Oké ik kan nu wel wat hulp gebruiken want ik kom er even niet uit.
Ik heb de PT inmiddels binnen. Typenummer 372JX, en er zitten een boel draden op. Nu staan er ook kleurcodes en verwijzingen op de trafo zelf maar ik weet eigenlijks niet welke nu waar aan te sluiten.
Hier de foto's.
Via deze lay out is te zien waar de draden naar toe gaan.
klik hier
Verder heb ik de larmar ppimv geinstalleerd, en alle draden op de buisvoetjes gesoldeerd, nu nog de PT OT en de rest van het power gedeelte.
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Hey Kas. dat is toch eenvoudig.
Je hebt twee primaire wikkelingen welke je in serie moet zetten
1e wikkeling is wit en zwart.
ongebruikte tap wit/zwart 100V isoleren
ongebruikte tap zwart/rood 110V isoleren
2e wikkeling is bruin en blauw.
ongebruikte tap bruin/geel 100V isoleren
ongebruikte tap blauw/geel 110V isoleren
Wikkeling 1 en 2 zet je in serie, wel goed op de juiste fase letten anders heb je geen output.
Verder heb je secondair:
rood/rood en geel/rood 600V
paars is een 50V tap voor de biasspanning
geel/geel zwart/geel 5V
groen/groen geel/groen 6V
Dat is iig zoals ik het kan zien
Laatst gewijzigd door cluseau; 4 oktober 2010 om 20:31
Ik zit ff naar je foto's te kijken en zie dat je de behuizingen van de potmeters aan elkaar heb gesoldeerd met massaverbindingen. Behuizing van de pots hangt toch al, via de montage aan het chassis, aan massa.
Krijg je nu geen aardlussen (hoe miniaal dan ook).
op de site van hammond kan je ook makkelijk aansluit schema's terugvinden voor je trafo (primaire kant dan).
Laatst gewijzigd door cluseau; 4 oktober 2010 om 20:39 Reden: typo
Hey Frans, ontzettend bedankt,
Ik had me al verdiept in stof op het net over trafo's aansluiten maar eerlijk gezegd werd ik er niet veel wijzer van. Ook op Hammond heb ik schema's gevonden, maar niet voor mijn type trafo, en aangezien ik geen flauw benul heb welke draden aan te sluiten (ik was er al wel uit bepaalde draden in serie te zetten want een 220tap zat er niet op) besloot ik het maar te vragen voordat ik draden afknip en dingen verkloot zeg maar, ook wil ik straks niet met een rokende trafo zittenDan wordt de versterker vanzelf weer wat duurder. Jou uitleg maakt het een stuk logischer inderdaad daarvoor dank, en het is uiteraard vrij simpel als je het weet, maar niet voor een noob als ik
GG bedankt voor het meedenken, ik had er zelf ook geen klip en klaar antwoord op, maar het blijkt dus prima te zijn.
Aankomende vrijdag ga ik weer verder, dan o.a. de powersectie in elkaar zetten, zit doordeweeks in groningen studentje te spelen. Het zal mij erg benieuwen hoe hij uiteindelijk gaat klinken.
Te Koop:
Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
Gevraagd: Delay, Chorus
Je moet aan de primaire kant de draden kiezen voor ons lichtnet.
Dat kun je als het goed is in de Hammond documentatie terugvinden.
Secundair heb je alleen 2x 300V (HT) nodig met middenaftakking en 1x 6,3V (fillament/gloeispanning).
Bias en 5V taps heb je niet nodig.
Ideaal is 2x 3,15V met middenaftakking voor gloeispanning.
Indien je alleen 6,3V hebt, dan moet je virtueel een middenaftakking maken doormiddel van 2x 100 Ohm weerstanden (3W).
Anders is het Bromcity... met een Express.
Sleutel is logisch nadenken bij wat je doet! Indien niet duidelijk vragen...
Favorieten/bladwijzers