Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 88 EersteEerste ... 917181920212969 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 873
    Senior Member

Standaard

Hey guys ik heb een vraagje. Ik ben nogal fan van DiMarzio pickups en wil tzt een setje in mijn Schecter Omen Extreme 7 stoppen, want die pickups zijn het niet helemaal.
    Ik vind de stock pickups van de PRS SE Custom (22) eigenlijk wel erg nice klinken. Maar wat voor soort pups zijn dat? En met welke DiMarzio pickups zijn die te vergelijken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Hey guys ik heb een vraagje. Ik ben nogal fan van DiMarzio pickups en wil tzt een setje in mijn Schecter Omen Extreme 7 stoppen, want die pickups zijn het niet helemaal.
    Ik vind de stock pickups van de PRS SE Custom (22) eigenlijk wel erg nice klinken. Maar wat voor soort pups zijn dat? En met welke DiMarzio pickups zijn die te vergelijken?
    DiMarzio Dp184. Heb ik indertijd ook in mijn SE gehad.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    DiMarzio Dp184. Heb ik indertijd ook in mijn SE gehad.
    Maar da's een strat humbucker (dus single coil space). Dat gaat nooit passen. Wat is een mooi equivalent in normaal humbucker formaat? Iets als een super distortion? Ik vraag me af of ik wel zoveel bas wil. Ik zoek grommende pickups die niet te schel maar ook niet te bassig zijn. De bas kan ik wel uit m'n amp halen. Daarom dacht ik eerder aan een D Activator setje (niet de X-versie).

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

wat voor sound zoek je precies? die pups uit de prs SE zijn niet zo bijzonder hoor. rond de 8k, en een of ander vaag alnico magneetje, rawcast.

kortom: wat wil je qua tones, pas dan kan ik echt informatie geven voor je sound en pickupkeuze.

de activator brug is superagressief, en behoorlijk brullend, de halsversie is heel transparant... beetje een souped up version van de duncan jazz.

Senior Member

Standaard

Ik speel op een Groove Tubes Trio en ENGL E530 met een ENGL 930/60 poweramp. Van de Trio gebruik ik Clean voor clean en Scream voor solo's. De E530 wordt op het hoogste kanaal inclusief contour gebruikt voor m'n overdrive. Het zijn nogal veelzijdige sounds want ik zoek een dynamisch en warm clean (beetje zoals dat van John Petrucci) en een strakke rauwe overdrive (bijvoorbeeld Nevermore of Lamb of God).
    De pickups in de Omen zijn een beetje te plat. Die van de PRS klinken een stuk dynamischer en de gitaar heeft ook meer rauwigheid (maar dat komt ook veel door het vele mahonie).

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik weet niet of t vlakke van de scheckter in de pickups zit, of in de gitaar zelf.welke pups zitten er nu in?

Maar als je perse nieuwe dimarzios wilt,zeg ik de crunchbox en de liquifire.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ik weet niet of t vlakke van de scheckter in de pickups zit, of in de gitaar zelf.welke pups zitten er nu in?

Maar als je perse nieuwe dimarzios wilt,zeg ik de crunchbox en de liquifire.
    Stock pickups van Schecter zelf. Ze noemen het zelf "Schecter Diamond Plus".

Senior Member

Standaard Gibson P100

Vanavond eindelijk eens tijd gehad om m'n Gibson P100 in m'n SG Jr te schroeven.

De beschrijvingen op de Internets klonken mij in ieder geval goed: direct zoals een P90, vol als een humbucker maar qua sound geen van beiden. Qua output zou hij ook iets meer hebben dan een standaard P90 en hij heeft geen last van enorme brom zoals de P90 wel heeft.

Net een half uurtje op laag volume gespeeld en qua sound lijkt het inderdaad op bovenstaande omschrijving, alleen is hij veel te zwak! Ik zit continue te controleren of de volume pot wel helemaal open staat...

Zou er iets mis kunnen zijn met mijn P100 of zijn ze allemaal beneden medium qua output?

Standaard

Meet 'm eens door. Kabel in de gitaar en met de schakelaar in de juiste stand de weerstand tussen tip en sleeve meten. Liever nog de inductie als je daarvoor een meter hebt, maar de weerstand zou een indicatie moeten geven van het aantal wikkelingen. Heb je een multimeter?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Meet 'm eens door. Kabel in de gitaar en met de schakelaar in de juiste stand de weerstand tussen tip en sleeve meten. Liever nog de inductie als je daarvoor een meter hebt, maar de weerstand zou een indicatie moeten geven van het aantal wikkelingen. Heb je een multimeter?
    6.26K. Het was me al opgevallen dat dat laag was, maar DC weerstand is maar 1 van de factoren die de output bepaalt. Ook weet ik niet of gestapelde humbuckers een andere weerstand hebben dan 'standaard' hummies. Mijn elcheapo DMM kan ongetwijfeld geen inductie meten.

Humbucken doet hij wel goed, dus beide spoelen zijn iig aangesloten.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten