Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 28 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 272
    Senior Member

Standaard

Ik heb de OT tap 8 ohm, en de speakeringang en de NF draad op één punt gesoldeerd omdat ik bij deze ohmtap niet goed wist hoe aan te sluiten, kan het deels hiermee te maken hebben? Kijk ff naar foto eronder.

ik heb de NF draad even losgesoldeerd, wel iets verbetering heb ik het idee.

Ga ik straks de PPIMV even eruit monteren en de PI standaard maken.

Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Ik ben geen fan van deze schakelaar, teveel pootjes, teveel ruimte voor fouten.

Indien je het niet zeker weet, alles loshalen en direct op de speaker uitgang solderen (impedantie die overeenkomt met je speakerkast).
    Andere draden dan even afplakken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Ik ben geen fan van deze schakelaar, teveel pootjes, teveel ruimte voor fouten.

Indien je het niet zeker weet, alles loshalen en direct op de speaker uitgang solderen (impedantie die overeenkomt met je speakerkast).
    Andere draden dan even afplakken.
    Daar kwam ik ook achter

Nieuwe Elco's besteld, en kon het ook niet laten om SoZo's eraan toe te voegen. Nu maar hopen dat het een foutieve elco is.

Heeft het nu verder nog zin om verder te testen of eerst te wachten op de nieuwe onderdelen?
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

Zou wachten tot je de juiste Elco binnen hebt.

In de tussentijd zou ik alle draden en connecties nalopen, meerdere malen zodat je echt 100% zeker weet dat je layout overeenkomt met de Ceriatone.
    Kijk ook je solderingen na, moeten goed gevloeid zijn, geen blobs.
    (Solderen is ook niet mijn allersterkste punt, maar het helpt wel)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door don marco Bekijk bericht
    Hoi
    Ivm het oscilleren van de PPIMV. Ik had dat ook aan de hand met een 1987 plexi. De oplossing daarvan was het omwisselen van de aansluitingen op de potmeter die naar de eindbuizen gaan.
    Hey Marco, wat jij zegt klopt helemaal maar is hetzelfde als de anodeaansluitingen omwisselen. Het effect van beide handelingen is dat de fase aan de uitgang 180 graden omkeerd.

@Karst, de NF aansluiting had je in principe wel goed gedaan. Je zou kunnen kijken of het wat uitmaakt als je de NF lijn op de 16Ohm aansluit. Je krijgt dan iets meer tegenkoppeling wat resulteerd in een stabielere eindtrap. Maar nogmaals, eerst het juiste schema erbij, ik weet nog steeds niet welke versie je gemaakt hebt.

@bluegate, weet jij misschien welke versie Karst heeft gemaakt? Ik denk A1a of A1b maar misschien weet jij dat beter?

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Hey Marco, wat jij zegt klopt helemaal maar is hetzelfde als de anodeaansluitingen omwisselen. Het effect van beide handelingen is dat de fase aan de uitgang 180 graden omkeerd.

@Karst, de NF aansluiting had je in principe wel goed gedaan. Je zou kunnen kijken of het wat uitmaakt als je de NF lijn op de 16Ohm aansluit. Je krijgt dan iets meer tegenkoppeling wat resulteerd in een stabielere eindtrap. Maar nogmaals, eerst het juiste schema erbij, ik weet nog steeds niet welke versie je gemaakt hebt.

@bluegate, weet jij misschien welke versie Karst heeft gemaakt? Ik denk A1a of A1b maar misschien weet jij dat beter?

Frans.
    Op ceriatone staat er revised Dec 2008. Dat zal wel hun eigen schema zijn. Behalve de PPIMV zijn er de volgende dingen anders;

1. De 4 weerstanden die richting de elco's gaan zijn niet 9k1, maar 2k 4k7. dus in totaal 9k3.

2. De overige PT draden zijn opgerold en gaan niet naar de massa zoals op het schema wel te zien is.

3. De biaspotmeter is niet 22kl maar 25kl.

Maargoed, ik geef de hoop nog niet op, we komen alleen maar dichter bij de oorzaak ofniet dan? Eerst maar even wachten op die nieuwe Elco's. Ik hoop wel dat er met mijn OT niets aan de hand is. Stel je voor dat ik hem stiekem heb gemolesteerd, met het gebruik van de LPAD. Kan dat?
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Tja, die kende ik al uit post 1 maar is nog steeds geen schema. Ik ga maar uit van de versie A1a want die lijkt het meest op de layout.

@Karst, ik heb al eerder opgemerkt dat die blauwe draad aan de eerste potmeter als een gitaarsnaar staat he! Zou je de amp licht willen laten oscilleren en dan met een korte verbinding met een klein schroevedraaiertje oid de loper van die pot met het chassis kunnen verbinden. Het kan zijn dat het niets uitmaakt.

Volgende stap is dan om die blauwe draad te volgen tot de buisvoet en dan daar de draad op eenzelfde manier even met massa te verbinden. Post het resultaat daarvan ff terug.

Frans.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Dat is eigenlijk ook het nadeel, kassie heeft volgens mij geen electronica achtergrond.
    Hij bouwt gewoon het plaatje na denk ik.

Schema lezen is erg belangrijk omdat daaruit veel meer blijkt wat alles doet.
    Bij storing zoeken eigenlijk onmisbaar.

Senior Member

Standaard

Schema lezen is erg belangrijk omdat daaruit veel meer blijkt wat alles doet.
    Bij storing zoeken eigenlijk onmisbaar.
    Precies, daarom bleef ik zo aandringen.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten