Ik denk zo heel af en toe nog wel eens met weemoed terug aan mijn mooie Japanse Chrome Red Fender Strat:
![]()
En goede les paul dus pm me maar
Egnater Renegade 112 65 Watt/rnieball Wah/Rockbox Boiling Point/ Mad professor Deep blue delay/ Little green wonder/ CAE Line Driver /Ibanez S 470KA /Schecter C1-+ /Blade Texas Standard Pro/ Cort Western/PRS Santana/Godin Freeway Classic
Een 3/4 archtopje uit Tjechoslowakije jaren '50. Ding had vlijmscherpe fretjes, maar wel een gestoken bovenblad, was een leuk prul waar ik niet zuinig op hoefde te zijn en ik ben zo dom geweest om 'm te verkopen omdat ik mijn Höfner al heb.
Begin ik net te overwegen om een gitaar de deur uit te doen (liefst aan een bandlid, maar dan nog), krijg ik dit topic voor mijn kiezen.
In feite elke gitaar die ik heb weggedaan toen ik te onervaren was om in te zien dat het aan mezelf lag ipv. de bewuste gitaar![]()
Satriani signature van Ibanez, Epiphone Sheraton, een 70's RI van een MIJ Fender strat. Geen top notch, maar prima instrumenten. Och, ik mag nu ook niet klagen maar ik had ze niet weg hoeven doen.
maar dit is dus best serieus. Het zit zo:
Ik heb een Epiphone Les Paul Custom, nieuw gekocht in (eind) 2005. Tot ik mijn Jaguar kocht mijn favo gitaar (en toen vaak ook de meest geschikte om mee op te treden), maar nu ik nog een andere gitaar erbij heb en een humbucker in de Jag heb zitten, gebruik ik de Les Paul in feite nooit meer. De andere gitarist van mijn band, die zelf geen elektrische gitaar heeft, heeft haar het afgelopen half jaar in bruikleen gehad (nu heeft-ie een andere gitaar van mij). In feite heb ik toen de gitaar helemaal niet gemist. Wel was ik blij toen ik haar weer in huis had, en ik heb er toch ook zeker wel een uur op gespeeld, alles bij elkaar. Maar ja, het is niet mijn favoriete gitaar.
Alleen bij het idee haar te verkopen, begin ik er juist weer meer op te spelen. Verder niet. De toetsenist van mijn band heeft er zojuist €300 voor geboden, en dat is helemaal niet verkeerd voor een toch best afgeragde gitaar. Wat mij er nog van weerhoudt, is dus dat die gitaar straks niet meer van mij zou zijn. Niet dat ik er minder op kan spelen, want dat doe ik in feite toch al niet. Het is ook niet zo dat ik, voor het geval dat, een Les Paul in huis wil hebben. Het is ook niet zo dat ik de gitaar nooit meer kan zien. Het is puur het sentiment van een gitaar die een aantal jaren mijn favoriet is geweest.
Wat is wijsheid....
Mijn eerste electrische gitaar, geen idee meer welk merk, misschien een Aria. Ik wilde een Telecaster, dus had ik deze in te koop angeboden in een 2e hands winkeltje aan de Oude Gracht in Utrecht. Een maand of wat later waren die faiiliet, en mijn gitaar was pleite...
Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?
Ik heb nu nog zo'n zelfde.Had er toen 3 Gibson V's.2 zwarte en een anniversary model.Heb ze te koop gezet en 1 van de 2 zwarte "moest" er weg.Dacht wat moet ik met 2 dezelfde gitaren,Het bleken 2 verschillende gitaren te zijn.Maar deze ging weg en is een '91 er Flying V.De '91 er speelde als boter,schijnbaar door zijn levenservaring.Heb de andere ,een 2007 nog steeds en begint mij steeds beter te bevallen.Maar achteraf verkies ik toch de ,91er![]()
LANGZALZELEVERWORSTOorspronkelijk geplaatst door Pucks
Squier JV Telecaster... 1-6-1982 uit de eerste weken nog met Fender logo...snif.... Zeldzaam maar ook zóóóó goed ... "JV05040, please call home...."
Band
High Water http://www.highwater.nl
Favorieten/bladwijzers