Tijd voor een update, na 2005
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
Verkocht:

mijn eerste gitaar:
Ibanez, starters H/S/H superstrat, heerlijke paarse photoflame
Epi LP Custom, lang gehad, SD's ingezet. Heeft voor mijn eerste nickname gezorgd en was mijn eerste gitaar waar ik serieus op leerde spelen.
Toch verkocht, want de sound was het gewoon NIET. Ondanks SD's.
Squier Affinity Fat Tele. Quarterpounder bij de brug gezet, vreselijk scheurijzer, maar baggerhals. Aardige backup.
Richwood ES335 kopie. Al lang vóórdat het een hype was. Zat aardig in elkaar, maar ontstemde te snel, klonk te donker en ik had een goede koper.
Godin LGX: puik geluid, hals kon me niet bekoren. Staat nu bij Anders_D in de lijst :wink:
Verder verkocht:
Dean Palomino. Dikke hollowbody met heel aardige elementen. Ik kon er echter niet veel mee, wil dan toch hoog op de hals kunnen soleren en tja, dikke hollow...
Godin LG SP90. iets lekkerder gemaakt met een SD Vintage als halspup, maar ondanks de fijn bespeelbare hals was het toch best wel een speicifieke sound die moeilijk te combineren viel met pedalen. En ik had inmiddels lekkerdere gitaren, dus dan mag er weer één gaan.
Fender Telecaster '52 RI MIJ. Na 14 jaar gitaar mijn eerste Fender Heerlijk ding, ik was er helemaal verliefd op en heb er veel optredens plezier van gehad. De bolle radius en de vintage frets bleven toch echter een struikelblok, het heeft gewoon niet mijn voorkeur.
Ibanez LP kopie (seventies) Mooi smoeltje, maar moest heel veel aan gebeuren. Is ook gebeurd, maar het bleef toch een uit resthout opgebouwde budget gitaar Met ruim verlies geruild voor
Fender Jaguar CIJ. Gemod ding (of nou ja, half gemod eigenlijk) en ik heb het werk toen af laten maken bij De Gier. Maar ondanks de lekkere P90s die erin waren gekomen en de coole looks bleef het toch een duffe bak. Verkocht aan iemand die de typische Jazzmaster sound zocht
Ibanez AM50 (eighties) Fijne semihollow. Coole bak, maar wat scherp in het tophoog.
Gibson SG Faded. Klonk erg vet als slaggitaar, maar liep in de hogere registers compleet dood, ondanks een goede afstelbeurt.
Gibson ES335 Een absolute beauty in cherry, flame top. Had echter ook een paar dode plekken op de toets en hij was erg 'hard' in vergelijking met mijn andere gitaren. Kon 'm succesvol ruilen voor een übercoole vintage Gretsch.

In bezit:

De Gier Custom. Mijn absolute main guitar. Behoeft verder geen uitleg.
Gibson Les Paul Standard Mijn droom Les Paul. De juiste burst, de juiste flame en de juiste klank. Vormt een ideaal koppel met
Fender Jazzmaster CIJ Gemod met Mastery brug, Novak pups, 250k pots. Voor mij de ultieme Fender.
Gretsch 6103 Streamliner Verschrikkelijk lekker klinkende ouwe bak. De eerste full hollow waar ik volledig vriendjes mee ben geworden, mede omdat -ie zo ongelofelijk lekker door de mix komt.
Gibson Les Paul Junior Puur plezier in stijlvol wit/zwart. Vooral een ideale slaggitaar, strak laag en prikkend hoog.