Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 664 van 1797 EersteEerste ... 16456461465466266366466566667471476411641664 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.631 t/m 6.640 van 17961

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Dat is waar maar doen anderen dat ook niet ?
    De advertenties die je tegenkomt op MP liegen er niet om, en ik denk dat sommige klagers hier er zich zelf ook wel schuldig aan maken.
    art. 3:44 lid 3 BW (NL):
    "Bedrog is aanwezig, wanneer iemand een ander tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling beweegt door enige opzettelijk daartoe gedane onjuiste mededeling, door het opzettelijk daartoe verzwijgen van enig feit dat de verzwijger verplicht was mede te delen, of door een andere kunstgreep. Aanprijzingen in algemene bewoordingen, ook al zijn ze onwaar, leveren op zichzelf geen bedrog op."

De speelruimte zit hem in die laatste zin.

Iemand die beweert dat hij de beste gitaren ter wereld aanbiedt, mag dit doen, ook al liegt hij opzettelijk. De aanprijzing is 'algemeen' en eenieder is duidelijk dat een dergelijke aanprijzing met een korrel zout genomen moet worden.

Iemand die echter beweert dat hij voor zijn gitaren alleen de allerbeste Amerikaanse onderdelen gebruikt, pleegt in principe bedrog indien de onderdelen uit China komen: hij liegt opzettelijk over de herkomst van de onderdelen, en juist die beweerde herkomst beweegt de koper vervolgens tot de koop.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    art. 3:44 lid 3 BW (NL):
    "Bedrog is aanwezig, wanneer iemand een ander tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling beweegt door enige opzettelijk daartoe gedane onjuiste mededeling, door het opzettelijk daartoe verzwijgen van enig feit dat de verzwijger verplicht was mede te delen, of door een andere kunstgreep. Aanprijzingen in algemene bewoordingen, ook al zijn ze onwaar, leveren op zichzelf geen bedrog op."

De speelruimte zit hem in die laatste zin.

Iemand die beweert dat hij de beste gitaren ter wereld aanbiedt, mag dit doen, ook al liegt hij opzettelijk. De aanprijzing is 'algemeen' en eenieder is duidelijk dat een dergelijke aanprijzing met een korrel zout genomen moet worden.

Iemand die echter beweert dat hij voor zijn gitaren alleen de allerbeste Amerikaanse onderdelen gebruikt, pleegt in principe bedrog indien de onderdelen uit China komen: hij liegt opzettelijk over de herkomst van de onderdelen, en juist die beweerde herkomst beweegt de koper vervolgens tot de koop.
    Ja wat is je punt, ik beweer nergens dat het geen bedrog is.
    Iemand al een afspraak met hem gemaakt ?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Ja wat is je punt, ik beweer nergens dat het geen bedrog is.
    Iemand al een afspraak met hem gemaakt ?
    En ik beweer nergens dat het wel bedrog is. Mijn punt is dat Martien en andere 'mooipraters' zich in een juridisch schemergebied bevinden waarbij het van de omstandigheden van het geval afhangt of er al dan niet van 'bedrog' kan worden gesproken.

Ik zie mezelf overigens niet al te snel een afspraak bij Martien maken, ik koop uitsluitend Japanse en Koreaanse waar.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

Senior Member

Standaard

Ik vind het wel leuk, mensen die dingetjes bij elkaar schrapen, in elkaar zetten en voor wat benzine geld weer proberen te verpatsen voor een volgend project.

De morele verontwaardiging komt voornamelijk van mensen die hetzelfde doen, oude troep kopen, beetje opknappen en weer verpatsen.

Een grappig fenomeen, dat moraalridders gedoe.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    En ik beweer nergens dat het wel bedrog is. Mijn punt is dat Martien en andere 'mooipraters' zich in een juridisch schemergebied bevinden waarbij het van de omstandigheden van het geval afhangt of er al dan niet van 'bedrog' kan worden gesproken.

Ik zie mezelf overigens niet al te snel een afspraak bij Martien maken, ik koop uitsluitend Japanse en Koreaanse waar.
    zijn we het eigenlijk gewoon eens dus
    Maar ik denk niet dat dit "bedrog" snel aangepakt zal worden en waar het mij omging was iets anders.
    Er werd door enkele personen nogal hard uitgehaald naar die persoon, komt hij met een prima reactie "kom maar langs en test het" zijn de heren daarna stil.
    Bovendien lijkt het mij niet geheel onwaarschijnlijk dat men zichzelf ook in meer of mindere mate hieraan schuldig makt, ik zie dat continu.
    Van een bas aanbieder uit friesland, een handelaartje uit ermelo, of een paar van die zeer irritante goedkope webwinkels. Iedereen doet alsof zijn waar het mooiste en beste is wat er is.
    Daarnaast betaald men zelf wel makkelijk honderden euro's te veel voor een gitaar waarop een bekend merk staat maar wat het gezien het geleverde niet waard is.

Dus nogmaals, het zou die roepers sieren als ze wel een afspraak met die persoon maken.

Senior Member

Standaard

Zoals jullie kunnen zien, is mijn post met de mail van Martien daarin ondertussen verwijderd.

Ik ben het, in belang van de discussie en het feit dat ook Martien een eerlijke kans verdiend, natuurlijk niet mee eens. Ik heb ondertussen de dienstdoende Mod een reactie gestuurd met het waarom van de mail en dat er, indien het de verwijdering gehandhaafd blijft, ook de andere kant op opgetreden moet worden.
    Who needs a signature?

Senior Member

Standaard

Ik kan niet begrijpen dat die Martien nu opeens in verdediging word genomen. De mail die Outline heeft gepost heb ik niet gelezen, ik weet dus ook niet precies waar het nu om gaat.
    Maar ik vind dat wanneer je een budget gitaartje van Ebay scoort (voor een tientje of 5), en daar een ander slagplaatje op schroeft (vandaar die verkeerd (dubbel) geboorde schroefgaten), en er dan 400,- euro meer voor vraagt, omdat de gitaar op eenzelfde manier is gebouwd als een Fender, je je behoorlijk schuldig maakt aan list en bedrog. Ook als je beweert dat je kwaliteitsspul gebruikt, en er vervolgens bij zet dat je de halzen zelf bewerkt, komt dat bij mij niet overtuigend over. Als ik nl. een kwaliteits hals koop, hoef ik er niets meer aan te doen.

Ik vind gewoon dat er grenzen zijn. En ja, ik koop en verkoop ook wel eens wat van MP, en dan gaat het echt om tientjes werk, gelukkig zijn mijn kopers altijd tot de volle 100% tevreden geweest. Waarom..., omdat je eerlijk en realistisch moet zijn.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De morele verontwaardiging komt voornamelijk van mensen die hetzelfde doen, oude troep kopen, beetje opknappen en weer verpatsen.
    met het verschil dat die mensen gewoon het merk er op laten en de gitaar alleen weer bruikbaar maken en niet proberen te verkopen als zijnde een klasse gitaar uit toponderdelen.
    trouwens alle posts tot gisteren aangaande martien zijn ook verwijderd, waarom?
    is hij een sponsor van gitaarnet? dat betwijfel ik.
    natuurlijk is het niet echt netjes wat wij hier doen maar hij zelf is ook niet netjes bezig, wat geld verdienen willen prima, ik doe het ook, maar zo de waarheid verdraaien komt op mij over als doelbewust oplichten of hij heeft zelf geen jota verstand van gitaren en vindt het leuk om ze te assembleren.
    wat ik van hem op vintage veenendaal heb gezien riep heel luid CHEAPO'S!!!
    en normaal hou ik daar van maar deze zijn niet geprijsd als cheapo's, hij bewerkt de halzen zelf?
    ja logo afschuren en tuners scheef monteren.

Senior Member

Standaard

Goh, was de advertentie van z'n nep Suprome zomaar verwijderd? En dat terwijl hij zelf al adverteert met een foto van een echte zodat we heel goed kunnen zien dat die van hemzelf nep is?

Allemaal maar weer rapporteren?

http://link.marktplaats.nl/394681420

Senior Member

Standaard

De rotzak

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten