Oorspronkelijk geplaatst door
Johannes
Bedankt voor de complimenten

Ik gebruik de AxeFx op een iets andere manier dan de meesten. Mijn signaalpad ziet er ongeveer zo uit:
Gitaar-->Engl Powerball-->Engl cab
uitlijnen is a bitch........`-->DI-->AxeFx-->PA
De AxeFx wordt gebruikt voor speaker simulatie, microfoon simulatie en effecten.
De Engl cab dient eigenlijk alleen als load voor de amp. In de fx loop zit een volume pedaal (VCA om precies te zijn) Wanneer je het totaal volume zou willen regelen in de axefx, kom je erachter dat er uit de powerball-cab nog steeds geluid komt :P
Op deze manier is het mogelijk om stereo te spelen met een mono amp. Het leuke is ook dat je leuke trucs kan uithalen met de panning van het geluid.
Voorbeeld: Voor rythm partijen sta ik 90% links gepanned op het podium (de andere gitarist 90% rechts). De andere gitarist gaat een lead partij spelen en ik moet zijn rythm partij opvangen. Ik kies een volgende preset en mn sound verplaatst zich naar 50% links, 50% rechts, met een kleine delay op de rechter kant. Op deze manier fake je de dubbele rythm partij.
De R1 bevalt me goed, het is een veelzijdig board en icm de AxeFx goed te proggen enz. Hij is niet 100% (heb de switches al allemaal vervangen) en het expressie pedaal voelt niet echt lekker (maar werkt wel prima).
Favorieten/bladwijzers