Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 28 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 273
    Senior Member

Standaard Veel plezier mannen!

Veel plezier mannen!
    de Fisherman heeft geen Tele en is helaas niet in staat om langs te komen cq aanwezig te zijn.

Desalnietteplus, wens ik U allen een zeer gezellige Tele meeting!

Standaard

Bij jammen met twee gitaren tegelijk is het wel een idee om twee dezelfde versterkers neer te zetten, zodat je de verschillen tussen de twee spelende gitaren goed kunt horen. Anders wordt het appels en peren.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josan Bekijk bericht
    Bij jammen met twee gitaren tegelijk is het wel een idee om twee dezelfde versterkers neer te zetten, zodat je de verschillen tussen de twee spelende gitaren goed kunt horen. Anders wordt het appels en peren.
    En wat denk je van de spelers? Er zijn veel meer variabelen hoor. Als je bijvoorbeeld joe bonamassa op een stagg laat spelen en mij op een gitaar van 5000 euro reken maar dat hij cooler klinkt dan mij! en andere snaar diktes waardoor de gitaar warmer klinkt. Andere type pu's enzovoort. Of is dit neit relevant aan wat jij zegt?
    Laatst gewijzigd door levi; 8 november 2010 om 13:42

Standaard

Levi, klopt helemaal, maar versterker is in ieder geval een belangrijk verschil dat je makkelijk kunt elimineren. Spelers kun je ook nog makkelijk laten wisselen. Gitaarkabels ook. Snaren ligt wat moeilijker. Maar goed, echt wetenschappelijk wordt het niet. En moet dat uberhaupt? Spelen!

Senior Member
    Blog Entries
    4

vraagje Vraagje voor m'n knutseltele project!!

ik heb deze vraag ook al in het door mij geopende BBQ topic gesteld maar hier zitten misschien de mensen die er meer van weten!

Wat ik me dus afvraag is dat het brug element 1cm uit lood zit tov de brug. Maar dan zo zodat de E&A snaar dus warmer zullen klinken de D&G snaar "normaal" en de B&E juist scheller. Waarom is dat zo gedaan en heeft iemand al eens geprobeerd het juist andersom te doen? Volgens mij zouden de E&A snaar helderder klinken en aan attack winnen en de B&E snaar wat warmer en voller gaan klinken.

Maak ik hiermee een denkfout? Zijn er andere redenen waarom het juist zo gedaan word of??

Wie weet het? Wie heeft er een andere gedachte?

je mag je antwoord ook in het andere topic geven.

Senior Member

Standaard

@ Kim Wilson: Daar had ik niet aan gedacht . Lijkt me ook handing als Blues zelf kan spelen inderdaad
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Standaard

Oh, gaat het om Eric?
    Nou, dan kom ik niet hoor!

Standaard

We zitten ook niet op jou te wachten, pinda

(kom vooral langs Niels)

Maargoed, laten we voorop stellen dat dit geen meeting voor MIJ is om Tele's te testen omdat ik toevallig het idee opperde: het is gewoon een soort mega shootout voor iedereen, waarbij we wel een goede lijn qua spelen moeten handhaven. We maken voor de liefhebbers een club "testers" die de Tele's een testrondje in bandverband geven met Leon op drums (oordoppen mee!) en evt mij op bas of een andere vrijwilliger. Volgens mij is Michael altijd wel te porren en Mario ook wel. Liefst geen 20 bluesjes in A, mijn god... Later kunnen we dan ook nog even de club Tele's buiten bandgeweld aan de tand voelen wat mij betreft.

Zoals het nu lijkt zijn we met 15 a 17 man incl. Niels en Harry, ik zal H.Huisjes nog ff PMmen over de Hook/Mesa - qua amps zitten we dan op een SF Vibroverb, Mesa Blue Angel 4*10 en een Captain 34. Mooie selectie! Een zaaltje huren is wel wat duur en inderdaad niet echt representatief qua sound, heb het zelf ook liever droger. Ik ga deze week even achter een oefenruimte van ongeveer 50m2 aan, daar zullen we al snel behoefte aan hebben. DB's zag er wel goed uit.

Senior Member

Standaard

Jep, ik ben vóór! Beetje jammen kan ook wel Ik zal niet te hard drummen, maar oordoppen is verstandig. Maar dan hoor je de Tele ook weer niet echt 'lekker'...
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Ik ben geen grote jamfanaat, maar ik kom voor de gezelligheid en om een aantal telecasters te testen. En heel misschien ben ik te verleiden tot een bluesje.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten