Thomas,
deze vraag kan je denk ik beter bij Electrische Gitaren stellen. Het clubs hier is zo klein dat er niet heel veel reacties zullen komen van mensen die daadwerkelijk beide elementen in combinatie met elkaar echt goed kennen.
Thomas,
deze vraag kan je denk ik beter bij Electrische Gitaren stellen. Het clubs hier is zo klein dat er niet heel veel reacties zullen komen van mensen die daadwerkelijk beide elementen in combinatie met elkaar echt goed kennen.
Ok, bedankt voor de tip!
Bill Lawrence heeft een paar diagrammen online gezet. Er zijn er bij met een LCR-netwerkje (zoals zijn Q-filter), maar het zijn de subtiele dingen die hij toevoegt die het interessant maken...
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Interessant! Jammer alleen (maar begrijpelijk) dat het mysterieuze Q-filter als 'black box' erbij staat.
Wie weet, is het alleen maar een spoeltje?
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Hij maakt er geen geheim van wat zijn Q-filter is : linkje
EDIT : moet voor een elektronica-wizkid als jezelf toch redelijk makkelijk zelf in elkaar te flansen zijn ?![]()
Laatst gewijzigd door Kakihara; 27 oktober 2010 om 10:49
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Ik ben bezig met het bouwen van een Jaguar-model (zoals sommigen misschien zullen weten), maar ik zit nog met een vraagje i.v.m. de elektro. Ik heb al enkele bedradingsschema's gevonden maar in plaats van een normale Jaguar-brugpickup zal ik een DiMarzio SDS-1 (single coil) gebruiken. Moet ik dan iets aanpassen aan het schema of andere potmeters (dan de gebruikelijke pots voor een Jaguar) gebruiken?
Te koop:
Roestvrij stalen halspen (dual type);
460mmx6mmx9mm; nut: 20mm x 7mm (diameter)
***bump***
Te koop:
Roestvrij stalen halspen (dual type);
460mmx6mmx9mm; nut: 20mm x 7mm (diameter)
Als ik een killswitch op mn gitaar wil zetten moet ik deze dan direct naar de main ground solderen, of kan ik hem ook gewoon op een pot grounden?
Op het schema van seymour duncan staat dat ie direct naar de main ground gaat maar kan het dus ook op n pot?
En hoezo ground je zowel op de brug als op de output, is het ook mogelijk gewoon 1 van de 2 te nemen?
Laatst gewijzigd door Nico2; 4 november 2010 om 16:39
Favorieten/bladwijzers