Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 28 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 272
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Dat is eigenlijk ook het nadeel, kassie heeft volgens mij geen electronica achtergrond.
    Hij bouwt gewoon het plaatje na denk ik.

Schema lezen is erg belangrijk omdat daaruit veel meer blijkt wat alles doet.
    Bij storing zoeken eigenlijk onmisbaar.
    Klopt, dat is wel het nadeel ja, basale kennis hooguit. Kennis van schema's en hoe te lezen, nope.

Desalniettemin zonder kennis en kunde een versterker bouwen/ ook al met lay out toch aardig knap en gedurft.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Tja, die kende ik al uit post 1 maar is nog steeds geen schema. Ik ga maar uit van de versie A1a want die lijkt het meest op de layout.

@Karst, ik heb al eerder opgemerkt dat die blauwe draad aan de eerste potmeter als een gitaarsnaar staat he! Zou je de amp licht willen laten oscilleren en dan met een korte verbinding met een klein schroevedraaiertje oid de loper van die pot met het chassis kunnen verbinden. Het kan zijn dat het niets uitmaakt.

Volgende stap is dan om die blauwe draad te volgen tot de buisvoet en dan daar de draad op eenzelfde manier even met massa te verbinden. Post het resultaat daarvan ff terug.

Frans.
    Hey Frans,

Er gebeurt helemaal niks als ik dit doe, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het rode draadje aan de eerste pin, dan hoor ik wat gebrom, maar bij de blauwe draad gebeurt er; niets noppes nada, zowel aan de buiskant als de potmeter kant.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Hey Frans,

Er gebeurt helemaal niks als ik dit doe, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het rode draadje aan de eerste pin, dan hoor ik wat gebrom, maar bij de blauwe draad gebeurt er; niets noppes nada, zowel aan de buiskant als de potmeter kant.
    Tis wel de bedoeling dat je dat punt kortsluit naar massa he, daarmee zou het oscilleren moeten stoppen. Gebeurt dat niet dan gaan we een stapje verder.

Als je de blauwe draad volgt dan kom je als het goed is bij pin2 op de buisvoet. Ga dan naar pin 1 daarnaast en volg dat touwtje dan tot aan de condensator die daaraan vastzit. Ik dacht dat het de cap was welke dwars gesoldeerd zit. Deze condensator gaat dan weer naar een volgende buis, waarschijnlijk pin2. Verbind deze pin2 met massa en kijk of het oscilleren stopt. Als je dit getest hebt post dan weer even het resultaat. (moet ff een uurtje weg)

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Tis wel de bedoeling dat je dat punt kortsluit naar massa he, daarmee zou het oscilleren moeten stoppen. Gebeurt dat niet dan gaan we een stapje verder.

Als je de blauwe draad volgt dan kom je als het goed is bij pin2 op de buisvoet. Ga dan naar pin 1 daarnaast en volg dat touwtje dan tot aan de condensator die daaraan vastzit. Ik dacht dat het de cap was welke dwars gesoldeerd zit. Deze condensator gaat dan weer naar een volgende buis, waarschijnlijk pin2. Verbind deze pin2 met massa en kijk of het oscilleren stopt. Als je dit getest hebt post dan weer even het resultaat. (moet ff een uurtje weg)

Frans.
    Edit: Ik heb nog even gekeken bij de blauwe draad maar dan met de volume pot een beetje open, als ik deze pin met de massa verbind dan is hij een stuk stiller maar ik krijg nog steeds oscillaties in de hoge regionen.

Oké, gedaan, bij de rooie draad (V1 richting condensator) krijg ik alleen maar gekraak als ik kortsluit richting massa, maar als ik de andere kant kortsluit naar massa dus wederom de blauwe draad richting pin 2 van v2, dan stopt het oscilleren, maar begint toch vrij snel het motorboaten. Hij blijft echter wel ietsje lang stiller met name in de hoge frequenties.
    Laatst gewijzigd door kassie; 26 oktober 2010 om 11:25
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Oké, gedaan, bij de rooie draad (V1 richting condensator)
    Das niet wat ik voorstelde he! Na de cap naar massa kortsluiten, dus pin 2 van de volgende buis. Misschien kun je dat nog even re-checken want nu heb je de anodekant van V1 kortgesloten. Maakt wel niet veel uit maar toch.....

Volgende test is V1 eruit trekken en kijken of het oscilleren stopt. Als dat niet helpt even V2 eruit halen. Dan moet hij toch echt stil zijn anders zit er een probleem in je phase inverter.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Das niet wat ik voorstelde he! Na de cap naar massa kortsluiten, dus pin 2 van de volgende buis. Misschien kun je dat nog even re-checken want nu heb je de anodekant van V1 kortgesloten. Maakt wel niet veel uit maar toch.....

Volgende test is V1 eruit trekken en kijken of het oscilleren stopt. Als dat niet helpt even V2 eruit halen. Dan moet hij toch echt stil zijn anders zit er een probleem in je phase inverter.

Frans.
    Dat klopt, maar ik heb de test ook na de weerstand uitgevoerd zoals jij wel zei,

V1 eruit, nog steeds oscillatie
    V2 ook eruit nog steeds oscillatie,

Conclusie; probleem zit dus in de PI, zal ik hem standaard maken? Oja, ik heb voor de PPIMV twee stereokabels gebruikt per eindbuis, hierbij heb ik blauw en rood op elkaar aangesloten en ook op de eindbuis. Is dit een probleem? Zal ik anders de PI sectie even standaard maken nu?
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Zal ik anders de PI sectie even standaard maken nu?
    Dat lijkt me een goed plan en laat de eerste twee buizen er maar gewoon uit. Eerst de eindtrap werkend zien te krijgen.

Als je op jouw layout kijkt zie je vanaf de speakerjacks een groene draad naar massa lopen, die ben je toch niet vergeten he?
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Karst, heb jij voor mij een foto waar de hele binnenkant op staat, dus in één geheel? Bij voorkeur hoogste resolutie. Je kan hem gewoon naar me mailen. Plaatsing is waarschijnlijk te groot.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Dat lijkt me een goed plan en laat de eerste twee buizen er maar gewoon uit. Eerst de eindtrap werkend zien te krijgen.

Als je op jouw layout kijkt zie je vanaf de speakerjacks een groene draad naar massa lopen, die ben je toch niet vergeten he?
    Nee de groene draad zit keurig op zijn plek.

Maar als ik hem zonder PPIMV maak dan kan ik natuurlijk niet op het randje van bijna oscillatie spelen, dan wordt het meteen oscillatie op zijn hardste niveau. Nouja, snel van de standby switch gebruik maken dan.

Foto van de hele binnenkant in hoge resolutie komt eraan. Geef me half uurtje eerst even lunchen.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Geef me half uurtje eerst even lunchen.
    eetse, ga ik ook even doen.

Foto mag in twee delen hoor als er maar overlap is.

Krijg ineens een ingeving, even op je foto wachten maar ik denk dat je een fout in de voeding hebt gemaakt.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 26 oktober 2010 om 13:19
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten