Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 88 EersteEerste ... 1018192021223070 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 873

Standaard

6.26K is inderdaad niet zo heel heet. Zelfs mijn oude gibson-paf komt aan 7,5 en ik heb een fender-element met dezelfde waarde.

Als die P-100 een gestapelde humbucker is, zou je voor de weerstand per spoel de helft kunnen nemen; en dan is het waarschijnlijk vooral de bovenste spoel die het signaal geeft. Niet echt bruut als het is zoals ik denk dat het is.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Vanavond eindelijk eens tijd gehad om m'n Gibson P100 in m'n SG Jr te schroeven.

De beschrijvingen op de Internets klonken mij in ieder geval goed: direct zoals een P90, vol als een humbucker maar qua sound geen van beiden. Qua output zou hij ook iets meer hebben dan een standaard P90 en hij heeft geen last van enorme brom zoals de P90 wel heeft.

Net een half uurtje op laag volume gespeeld en qua sound lijkt het inderdaad op bovenstaande omschrijving, alleen is hij veel te zwak! Ik zit continue te controleren of de volume pot wel helemaal open staat...

Zou er iets mis kunnen zijn met mijn P100 of zijn ze allemaal beneden medium qua output?
    ik ben nog steeds benieuwd hoe je die bluesbucker/jb hybrid vindt...

Senior Member

Standaard

Als je de P100 vergelijkt met een P90 lijkt het inderdaad alsof je de volume op acht hebt staan wanneer je open staat.
    De pickup staat wired in parallel, als je hem in series zet klinkt ie als felle P90, bekende mod. Een goed idee is om dat te kunnen switchen, met een tonepot bijvoorbeeld.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als je de P100 vergelijkt met een P90 lijkt het inderdaad alsof je de volume op acht hebt staan wanneer je open staat.
    De pickup staat wired in parallel, als je hem in series zet klinkt ie als felle P90, bekende mod. Een goed idee is om dat te kunnen switchen, met een tonepot bijvoorbeeld.
    Aha, als dat zo is, zou je in serie aan het viervoudige kunnen komen; in het geval van 'stacked' zou dan nog maar de helft echt meedoen maar heb je toch serieus met een ander geluid te maken
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik vergelijk 'm met iedere andere gitaar en/of pickup die ik heb en hij is gewoon te zacht en heb dus veel te weinig gain met mijn setup itt mijn andere gitaren/andere pickups.

Ik ben niet op zoek naar een stille P90, want die zijn er toch niet. P90's klinken wel erg gaaf maar zijn 100% onbruikbaar dankzij de enorme bak herrie die ze produceren. Vandaar mijn zoektocht naar humbucking P90-sized elementen en ik hoopte in de P100 een leuk elementje te vinden.

Toch maar eens de Virtual P90 gaan bestellen, daar lees ik ook goede dingen over.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik ben nog steeds benieuwd hoe je die bluesbucker/jb hybrid vindt...
    Inderdaad. In mijn verdediging: ik ben direct na de studiotijd op vakantie gegaan en m'n RD is niet meer in de studio gebruikt. Zondag gaan we zelf nog wat extra tracks opnemen en dan komt de RD met jouw hybrid in de brug zeer waarschijnlijk eindelijk aan de beurt!

Ik heb er nu ~15 minuten op volume mee gespeeld en daar was ik in ieder geval wel van onder de indruk! Veel laag, maar niet zompig, genoeg hoog maar niet fel. Wel teveel output, maar dat is al voor een groot gedeelte opgelost door 'm lager te zetten.

De andere hybrid heb ik in mijn SD Std gezet, maar die heeft bijna helemaal geen output, dus of je hebt andere kleuren gebruikt voor die pickup, of er is iets los gegaan, of ik heb 'm niet goed ingebouwd. Het laatste heb ik gedubblechecked, dus dat is het waarschijnlijk niet

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Kwestie van draadjes nalopen, ook intern. Kijken over welke draadjes welker weerstand zit, en dan eind en begin aan kaar, en dan een van de 2 op hot, de ander op aarde.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik vergelijk 'm met iedere andere gitaar en/of pickup die ik heb en hij is gewoon te zacht en heb dus veel te weinig gain met mijn setup itt mijn andere gitaren/andere pickups.

Ik ben niet op zoek naar een stille P90, want die zijn er toch niet. P90's klinken wel erg gaaf maar zijn 100% onbruikbaar dankzij de enorme bak herrie die ze produceren. Vandaar mijn zoektocht naar humbucking P90-sized elementen en ik hoopte in de P100 een leuk elementje te vinden.

Toch maar eens de Virtual P90 gaan bestellen, daar lees ik ook goede dingen over.

Inderdaad. In mijn verdediging: ik ben direct na de studiotijd op vakantie gegaan en m'n RD is niet meer in de studio gebruikt. Zondag gaan we zelf nog wat extra tracks opnemen en dan komt de RD met jouw hybrid in de brug zeer waarschijnlijk eindelijk aan de beurt!

Ik heb er nu ~15 minuten op volume mee gespeeld en daar was ik in ieder geval wel van onder de indruk! Veel laag, maar niet zompig, genoeg hoog maar niet fel. Wel teveel output, maar dat is al voor een groot gedeelte opgelost door 'm lager te zetten.

De andere hybrid heb ik in mijn SD Std gezet, maar die heeft bijna helemaal geen output, dus of je hebt andere kleuren gebruikt voor die pickup, of er is iets los gegaan, of ik heb 'm niet goed ingebouwd. Het laatste heb ik gedubblechecked, dus dat is het waarschijnlijk niet

Ik heb eindelijk de Michael schenker set ingebouwd...wow. eindelijk klinkt t hoe ik t bijna 4 jaar geleden voor ogen had. Breed, dynamisch, flink wat laag, maar het zit me niks in de weg, eenorm veel mid, crunchy strak middel, en bijna n gillend hoog, maar gillend als n colloratuursopraan, niet als n baby gewoonweg grandioos. Enige spijt is dat ik t veel eerder had moeten doen! De halspup is heel mild en 'lief', veel meer voor jazz of blues, echt veelzijdig als set, maar tis geen pup die je aanzet voor je solo, die pak je ook op de brug, maar das ook n hemels geluid.

Ik wacht nu op 2 warmoth gitaren voor de anderedean picku, maar dit is n vliegende. Start, man man man, die rond is om van te kwijlen. Ik kreeg bij t eerste akkoord gelijk n debiele smile. Wat een tone.

Senior Member

Standaard

Is alweer een tijdje dat ik mijn JPM heb met een dimarzio air norton en steve's special. Ik vind de steve's special erg prettig, maar soms mis ik net dat extra beetje power dat de crunchlab in mijn strat wel heeft. Het is wel een erg lekkere crunchy humbucker, maar wel een donkere. Ik merk wel dat hij lang niet zo gearticuleerd met grote akkoorden icm met veel gain zoals de crunchlab. Zit nog te twijfelen of ik niet eens de crunchlab uit mijn strat moet halen om hem in de JPm te zetten. Misschien eerst eens rustig afwachten wat de setev's special doet in de oefenhokken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

Is E 75,00 voor een setje toneriders (telecaster) een beetje ok?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    National Raw Steel | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Jose Ramirez 1E | Vox Night Train 15 | Fender Tone Master Pro | Fender Stratocaster

Standaard

Zo'n anderhalf jaar terug heb ik 80 betaald voor een nieuw setje.
    Ben er nog steeds erg blij mee.
    Aaron Stonebeat

Junior Member

Standaard

Heeft iemand ervaringen met Boston pickups? Kan dit op de brug een warme toon overbrengen en op de neck een crunchy tone?

Ik kijk namelijk naar boston omwille van zijn prijs. De prijzen zijn vrij laag, wat me toch enige argwaan doet opwekken, maar laat me het vragen aan de kenners.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten