Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 1085 van 1214 EersteEerste ... 855859851035107510831084108510861087109511351185 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 10.841 t/m 10.850 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fragedallic Bekijk bericht
    neej zo duur was ie toen niet . en dan nog....ik wist toen nog niet beter

....en luiheid komt altijd met een prijs
    Ik ben er onlangs achter gekomen dat het anders verschrikkelijk simpel is om een A/B box te bouwen. Even googlen voor een schema, een doosje, 3 inputs en een DPDT-voetschakelaar. Vooruit, ik heb de mijne gekocht voor €20 maar de switch was kapot dus ik moest de boel even opnieuw aansluiten.

Daarnaast heb ik nu in hetzelfde kastje een tap tempo schakelaartje voor mijn Boss DD7. Schakelaar was €1,25 bij Technika, output had ik nog liggen. Pa heeft geholpen met gaten boren, maar het was echt dodelijk simpel. Maar ik vind het dan ook erg leuk om een beetje te solderen...

Senior Member

Standaard

tja dat is zeker hoe ik dat nu zou aanpakken.

dat is ook de reden dat ik uiteindelijk mijn hele board met alle in- en outputs zelf heb gesoldeerd. ik heb nog 1 a/b box nodig en dat doe ik natuurlijk zelf.

De kosten van de benodigdheden zijn de kosten uiteindelijk niet. het is de tijd die iemand er insteekt. ( behalve de papa's die hun zoon gratis helpen )
    Laatst gewijzigd door Fragedallic; 11 september 2010 om 12:04
    Love is patient, love is kind. Love comes through every time.
    Always protects, hopes and trusts. Keeps on believing and it never gives up.
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    voorlopig niets meer te koop...

Senior Member

Standaard

Nou, de tijd is het dus ook niet. Het kost mij meer tijd om te kiezen voor deze of gene A/B-box voor dit of dat bedrag, dan om die A/B-box zelf in elkaar te zetten

Het leuke is, heb ik ontdekt, dat het naast voldoening ook nog een praktisch voordeel oplevert: ik heb nu die tap-tempo geïntegreerd in een doosje dat toch al op mijn plank lag, en wel zo dat de schakelaar precies zit waar ik hem hebben wil.

Nu alleen nog even kijken of ik toch niet beter een breekcontact kan hebben, want op het moment reageert-ie pas als ik de knop loslaat.

Standaard

Dat vind ik ook wel heel leuk aan pedaaltjes bouwen; dat je iets hebt dat helemaal is zoals jij het hebben wil (en vaak dat niemand anders dat heeft).

Heb op het moment aan zelfbouw op m'n board een true bypass looper die ook een schakelbare feedback loop heeft en een totaal (maar dan ook echt totaal) verbouwde fuzz face.
    Dan dan komen er nog een Zvex SHO clone en een RunOffGroove Professor Tweed aan, daarna zie ik wel weer. Waarschijnlijk een mooie patchbay met buffer erin, als ik ooit nog eens ertoe kom om een Showmaster 48 case te bestellen

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom123 Bekijk bericht
    Ja, eigenlijk is het een zelf bouw.
    dit is hem: http://www.generalguitargadgets.com/...d=53&Itemid=26

Met de 1e knop kan je schakelen tussen 6 verschillende condensators.
    En met de 2e knop kan je schakelen tussen 2 wah-inductors.
    Of 1, of 2 aan of allebij.
    en binnnen in heb je nog wat potmeters om in te stellen.

super veelzijdige wah dus.

ik heb een dunlop cry baby op de kop kunne tikken voor 30,-
    en daar heb ik de behuizing van gebruikt en de potmeters en inductor.
    De behuizing heb ik wel opgeschuurd en gespoten.

Geinig, dat ding heb ik ca 10 jaar geleden ontworpen. Komt ie zo nog eens voorbij Gebruik hem zelf ook nog maar dan alleen om tussen twee dunlop fasels te schakelen (die gele en rode).
    Band
    High Water http://www.highwater.nl

Senior Member

Standaard Nieuw Bordje!!

Heb wat nieuwe pedaaltjes aangeschaft en enkele anderen via MP van eigenaar laten wisselen..Heb ook meteen 'n nieuw bordje gebouwd en de routing aangepast. I.p.v. via de loop van de versterker te spelen, nu alles gewoon ervoor..en dat is erg bevrijdend! Zie hier het resultaat:

In volgorde naar amp:
    Dunlop Crybaby, Modtone Dynadrive (808 kloon), Cool Cat Vibe, Danelectro Chicken Salad, Carl Martin DC- Drive en 'n Harley Benton tuner...Onder de verhoging liggen 2 Thomann PSA adapters..That's it...

chicken

hoi allemaal!

Er moet nog aan geknutseld worden en is niet zo mooi als die van Nielsje en anderen maar momenteel ziet het er zo uit
    en begin tevreden te worden !

SD PUP Booster --> GT-OD --> BOS FV500H --> Planet Waves CT-05 tuner --> Nova Delay...

De tuner gaat alleen nog ff naar voor de booster (voor 't muten)...

---

De Nova Delay staat te koop, daar wil ik een DD5 of DD7 + tap tempo voor in de plaats, en dan nog een chorus en een leuke drive pledaal !

Daarnaast moet ik in dat betonplex van de verhoging eigenlijk nog even een routing maken voor de patchkabels wegwerken !

Nog hints of tips: ik hoor ze graag!

Zeiler
    Laatst gewijzigd door zeiler; 13 september 2010 om 20:34
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

Senior Member

Standaard

Bestaat er eigenlijk ook iets zoals een 'mini-FX-loop' pedaaltje, een pedaal waar je meerdere pedalen aan kan lussen zodat je in één trap meerdere pedalen kan aan/uitschakelen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hezz Bekijk bericht
    Bestaat er eigenlijk ook iets zoals een 'mini-FX-loop' pedaaltje, een pedaal waar je meerdere pedalen aan kan lussen zodat je in één trap meerdere pedalen kan aan/uitschakelen?
    Ja hoor, die bestaan! Je kan ze ook zelf bouwen, simpel en goedkoop.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeiler Bekijk bericht
    Er moet nog aan geknutseld worden en is niet zo mooi als die van Nielsje en anderen maar momenteel ziet het er zo uit
    en begin tevreden te worden !
    1: Dank voor het compliment, maar de mijne is niet opgebouwd om mooi te zijn: het is allemaal functioneel.
    2: Wel heb ik geprobeerd alles zo strak mogelijk te krijgen, dus er gaat maar één stroomkabel naar m'n pedaltrain, alle verdeelstukken en adapters zitten er onder, en alles is vasgezet met tie-wraps.
    3: Een idee voor je: Eventueel je schakelpedalen (van je amps enzo) naar een patchbox laten gaan, en dan met losse kabels naar je amp toe. Ik vond dat zelf altijd wel fijner werken, maar dat is een mening.+

(ik zie bijvoorbeeld dat je een stekkerdoos gebruikt voor je one-spot. Als dat je enige adapter is, kan je net zo goed een verlengsnoer gebruiken met een platte contrastekker, en het geheel vastzetten met klitteband.)

Ik zie dat je een warwick case gebruikt. Prima ding! Zelf ook gehad.
    Mocht je kleiner willen, dan kan je eventueel een zelfbouw/custom 3-way swich overwegen om de schakelaars van je amp te vervangen, en dan past het allemaal uitstekend op een pedaltrain junior.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten