Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 28 EersteEerste ... 7151617181927 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 272
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Oké, dan laat ik ze bovenlangsrouten langs de trafo richting het gat. Ik heb overigens de andere buizen er weer in, weer flink motorboaten met het volume aan.

Ga ik even die andere draden routen
    Beetje voorbarig om de prebuisjes er weer in te rammen. Je bent natuurlijk rete nieuwsgierig he? Snap ik wel hoor!

Doe even als volgt:
    Zonder pre buisjes aanzetten.
    Even met je vinger pin7 van V3 aanraken. Om er goed bij te kunnen mag je een stukkie draad (of schroevedraaier, meetsnoer ed) pakken om je vinger te verlengen maar tis belangrijk dat je met je vinger in contact bent met pin7. Hij zou dan een lekkere brom moeten laten horen. Als dat goed gaat stop je V2 er in.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 26 oktober 2010 om 14:38
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Beetje voorbarig om de prebuisjes er weer in te rammen. Je bent natuurlijk rete nieuwsgierig he? Snap ik wel hoor!

Doe even als volgt:
    Zonder pre buisjes aanzetten.
    Even met je vinger pin7 van V3 aanraken. Om er goed bij te kunnen mag je een stukkie draad (of schroevedraaier, meetsnoer ed) pakken om je vinger te verlengen maar tis belangrijk dat je met je vinger in contact bent met pin7. Hij zou dan een lekkere brom moeten laten horen. Als dat goed gaat stop je V2 er in.
    Ik kreeg dus een lekkere schok 'was dat een geintje?' en wat gekraak, v3 is de PI sectie, pin 7 is de blauwe draad.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Ik kreeg dus een lekkere schok 'was dat een geintje?' en wat gekraak, v3 is de PI sectie, pin 7 is de blauwe draad.
    Ben altijd voor geintjes te vinden maar dit is dodelijk serieus dus NEE absoluut niet. Op pin7 staat geen spanning dus daar hoor je niets te voelen. Neem maar een lang meetsnoer want nu zit de schrik er zeker in? Je zal toch eerst moeten bevestigen dat de PI + eindtrap werkt anders hoef je niet verder te gaan.

edit
    idd daar staat wat spanning maar is niet gevaarlijk, doe maar ff met het meetsnoer dan, sorry hoor maar ik ben het zo gewent. Beetje spanning houd het spannend he!
    /edit
    Laatst gewijzigd door cluseau; 26 oktober 2010 om 15:14
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Ben altijd voor geintjes te vinden maar dit is dodelijk serieus dus NEE absoluut niet. Op pin7 staat geen spanning dus daar hoor je niets te voelen. Neem maar een lang meetsnoer want nu zit de schrik er zeker in? Je zal toch eerst moeten bevestigen dat de PI + eindtrap werkt anders hoef je niet verder te gaan.

edit
    idd daar staat wat spanning maar is niet gevaarlijk, doe maar ff met het meetsnoer dan, sorry hoor maar ik ben het zo gewent. Beetje spanning houd het spannend he!
    /edit
    Hahaha,

Ik heb een snoer van mijn multimeter eraan bevestigt en met één hand op het andere uiteinde getikt, ik hoor geen brom, hoogstens wat getap maar dat kan aarding zijn.

De buis is er ook uit he. Alle prebuisjes zijn eruit
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Hahaha,

Ik heb een snoer van mijn multimeter eraan bevestigt en met één hand op het andere uiteinde getikt, ik hoor geen brom, hoogstens wat getap maar dat kan aarding zijn.

De buis is er ook uit he. Alle prebuisjes zijn eruit
    Maar V3 toch niet anders gaat de vlieger niet op. Je zou een redelijke brom moeten horen. Zelfs op een eindbuis kun je het al horen. Als je antwoord negatief is moesten we maar eens gaan meten anders wordt het topic zo groot.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Maar V3 toch niet anders gaat de vlieger niet op. Je zou een redelijke brom moeten horen. Zelfs op een eindbuis kun je het al horen. Als je antwoord negatief is moesten we maar eens gaan meten anders wordt het topic zo groot.
    Sorry maar bij een buisje erin krijg ik ineens weer dikke motorboating

OT primair pin 3 omgedraaid en hij lijkt nu stabiel

Ok, het is voor elkaar, hij maakt een dikke brom. Bij aanraking pin 7, anders is hij redelijk stil
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Ok, het is voor elkaar, hij maakt een dikke brom. Bij aanraking pin 7, anders is hij redelijk stil
    Netjes, gefeliciteerd. Nu gaan we een stapje verder. Prik V2 er maar in.

De reden dat we zo te werk gaan is omdat ik vermoed dat je meerdere oscillatie bronnen hebt waar je uiteindelijk helemaal gek van wordt. oscilleren is wel de grootste vijand van de zelfbouwer, en vergeet ruis niet.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Netjes, gefeliciteerd. Nu gaan we een stapje verder. Prik V2 er maar in.

De reden dat we zo te werk gaan is omdat ik vermoed dat je meerdere oscillatie bronnen hebt waar je uiteindelijk helemaal gek van wordt. oscilleren is wel de grootste vijand van de zelfbouwer, en vergeet ruis niet.
    Oké, v2 er ook in, ruis ietsje toegenomen. Geen oscillaties, Alleen de presence pot werkt vooralsnog.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Oké, v2 er ook in, ruis ietsje toegenomen. Geen oscillaties, Alleen de presence pot werkt vooralsnog.
    Klopt, doe nu dezelfde truc met je meetsnoer maar nu op punt 2 van V2. Niet schrikken, de brom zal hier een stuk heftiger zijn.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Klopt, doe nu dezelfde truc met je meetsnoer maar nu op punt 2 van V2. Niet schrikken, de brom zal hier een stuk heftiger zijn.
    Oké, voor elkaar, klopt.
    Te Koop:

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten