Oke dus een noobhandleiding PT aansluiten;
1. 1e wikkeling zwart met 2e wikkeling bruin solderen.
2. 1e wikkeling wit richting schakelaar midden linkerzijde, 2e wikkeling blauw richting schakelaar midden rechterzijde. (Frans je had het over in of uit fase?)
3. Ongebruikte primaire draden afknippen en krimpkous erop.
4. 2e wikkeling rood/rood en geel/rood (600v) richting diodes in de powersectie.
5. Groen/groen en Geel/groen (6volt) richting de EL34 Heaters. Dit zijn toch al aftakkingen Bluegate? (heb ik daar nog 2x100 weerstanden voor nodig)?
6. Overige drie draden (Paars 50volt en geel/geel en zwart/geel 5volt) richting de massa bij de bias potmeter.
Graag reactie of ik bovenstaande handelingen bij het juiste eind heb.
Verder neem ik aan om alle draden te twisten?
Edit: ik kijk net op een schema van de 372KX op Hammond, de JX staat er niet op. Ik ga er van uit dat het dezelfde schema is, met dezelfde kleurcodes alleen mijn trafo heeft iets andere specs uiteraard.
LINK PT SCHEMA
Moet ik de PT zo aansluiten dat hij 240 of 230 of 220 volt pakt?
Voor 240volt ingang doe ik;
1. 1e wikkeling zwart 120 volt, 1e wikkeling wit 0 volt solderen aan tweede wikkeling blauw 120 volt (correct in serie toch), 2e wikkeling bruin 0 volt. Zwart en Bruin richting de schakelaar, daarbij gelettend op plus en min van de stroomvoorziening.
2. Er zijn twee rode draden met 300 volt. Gaan deze allebei naar de diodes? Zodat de twee ingangen bij de diodes elk 300 volt krijgen? De Rood/Geel is 0 volt. Gaat deze naar de massa?
3. De Heater wiring snap ik niet helemaal. Er staat bij groen 6,3vct groen geel 9A, en de andere Groen niets. Kan ik gewoon de beide groene draden elk richting een kant van de el34 heaters doen?
Favorieten/bladwijzers