Zou het niet stabieler zijn om dat omgekeerd te monteren? Zoals een tablerouter? Dit lijkt mij nogal een gevaarlijk werktuig, je ziet ook niet echt goed wat je doet denk ik....
Helaas kan je het niet ondersteboven doen want nu rust de frees op de bovenkant die bol is (vandaar ook de plastic ring die ervoor zorgt dat de freesvoet de body niet kan raken) De body zit vast op een plaat zodat hij stabiel ligt. Echt gevaarlijk is het niet want je komt niet met je handen in de buurt van de frees. Dit is een vrij gebruikelijke opstelling voor het frezen van bindingkanalen bij gitaren met een bolle top.
Heel inventief Oigun, ook wat kosten betreft een prettige oplossing
Door het kogellargertje op je frees kan het eigenlijk niet fout gaan. Als je je body per ongeluk te ver van de frees zou houden, dan zakt de frees wel langs je gitaar naar beneden maar kan niets per ongeluk raken. Ik heb op mijn opstelling een soort stop zitten die voorkomt dat de frees de bodemplaat zou kunnen raken. Zie foto:
EDIT : vergeet ik helemaal een groot compliment te maken voor je nieuwe bouwsel Oi, ziet er weer waanzinnig goed uit! Het gaat altijd in een lekker tempo bij jouIk vind die Mazer overigens ook fan-tas-tisch!
Laatst gewijzigd door Cocobolo; 3 oktober 2010 om 21:16
- Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]
Ben aan de hals begonnen:
![]()
Mooie headstock zeg. Wat ga je ermee doen? Soort art-deco?
Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
headstock: Spot. On. !.
Mooie gitaar gaat dit worden! Die headstock is super. Ik houd daar wel van.
Succes nog eem![]()
Favorieten/bladwijzers