Ik ben het ook met Jasper eens, maar 't is wel zo dat veel (de meeste) gitaristen de voorkeur geven aan een 800, en dat zie je ook terug aan de waardes van beide amps.
Er zijn onder ons "enkelen" die meer dan één versterker hebben. Als was het alleen maar omdat een enkele amp niet dat kan bieden naar waar ze op zoek zijn. Niet dat die "ene" amp het niet zou kunnen maar meer omdat wij het niet willen. En dan afgaande op mezelf wanneer ik in een band zou spelen zou ik me ook niet willen beperken tot maar één amp die het allemaal net niet heeft.
Ik ben toch ook heel blij met m'n twee valvestate ampjes omdat ze me dat geven wat ik op dat moment nodig heb. Toch weet ik ook wel dat wanneer het er op aankomt ik zou kiezen voor of m'n JCM of m'n bluesdeville of m'n ENGL Steve morse.
En toch zou ik graag een JCM-800 willen hebben maar dan alleen de Kerry King signature. Dat is voor mij DE amp.
Dan zijn ze toch ook gelijk allemaal?(de oefencombo's niet meegerekend)
Heb je hem al eens geprobeerd? Hoor er toch ook soms wel eens wat negatiefs over. Maarja, nou is het ook een en al negativiteit over de 900, en dat is ook gewoon een goede amp. Die randy rhoads signature lijkt me trouwens ook wel wat. Maar die moet je behoorlijk goed open hebben voor een lekker geluid heb ik wel gelezen.
Vanmiddag/vanavond trouwens weer ff wat raining blood geoefend. Je hebt me aan de slayer gekregen.Wel goed voor mijn samenwerking tussen beide handen. Alleen mijn vader vind het maar niks. Ik mag hem altijd wel aardig hard hebben, maar vandaag zat hij te klagen.
Hey Jaime, als je wat compressie in je sound wilt, kun je overwegen om de zogenaamde "one wire mod" te (laten) doen.
Dat is de eenvoudigste manier om van een non-master volume, een master volume circuit te maken.
Hierdoor krijg je wat meer gain, en het voegt wat compressie toe, en dit werkt ook wat beter om een echt highgain geluid te krijgen met b.v. een EQ of een tube-screamer.
Bovendien kan je deze mod weer heel eenvoudig ongedaan maken!!
p.s. die 2203 had ik toen idd nog niet, maar is echt een geweldig ding!!!
Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321
Hey Eric, tja, da's balen!!!
Maar deze 2203 verkoop ik echt nooit meer!!!! Echt een heerlijke versterker!!
Ik heb vroeger op veel verschillende 2203's gespeeld, de ene geweldig, de andere wat minder, maar deze klink echt zoals iedereen wil dat een 2203 klinkt!!
Heb er veul schik mee!!!
Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321
Hoe herkenbaar. *zucht*
Met Slayer e.d. is het idd lastig, da's gewoon gigantisch veel herrie en geschreeuw.
Best leuk voor eventjes (10 min ofzo), maar als andere mensen er last van krijgen moet je toch, in volume althans, inperken.
Probeer ook 's wat van Jeff Beck ofzo, lekker relaxed.Zoek iets uit wat niet de hele tijd maar beukt.
Echt. Ik had 25 jaar geleden ongeveer hetzelfde....
Over het bashen v.d. 900, ik denk dat dat idd wat overdreven is (geweest).
Er zijn er ook veel meer van gemaakt dacht ik?
Logisch dat de prijs dan wat lager is.
Ik las in de MusicMaker dat Ace Freyley ook 900's gebruikte, weet niet of ze getweakt/gemod zijn, maar da's ook een echte Marshall sound hoor.
Ik persoonlijk vind het "domme beukgeluid" uit een 800 net wat leuker dan uit een 900.
Bovendien benader je met een tubescreamer + een 800 met gemak een 900.
Nadeel van de éénkanaals 800's is, dat je nooit een echte clean hebt (tenzij je de gain laag genoeg houd, "maar wie doet dat nou" (op z'n Bert Vissers')).
Het zijn wat mij betrefd allemaal oefen versterkers want ik doe niets anders dan oefenen.
Ik heb er al over gespeeld, wat mij betrefd absoluut de bruutste amp maar thuis totaal ongeschikt. Maar toch komt hij er ooit eens. Al was het alleen maar om m'n Duitse helm een standaard te geven.Heb je hem al eens geprobeerd? Hoor er toch ook soms wel eens wat negatiefs over. Maarja, nou is het ook een en al negativiteit over de 900, en dat is ook gewoon een goede amp. Die randy rhoads signature lijkt me trouwens ook wel wat. Maar die moet je behoorlijk goed open hebben voor een lekker geluid heb ik wel gelezen.
Er is nogal een contrastverschil tussen Slayer en je pa's muziek smaak. Maar ik vind het zeker wel tof dat je Slayer bent gaan waarderen. Maar vergeet niet ook andere stijlen te spelen. Niet alleen voor je ouders, ook voor je zelf.Vanmiddag/vanavond trouwens weer ff wat raining blood geoefend. Je hebt me aan de slayer gekregen.Wel goed voor mijn samenwerking tussen beide handen. Alleen mijn vader vind het maar niks. Ik mag hem altijd wel aardig hard hebben, maar vandaag zat hij te klagen.
Favorieten/bladwijzers