Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 40 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 391
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solidkick Bekijk bericht
    Ik zal die Focal een schecken (voor als de roeiboot met geld plaats maakt voor een midsize kruisertjes )
    Wat me opviel met de HS80's is dat je hard moet werken om gitaren met overdrive of high gain mooi te krijgen.
    Wordt al snel vrij "krasserig", dus dat komt wel overeen met jouw bevindingen.
    Op zich bevalt me dat wel aangezien de speakers zijn aangeschaft om problemen te signaleren en niet om direct mooi te klinken.
    Ja, ik moet idd zeggen dat de problemen het duidelijkst waren bij distorted gitaren. Dire Straits klonk er best aardig op, maar dat klinkt ook al goed op Alesis Monitor One Active MK II's, die voor de rest zo brak als wat klinken. Heel veel fake, boomy laag en een lelijke notch in het hoog-mid.

Mijn 'reference' albums die ik dan meeneem zijn Iron Maiden - Powerslave en G N' R - Appetite. Ik hoor dan heel snel of de monitors de gitaarsound verneuken of niet.

Ik ben het met je eens dat je beter een probleem-signalerende monitor kan hebben dan een 'mooi makende', maar die probleem-signalerende moet dan wel de werkelijkheid een beetje goed weergeven en niet vernaggelen.
    Overigens vind/vond ik de ADAM A7's ook erg goed; heel open, strak en direct (zonder het té directe van Genelec 1031A's), maar die mistte net een tikkie bas voor me. De P11A's zouden dat beter doen, maar ja, voor 't zelfde geld kon ik toen de Focals kopen.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Alesis Monitor One Active MK II's, die voor de rest zo brak als wat klinken. Heel veel fake, boomy laag en een lelijke notch in het hoog-mid.
    Die heb ik thuis staan (de actieve versie). Nu ik weet wat de "problemen" zijn kan ik er mee werken maar in het begin hadden m'n mixjes standaard te weinig laag.
    Een paar ouwe sokken in de bassports maakt het wel beter trouwens

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ik ben het met je eens dat je beter een probleem-signalerende monitor kan hebben dan een 'mooi makende', maar die probleem-signalerende moet dan wel de werkelijkheid een beetje goed weergeven en niet vernaggelen.
    Absolutely!
    In de korte tijd dat ik HS80's nu gebruik heb ik de indruk dat ze dat wel doen. Maar soms overdrijven ze. Dat is ook waarom ze gekocht zijn.
    (Als referentie gebruik ik dan een set B&W hifi speakers op een Rotel set).
    Drums klonken eigenlijk direct goed. Bas ook. Gitaren erg forward en krasserig. Zang wel weer ok maar bij een rauwe stem heb je hetzelfde als met de gitaren, krasserig.
    Tijdens opnames is het nu de kunst om de mics en preamps zo te kiezen en in te regelen dat je dat tempert.
    Resultaat is een basis sound die op elke andere speaker goed zal klinken en makkelijk mixbaar is.
    Dat is althans de theorie
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

Senior Member

Standaard

Studio Projects B3! Blij mee. Voor weinig van MP gescoord.. nu nog een 2e vinden voor stereo opnames.

Senior Member

Standaard

Ik ben vandaag de eigenaar geworden van 2 KRK rp6's van de eerste serie.
    Wat een top geluid! Ben de hele dag al bijna non stop muziek aan het luisteren.

Senior Member

Standaard

Weer een tip voor iedereen

Bij "de action". Allerlei verloop kabeltjes (oa. 3,5mm jack <-> stereo tulp), voor E0,59 cent of E0,70 cent en dat soort prijzen! Om je rot te lachen

Senior Member

Standaard

dat wist ik al.. ze hebben ze standaard in het assortiment. heb er al een hoop van versleten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Duur bier DAAR krijg je Nederlanders mee over de zeik!

Senior Member

Standaard

post dat dan hier man ik heb inmiddels al een godsvermogen uitgegeven aan die dingen bij de normale electronicaboer, zonde!!

Senior Member

Standaard

nieuw:

2x Superlux eco H6a

T.bone DC500 drummic set:
    1x BD100 bassdrum mic
    4x CD11 tom mics

Senior Member

Standaard

deze nieuw: E25,- via marktplaats

Dit is voor in de vocalbooth van mn studio, voor zangers om hun eigen monitormix te regelen! In de FX-send komt een reverb te hangen, zodat ze hun eigen zangvolume, reverbmix en main mix kunnen regelen in hun headphones

Ook kwam mn vaste studioband laatst met deze mixer aan, die nu voor de studio is:

Deze kan weer mooi gebruikt worden voor een muzikant om zn monitormix te regelen!

Oftewel, de mixers stromen binnen. Het totale (5 voudige) individuele monitorsysteem is nog niet klaar, maar we komen er wel
    Laatst gewijzigd door skabouter; 11 oktober 2010 om 20:54

Senior Member

Standaard

Skabouter is op dreef :-)

Hier geen nieuwe aanwinsten. Ik wil wel graag een 2e M-Audio Fast Track Ultra 8R, maar 2dehands zijn die dingen (in België) nauwelijks te vinden. Nieuw zijn ze dan weer net iets te duur, en zeker omdat ik 'm niet dringend nodig heb. Maar het zou wel heel erg tof zijn, want dan heb ik een spotgoedkope 16i/16o

Ik kijk ook uit naar een klein mengpaneeltje om te gebruiken als monitor controller, zodat ik er ook vb. een MP3-speler zou aan kunnen hangen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten