ik zou gewoon voor naturel gaan,
contrasteert mooi met de zijkanten denk ik
maar burst zou ook wel kunnen, iets als dit misschien:
![]()
ik zou gewoon voor naturel gaan,
contrasteert mooi met de zijkanten denk ik
maar burst zou ook wel kunnen, iets als dit misschien:
![]()
no life without music
Iets van een goed doorzichtige dessert sand of net een tikkie meer richting wit lijkt me ook wel heel mooi.
Maar gewoon naturel is denk ik de bete optie.
ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิ
Wow, dat is een waar kunststukje. Ik zou de top zo laten, en misschien op de achterzijde ook nog iets met dat pearloid doen.
Waarmee heb je het pearloid gelijmd? Heb je dat zo kunnen buigen, of heb je daar nog iets mee gedaan vóór het buigen?
Ik heb afgelopen week een (oud) stuk pearloid kunnen kopen, groot genoeg om een gitaar rondom mee "in te pakken", verkoper adviseerde me het boven een bak aceton te hangen om het week te maken.
De pearloid die ik heb gebruikt is heel dun ongeveer 0.7mm en laat zich makkelijk buigen. Ik denk dat je het makkelijker een beetje warm kan maken met een (haar)föhn om het soepel te maken. Ik heb het gelijmd met celluloselijm (UHU HART) maar de volgende keer ga ik langzame epoxy gebruiken.
Wat betreft de afwerking neig ik nu naar een burst van bruingeeloranje naar roodbruin. Ik heb geprobeerd het te fotosjoppen maar dat word niks met mijn skills![]()
"Hij die werkt met zijn handen is een arbeider.
Hij die werkt met zijn handen en hoofd is een ambachtsman.
Hij die werkt met zijn handen, hoofd en hart is een kunstenaar."Het boek "Making Masonite Guitars"
Franciscus van Assisi
Blog --> "The Dutch Luthier"
www.javaca.eu
Definitely a Burst!![]()
"I heard the use of stratocasters is closely followed by having to tell your folks you're gay..."
HilkoCustomBuilt
Facebook Pagina
Ik heb hetzelfde materiaal liggen, ook ong. 0.7mm dik, maar ik wil er een hele gitaar mee beplakken. http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=135062
Geweldig, Oigun![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Favorieten/bladwijzers