Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 16 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 155
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Death2AllButMetal Bekijk bericht
    Eigenlijk zijn 5 watt versterkers een loos compromis. Voor thuis gaan ze te hard en voor optreden gaan ze weer niet hard genoeg. Met een 1 watt versterker ga je weer zo'n 7 dB zachter, maar zit je cranked nog altijd op een 95 dB. De fabrikanten proberen low-watt versterkers natuurlijk zo lang mogelijk uit te melken. Je hoeft ook niet altijd cranked te spelen natuurlijk, maar is wel een vereiste voor mooie eindbuisoversturing.
    Dat valt best mee, ook op lagere volume vind ik mijn '57 Champ lekker klinken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Hee C. Natuurlijk is het alleen interessant om te beuken als dat nodig is. Da's waar. Maar je liet het zo doorschemeren als in 'drummers die hard slaan zijn bij voorbaat al slecht'. En dat is iets waar ik erg over val.
    Verder vind ik die drummers grappen altijd erg flauw.
    hallo Luke.

Was niet mijn bedoeling om dat te suggereren en dat vind ik ook niet per definitie, hoor!
    Je bent toch niet eigenlijk drummer, he?

@Marc: ik vind 'm wel leuk!

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

@ Marc: Ja die vind ik dus wel leuk
    @ Guitarkid: Okee dan . Ik speel misschien een klein beetje drums
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Moderator

Music

Het ene jaar staan we in een kroeg waar door problemen met de buurt het volume écht wat zachter moet. Helaas houdt dat in dat de drummer zachter dan normaal moet spelen. Hij vindt dat niet fijn, de rest van de band ook niet, maar we passen ons aan en de eigenaar is later hartstikke blij met onze inschikkelijkheid. Volgende jaar, andere drummer (strakker, beter in de stijl passend etc. etc.) die zich niet wil aanpassen omdat -ie vindt dat dit gewoon moet kunnen en de cafébaas anders maar geen band moet inhuren. Tja, wie is dan de beste drummer en wie is het beste bandlid?
    Overigens was de eigenaar ook na het tweede optreden nog blij

En 5W buizenversterkers zijn gewoon een modegril. Waait vanzelf wel weer over.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Word ook wel een beetje kriegel van de café's zo af en toe.
    Feitelijk zou het ideaal zijn wanneer je een GOED electronisch drumstel hebt, dan kan alles mooi worden aangepast aan het gewenste volume.
    In onze oefenstudio staat er eentje en voor de rest is iedereen direct ingeplugd, ikzelf via een Koch pedaltone of een Blackstar HT-dual, beide prima voor zulke doeleinden...je kunt op huiskamerniveau optreden als het moet.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Moderator

Music

Ik ben zelf echt gek op de sound en druk van een akoestisch drumstel, kan niet anders zeggen. Heerlijk, die BOEMMMmmm bij de floortoms.
    Het enige optreden dat we ooit gedaan hebben met een elektronisch drumstel was op een geïmproviseerd podium met minimale oppervlakte (lees: boot) tijdens een gondelvaart waar de monitoring nauwelijks geregeld was en de isntallatie ook onvoldoende was om het geluid écht lekker de buitenlucht in te slingeren. Heel raar om dan, terwijl ik bijna op zijn lip stond, achterom te kijken naar de drummer en dan niks te voelen qua luchtverplaatsing
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

ik ben anders dol op de electrokit van onze drummer!
    Mijn oortjes zijn al helemaal fan van het zachte rikketikgedoel wat je nog hoort. De meeste herrie maakt 'ie bij het aftikken voor 'n nummer

Maar, voor onze muziek werkt het echt geweldig!
    Ik moet er niet aan denken om harde rock te spelen met zo'n kit. Dan mis je inderdaad het rauwe geweld.

Senior Member

Standaard

Nou, dat ligt wel even aan je setup, er zijn echt heel goede electronische drumstellen....met een beetje geluidsman word je daar wel blij van. Knappe kerel die een drumstel zo goed kan laten klinken met mic's.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Standaard

Dat is wel zo, onze drummer heeft z'n kit vooraf al helemaal ingeregeld. Op het mengpaneel is het nog klein beetje tweaken met hoog/mid/laag en volume, maar niets meer dat eeuwig durende gerammel op toms enzo.

I like.
    Oh, en je hebt geen vrachtwagen meer nodig om alles te verplaatsen

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    @ Guitarkid: Okee dan . Ik speel misschien een klein beetje drums
    Ahaaaaa...!!!!!!!

Wat betreft een electronische kit: 't is net sex met een opblaaspop.
    Ja...., euh, niet dat ik dat ooit gedaan heb hoor!!!

Gr. C.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten