Oorspronkelijk geplaatst door
HaroldA
Ik vergelijk 'm met iedere andere gitaar en/of pickup die ik heb en hij is gewoon te zacht en heb dus veel te weinig gain met mijn setup itt mijn andere gitaren/andere pickups.
Ik ben niet op zoek naar een stille P90, want die zijn er toch niet. P90's klinken wel erg gaaf maar zijn 100% onbruikbaar dankzij de enorme bak herrie die ze produceren. Vandaar mijn zoektocht naar humbucking P90-sized elementen en ik hoopte in de P100 een leuk elementje te vinden.
Toch maar eens de Virtual P90 gaan bestellen, daar lees ik ook goede dingen over.
Inderdaad. In mijn verdediging: ik ben direct na de studiotijd op vakantie gegaan en m'n RD is niet meer in de studio gebruikt. Zondag gaan we zelf nog wat extra tracks opnemen en dan komt de RD met jouw hybrid in de brug zeer waarschijnlijk eindelijk aan de beurt!
Ik heb er nu ~15 minuten op volume mee gespeeld en daar was ik in ieder geval wel van onder de indruk! Veel laag, maar niet zompig, genoeg hoog maar niet fel. Wel teveel output, maar dat is al voor een groot gedeelte opgelost door 'm lager te zetten.
De andere hybrid heb ik in mijn SD Std gezet, maar die heeft bijna helemaal geen output, dus of je hebt andere kleuren gebruikt voor die pickup, of er is iets los gegaan, of ik heb 'm niet goed ingebouwd. Het laatste heb ik gedubblechecked, dus dat is het waarschijnlijk niet

Favorieten/bladwijzers