk een kleine moeite een mooi klein trafotje te kopen bij Amplimo met 12,6 V en 200V winding of zo.
    Jep, maar zo'n trafo past niet in een BB behuizing en dat is het maximale wat ik beschikbaar heb, net als ~400-500mA op 12v waardoor ik maar 1 buis aan kan sturen. De buis komt ook in de behuizing te zitten en dus niet er bovenop!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer Bekijk bericht
    Als je een buizenoverdrive wilt bouwen waarbij de buizen gewoon op 100 - 200 volt werken zou ik van het idee van de tubedriver afstappen
    Ik wil er 1 die mijn Marshall lekker kan pushen, aangevuld met een lekker rauwe en niet overgesatureerde gain. Of dat op 12v, 24v, 80v of meer gebeurd kan mij helemaal niets schelen.

Standaard

. De buis komt ook in de behuizing te zitten en dus niet er bovenop!
    Gelukkig weer één die het licht heeft gezien

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten