Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 16 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 155

Standaard

December komen ze in de Benelux.

Standaard

En bij onze oosterburen in November!

Het combo kost 239 euro
    De head kost 219 euro

aldus Thomann
    Laatst gewijzigd door Death2AllButMetal; 7 oktober 2010 om 23:40
    Feed My Frankenstein

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Nou, dat ligt wel even aan je setup, er zijn echt heel goede electronische drumstellen....met een beetje geluidsman word je daar wel blij van. Knappe kerel die een drumstel zo goed kan laten klinken met mic's.
    Da's dan weer wél zo. Zelfde als al je studiodrums aandikken met samples er onder.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Ik heb de HT-1R zopas op een lokaal muziekbeursje eventjes (een kwartier, niet echt lang) aan de tand kunnen voelen, op een Lag Imperator model met EMG's.

De twee kanalen delen knoppen voor Gain, Volume, EQ (ISF) en Reverb.
    In het begin was ik er niet echt wild van, ik vond het allemaal wat 'netjes', te afgelikt, al vond ik het wel een redelijk volwassen geluid hebben, voor zo'n klein opdondertje met een 8" speaker. Dan maar wat met de knopjes spelen: ISF is leuk om mee te spelen en is erg handig op dit dwergversterkertje. Verder ben ik overgegaan tot mijn favo standje bij kleine buizenampjes : versterkervolume op max, in dit geval ook gain op max, en gitaarvolume flink teruggedraaid. Op het cleane kanaal leverde dit een helder, maar wat dun klinkend clean op. Gitaarvolume beetje bij beetje bijgedraaid en voorwaar, het ding kwam tot leven en met het volume helemaal opengedraaid, kwam er een mooie, warme (yep, da's mogelijk met EMG's, zo blijkt ) crunch uit het kleine speakertje. Daarna, met alles open, geschakeld naar het vuile kanaal : prachtige, rijke distortion, maar naar mijn mening niet geschikt om deathmetal of metalcore te oefenen thuis, ideaal voor de wat lichtere vormen van heavy metal en gouwe ouwe bluesrock. Echt 'vuil' werd de HT1 overigens niet, het bleef altijd wel een netjes, wat afgelikt klinkend versterker.
    Het 'totaalvolume' is m.i. netjes geschikt voor thuis, helemaal open misschien net ietsjes te hard om eventuele andere huisgenoten niet te storen, maar de buren gaan gelukkig zijn
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

GuitarPlansCollection

Senior Member

Standaard

Blackstar HT1 Combo With Reverb Preview (HT-1)

http://www.youtube.com/watch?v=UEj7H...eature=related

Zoe-hoet!

Senior Member

Standaard

...Ik heb om van het zeurende GAS af te zijn zojuist een HT1 head besteld bij Thomann.

Mijn eerste buizenversterker(tje), snif wat een mooie maandag. Nog een paar weekjes de tijd om een mooi cabje te kopen. Iemand nog aanraders/tips? 2x12? 4x12?

Senior Member

Standaard

Harley Benton 2x12 vintage...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Otto Bekijk bericht
    Harley Benton 2x12 vintage...

Deze dus. http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g212_vintage.htm

Voor de goede orde: dit houdt in dat ik met de HT-1 Head (speaker output (8 ohm) een stereogeluid kan krijgen over dit 2x12 cabinet. Toch?

Just to be sure.

Thanks!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pinchaholic Bekijk bericht
    Deze dus. http://www.thomann.de/nl/harley_benton_g212_vintage.htm

Voor de goede orde: dit houdt in dat ik met de HT-1 Head (speaker output (8 ohm) een stereogeluid kan krijgen over dit 2x12 cabinet. Toch?

Just to be sure.

Thanks!
    Dan zul je er 2 moeten bestellen en over die 2 tegelijk moeten spelen (correct me if I'm wrong)
    Maar je kunt 'm gewoon op de 8 ohm ingang aansluiten, dat 16 ohm gebeuren zit weer anders..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Dan zul je er 2 moeten bestellen en over die 2 tegelijk moeten spelen (correct me if I'm wrong)
    Maar je kunt 'm gewoon op de 8 ohm ingang aansluiten, dat 16 ohm gebeuren zit weer anders..

Voor alle duidelijkheid het is de bedoeling dat met het aansluiten van de HT-1 Head beide speakers van het cabinet hun werk doen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten