Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1127 van 1214 EersteEerste ... 1276271027107711171125112611271128112911371177 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.261 t/m 11.270 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wel, een reserve gitaar is obvious, een tele vs een strat of humbucker snap ik ook nog wel. Meerdere stemmingen, okee. Maar 4 les pauls die alleen in kleur verschillen beats me.
    Vind ik nog steeds vreemd. Ik speel op een SG, dus ik heb een SG backup gitaar bij me.

Als de andere gitarist ook graag op een SG speelt en ook graag een backup bij heeft dan mag dat niet?

Senior Member

Standaard

In rock'n roll mag alles, dat sowieso.
    Maar u heb toch maar 2 gitaren op het podium? 1 om kapot te slaan en de ander voor onderweg. Dat lijkt me passend en praktisch.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Vind ik nog steeds vreemd. Ik speel op een SG, dus ik heb een SG backup gitaar bij me.

Als de andere gitarist ook graag op een SG speelt en ook graag een backup bij heeft dan mag dat niet?
    Volgens mij zij Pepe net al dat een back-up gitaar nou niet bepaald verwachtingen schept. maar als jij alleen al met 5 SG's komt aanzetten, dan is het een ander verhaal. Maar dat heb ik ook wel een beetje met veel verschillende gitaren, het ziet er gewoon pretentieus uit. Niettemin heb ik zelf ook wel dat je al vrij snel op veel gitaren en effecten uitkomt, ook als je ze subtiel gebruikt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soesje Bekijk bericht
    Heb een tijdje een plankje maar had er geen bijpassende koffer bij.. en vandaag heeft me vrouw me verrast met een leuke koffer!

Dus hier mijn foto bijdrage aan de topic :

deze set up snap ik niet zo goed is het de bedoeling dat je je gitaar inplugt op die overdrive? van waar komen die twee inputs van de DD7? en die switch onderaan is waarschijnlijk de tap tempo van de DD7 maar die zit aangesloten op een output?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Ja, inderdaad. Daar herkende ik hem ook van. Leuk, die oude DMM!
    bedankt! blijft inderdaad fijn speelgoed, zeker de vergelijking met de DD7

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mel-aers Bekijk bericht
    Wat is dat voor flightcase, ziet eruit alsof het voor een keyboard is.
    is het ook

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper Bekijk bericht
    Voor de geïnteresseerden onder ons. Hier de manier hoe ik mijn powercon aansluiting heb verwerkt in mijn pedaltrain 2. Verder niets moeilijks, maar ik vond dit wel een geschikte oplossing.

Hee Tim,

Hoe heb je die aansluiting aan die powercon gemaakt? Is dat een standaard stekker, of heb je iets gefabriceerd?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers Bekijk bericht
    Hee Tim,

Hoe heb je die aansluiting aan die powercon gemaakt? Is dat een standaard stekker, of heb je iets gefabriceerd?
    Ik vermoed dat dat solderen en krimpkous is...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers Bekijk bericht
    Hee Tim,

En waarom is je PT niet geaard? Hij is van metaal en MOET dus geaard zijn...
    Who needs a signature?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaguwar Bekijk bericht
    deze set up snap ik niet zo goed is het de bedoeling dat je je gitaar inplugt op die overdrive? van waar komen die twee inputs van de DD7? en die switch onderaan is waarschijnlijk de tap tempo van de DD7 maar die zit aangesloten op een output?
    Ziet er verwarrend uit he?

Het is op deze volgorde aangesloten:

overdrive -> volume -> chorus -> DD5(taptempo) -> a/b switch -> Amp
    Te koop: Marshall MG100DFX 300,-

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outline Bekijk bericht
    En waarom is je PT niet geaard? Hij is van metaal en MOET dus geaard zijn...
    ?

De meeste voedingen zijn niet eens geaard. Waarom zou hij dan z'n PT aarden? Mijn voedingsdraad naar m'n PT is ook niet geaard.

Ik altijd maar denken dat geaarde apparatuur te maken had met al dan niet werken van deze apparatuur in een vochtige ruimte, en niet of er iets van metaal in zit.
    Mijn stereo heeft ook gewoon een ongeaarde stekker, mijn mengpaneel ook, zoals gezegd m'n voeding....etc.

Senior Member

Standaard

Het is een stuk metaal waar 220 naartoe gaat, en vocht is ook niet ondenkbaar. Dus ik zou hem ook aarden. Niet de voeding, maar de PT zelf. Dus een draadje met een oogje aan de PT vastzetten (boutje, parkertje, wat dan ook) en die aan de aarde hangen. Mocht er dan kortsluiting optreden omdat er een glas drinken overheen gaat, staat je board niet onder stroom maar klapt de aardlek eruit. Een metalen behuizing van een lamp wordt ook niet voor niks op die manier geaard.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten