Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 54
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Best leuk voor eventjes (10 min ofzo), maar als andere mensen er last van krijgen moet je toch, in volume althans, inperken.
    Ghehe, gewoon doorgaan, hij is de hele dag al chagarijnig.
    Voor de rest kan hij muziek als iron maiden enz. wel waarderen hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik las in de MusicMaker dat Ace Freyley ook 900's gebruikte, weet niet of ze getweakt/gemod zijn, maar da's ook een echte Marshall sound hoor.
    Volgens mij zijn dat SL-X's. Maar wat ik ook wel grappig vond, op wikipedia staat dat Dusty Hill (bassist ZZTop) 3 JCM900's (4100) als basversterker gebruikt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Er is nogal een contrastverschil tussen Slayer en je pa's muziek smaak. Maar ik vind het zeker wel tof dat je Slayer bent gaan waarderen. Maar vergeet niet ook andere stijlen te spelen. Niet alleen voor je ouders, ook voor je zelf.
    Ach, ik speel niet de hele dag door slayer hoor. Ook wel andere muziek. Dankzij jou ben ik bands als Mötley Crüe (Kickstart my Heart deuntje ) ook meer gaan waarderen. Quiet Riot in de Randy Rhoads jaren vind ik ook te gek.

Senior Member

Standaard

De eerste 2 albums van Maiden: verplichte kost. De rest op de BBQ en opvrèt'n!

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Ik heb Jasper een flinke douw de goede richting op gegeven. Ik voel toch wel een beetje trots bij me opkomen.

ROCK-ON dude

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Ik heb Jasper een flinke douw de goede richting op gegeven. Ik voel toch wel een beetje trots bij me opkomen.

ROCK-ON dude
    Ghehe, ik vind wat ik eerst leuk vond ook nog altijd erg leuk, maar mijn muzieksmaak word gewoon breder. Toch is de band waar ik nog altijd regelmatig naar luister Iron Maiden. En dan niet alleen de eerste twee albums

Maar volgens mij gaan we door mij behoorlijk off-topic

Senior Member

Standaard

Stefan waar kan ik zo'n one wire mod laten doen en hoeveel kost dat grapje?
    Ik ga eens even meer erover lezen.

Senior Member

Standaard

Vandaag de top meegenomen naar de winkel. Heb de homebrew big D en de maxon OD9 uitgeprobeerd. De homebrew klonk erg gaaf, maar vond dat hij net teveel hoog erbij deed en was moeilijk af te stemmen op het geluid van mijn amp. Had wel wat meer pit dan de maxon. Ik vond echter de maxon meer in het verlengde van mijn amp liggen. Maar ook hier weer vond ik de mids en hoog weer net teveel op de voorgrond komen. Bleef wel goed transparant. Op zich denk ik dat een dergelijke tubescreamer het trucje wel voor elkaar gaat krijgen. Alleen ben ik benieuwd hoe de Ibanez ts9 en de maxon OD808 en Ibanez Ts808 tot deze zich verhouden. Die hadden ze helaas niet in de winkel.
    Op internet wordt de maxon OD808 als smoother en met minder hoog beschreven. Dat spreekt me wel aan gezien ik de OD9 op het randje vond van veel mid-hoog. Hopelijk lijkt ie verder wel op die OD9 en is het niet weer totaal een andere sound. Aangezien ze deze nergens in de winkel hebben in de buurt was ik al op marktplaats aan het zoeken. Maar is toch altijd gevaarlijk zonder eerst te horen.
    Was verder trouwens erg positief verrast door 2x12 Engl pro (vintage 30's) cabinet die eronder stond. Kwam voor een 2x12 toch best wel een oempf (of hoe je dat ook schrijft uit .
    Als iemand de verschillen weet tussen de pedalen, dan hoor ik het graag. Is natuurlijk de vraag of ik dit niet beter ergens anders kan posten.

Senior Member

Standaard

Een 7 bands EQ geeft je veel variaties obv het pedaal wat je nu getest hebt.

En even een vraag. Heb je mid & hoog teruggedraaid & bas omhoog? Je hebt een passieve EQ. Dus zul je extreme settings moeten gebruiken voor de diverse effecten.

& Als je de volumepot eens op 80% zet (gitaar) hoe klinkt je ovedrive dan?

Je bent er bijna. Nu ben je lekker de diverse sounds aan het leren kennen.... GOGO GO.

Het BOSS dubbelpedaal OD-20 overdrive biedt je verschillende sounds...

http://www.youtube.com/watch?v=Q3u9PEAC718
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member

Standaard

Ik ben een jaar of 2 geleden ook op zoek gegaan naar de "beste" booster voor mijn JCM 800 2205 (2 kanaals 50W.), en kwam toen uit op de Maxon OD808.
    Waarschijnlijk gaat de Ibanez TS808 hetzelfde klinken,
    De Ibanez TS9 vond ik net iets minder, omdat ik dan moest gaan tweaken.
    Met de Maxon had ik met alles op 5 direct de sound die ik zocht.
    Nu heb ik hem vervangen door een Goudie FX 808+, maar die heb ik meer gekocht voor m'n HOOK. De Maxon klonk iets minder op de HOOK vond ik.
    Ik wil niet spammen, maar ik heb nog een 808 kloon te koop: KLIK

Klinkt identiek aan de Maxon.

Edit: De MXR GT-OD was een goede 2e, maar die ruiste me net iets teveel.

Senior Member

Standaard

Hmm klinkt wel aantrekkelijk, denk wel dat ik zo'n kloon minder snel verkocht krijg als het niet bevalt vergeleken met de real deal. Hij is echt qua sound dus identiek? voor 40 +10 verzendkosten wil ik het risico wel nemen.
    Als je akkoord gaat pm ik je straks wel even. Ik hoor het wel.

Senior Member

Standaard

We praten wel per PM verder...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten