Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 28 EersteEerste ... 67891018 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 272
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Leuk, gaan we spoorzoekertje doen.

Begin maar met één van de 6,3 draden (blauw ofwel bruin volgens de text) en de beide draden (paars in jouw layout) naar de diode's los te maken.

Dan primaire circuit van de trafo goed nalopen en nog eens proberen.

Laterrrrr

Frans.

1 groene draad losgekoppeld, twee rode draden losgekoppeld. Versterker aan, lampje bleef branden, versterker uitgezet, toen een plof bij de fuse, vlam en veel roet nu aan de zijkant bij het chassis. ik schrok me de tyfustering, fuse is helemaal aan gruzelementen.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    1 groene draad losgekoppeld, twee rode draden losgekoppeld. Versterker aan, lampje bleef branden, versterker uitgezet, toen een plof bij de fuse, vlam en veel roet nu aan de zijkant bij het chassis. ik schrok me de tyfustering, fuse is helemaal aan gruzelementen.
    Hmmm, lampje heb je niet zoveel aan, dit hangt direct aan het net nog voor de trafo. Kijk maar naar je primaire circuit van de trafo want secondair is nu alles los. De trafo heeft dus geen load. Er zit duidelijk een fout in je primaire bedrading.

Hoor je de trafo niet protesteren als je er spanning opzet?
    Laatst gewijzigd door cluseau; 17 oktober 2010 om 16:40
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Hmmm, lampje heb je niet zoveel aan, dit hangt direct aan het net nog voor de trafo. Kijk maar naar je primaire circuit van de trafo want secondair is nu alles los. De trafo heeft dus geen load. Er zit duidelijk een fout in je primaire bedrading.

Hoor je de trafo niet protesteren als je er spanning opzet?
    Nee ik zet er niet zoveel spanning op nu, want de stop thuis is ook gesprongen, net even een nieuwe erin gezet. Ik vind het frappant omdat dat met het uitschakelen gebeurd is.

Nog even, ik ging niet naar een geaard stopcontact, misschien ook wel verstandig voor in de toekomst.

De bedrading van de switch is op de vorige pagina's te zien qua foto's.
    Ik zal het nog even uitleggen.

van netstroom:
    Zwart (N) richting linkerzijde switch,
    Rood (L) richting zekering, en richting rechterzijde switch.

Trafo (Zwart) richting linkerzijde switch
    Trafo (Bruin) richting rechterzijde switch.

Overige bruin en geel richting de lamp.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.

Senior Member

Standaard

OP de sticker van de trafo is te zien.

Wht-Blk: 120V 60/60hz 243VA
    Brn-Blu: 120V.

Zwart en Bruin gaat dus naar de switch, Wit en blauw aan elkaar gesoldeerd.
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Nee ik zet er niet zoveel spanning op nu, want de stop thuis is ook gesprongen
    Je hebt duidelijk primair een probleem. Kun je met de ohmmeter even meten tussen de beide netdraden en het chassis. Dit zou oneindig hoog moeten zijn. Meet dan vervolgens even tussen de netdraden onderling met de netschakelaar aan en uit. Ennehhhh vergeet bij deze actie niet om eerst de stekker eruit te halen.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

OP de sticker van de trafo is te zien.

Wht-Blk: 120V 60/60hz 243VA
    Brn-Blu: 120V.

Zwart en Bruin gaat dus naar de switch, Wit en blauw aan elkaar gesoldeerd.
    Lijkt me goed, probeer anders eens één wikkeling om te draaien.

Je weet zeker dat secondair alles los is he?
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Je hebt duidelijk primair een probleem. Kun je met de ohmmeter even meten tussen de beide netdraden en het chassis. Dit zou oneindig hoog moeten zijn. Meet dan vervolgens even tussen de netdraden onderling met de netschakelaar aan en uit. Ennehhhh vergeet bij deze actie niet om eerst de stekker eruit te halen.
    Ik heb eerst een nieuwe zekeringhouder nodig....

Maar ik heb wel iets heel vreemds.

Als ik één meetpin op de L kant van de netstroomvoeding zet, en ik ga vervolgens naar de switch toe, dan geeft hij connectie bij zowel de rechterkant als de linkerkant. Is het dus niet ondredelijk om te stellen dat de switch kortsluiting maakt?

Edit: nu ook op de switch zelf gemeten, beide punten staan in verbinding, waarschijnlijk soldeer er tussen verwacht ik. De standby switch reageert niet zo. Of kan het zo zijn dat de punten verbinding maken door de trafo?

Edit: Ja Rood en Groen zijn los, Maar er gaat ook een groen/geel naar de massa,
    Laatst gewijzigd door kassie; 17 oktober 2010 om 17:20
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Is het dus niet ondredelijk om te stellen dat de switch kortsluiting maakt?
    Ik had al zo'n vermoeden, ik zit ff naar je foto's te kijken maar kan het niet zo goed zien.

Correct me if i'm wrong, van de net entre gaat er een zwarte en een rood/zwarte draad. De rood/zwarte wordt rood na de zekering. Je netspanning gaat dus nu verder als rood en zwart.
    Ik zie een zwarte en een rood/zwarte op je schakelaar zitten maar daar snap ik dus geen hout van. Bovendien lijkt het me een enkelpolige schakelaar.

Je kan even het volgende doen:
    Ga ik ervanuit dat je trafo wikkelingen correct zitten kun je even de twee netdraden rood en zwart daar direct op solderen. Dus geen schakelaar of zekeringhouder maar direct op de trafo en dan spanning erop. Ben je onzeker kun je een 75 of 100Watt lamp in serie opnemen.

Let wel goed op wat je doet he!

edit het lijkt erop dat de door mij als rood veronderstelde draad toch rood/zwart is. In dat geval komen deze goed aan op de switch maar je lampje blijft zo altijd branden. Kun je een detailfoto van de switch maken want daar lijkt het niet goed te zitten
    Laatst gewijzigd door cluseau; 17 oktober 2010 om 17:30
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Ik had al zo'n vermoeden, ik zit ff naar je foto's te kijken maar kan het niet zo goed zien.

Correct me if i'm wrong, van de net entre gaat er een zwarte en een rood/zwarte draad. De rood/zwarte wordt zwart. Je netspanning gaat dus nu verder als rood en zwart.
    Ik zie een zwarte en een rood/zwarte op je schakelaar zitten maar daar snap ik dus geen hout van. Bovendien lijkt het me een enkelpolige schakelaar.

Je kan even het volgende doen:
    Ga ik ervanuit dat je trafo wikkelingen correct zitten kun je even de twee netdraden rood en zwart daar direct op solderen. Dus geen schakelaar of zekeringhouder maar direct op de trafo en dan spanning erop. Ben je onzeker kun je een 75 of 100Watt lamp in serie opnemen.

Let wel goed op wat je doet he!
    Rood zwart komt doordat zwart en rood als dikke speakerkabel aan elkaar zaten.

Zwart gaat rechtstreeks naar switch, rood/zwart gaat eerst naar zekering en daarna naar switch.

Ik heb een trafo winding losgesoldeerd en de twee polen van de switch maken nog steeds kortsluiting, tijd voor een nieuwe switch. Jezus, ik ben nog aan het bijkomen van de plof van de zekering. Spannend hoor.

Ik wacht eerst even op de nieuwe onderdelen. Pfffffff....
    Te Koop:

Senior Member

Standaard

Jezus, ik ben nog aan het bijkomen van de plof van de zekering. Spannend hoor.
    Kom kom, het zijn maar vonkjes hoor. Kun je mijn edit uit de vorige post nog even beantwoorden? En hoeveel contacten zitten er eigenlijk aan jouw switch?
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten